Beantwoord

Samsung S6 defecte oplader

• 16 mei 2017
  • 3 reacties
  • 184 Bekeken

Ik ben tot grote tevredenheid jaren klant van tmobile. En vorig jaar verlengd. Ik kreeg een Samsung s6. Na een maand deed de fast oplader het niet meer en een maand later duurt het 12 uur alvorens hij oplaadt, als het meezit. 3x naar de winkel geweest en opnieuw fabrieksinstellingen gedaan, diverse kabels en opladers, zonder succes. En in de winkel hoor ik: 'valt niet onder de garantie, ligt aan Samsung, Dat kost u 190euro.'

Omdat ik ook een werktelefoon heb, heb ik ook geen urgentie gevoeld. Maar nu, ook dankzij het lezen van dit forum, vind ik het storend. Het kan toch nooit mijn probleem zijn dat de s6 niet werkt? Wat moet ik nou doen? 😠
icon

Beste antwoord door Muberra 16 mei 2017, 16:21

Hi Aboe Tie,

Ik zal je meer informatie geven over de snel oplader!

Het is heel begrijpelijk dat je een goed werkende oplader wilt. Wanneer een accessoire van jouw toestel kapot is, zoals een oplader kan je dat via ons ter reparatie aanbieden. Dat noemen wij het wettelijk herstelrecht. Dan repareren wij het voor je zonder extra kosten. Je hebt 6 maanden garantie op meegeleverde accessoires. Dus als jij het toestel al langer dan 6 maanden geleden hebt aangeschaft, dan valt het nu buiten het herstelrecht. Hier kan je daar meer informatie over vinden. Ik had je graag een ander antwoord gegeven, maar ik kan niks anders voor je doen.

Wat ik mij wel afvraag, heeft de winkel gezegd dat het aan jouw oplader ligt of aan jouw toestel? Als het namelijk wel aan het toestel ligt dan kan je het ter reparatie aanbieden, maar dan analyseert het reparatiecentrum de schade. Het reparatiecentrum brengt een onafhankelijk advies uit en uit het resultaat komen de kosten naar voren en of het binnen jouw garantie valt. Daar kunnen wij en mijn collega's van te voren geen uitspraken over doen. Hier kan je meer informatie vinden over het aanbieden van een toestel ter reparatie en ook andere tips om toestelkuren te verhelpen.

Als je meer wilt weten of andere vragen hebt, dan help ik je graag verder! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Hi Aboe Tie,

Ik zal je meer informatie geven over de snel oplader!

Het is heel begrijpelijk dat je een goed werkende oplader wilt. Wanneer een accessoire van jouw toestel kapot is, zoals een oplader kan je dat via ons ter reparatie aanbieden. Dat noemen wij het wettelijk herstelrecht. Dan repareren wij het voor je zonder extra kosten. Je hebt 6 maanden garantie op meegeleverde accessoires. Dus als jij het toestel al langer dan 6 maanden geleden hebt aangeschaft, dan valt het nu buiten het herstelrecht. Hier kan je daar meer informatie over vinden. Ik had je graag een ander antwoord gegeven, maar ik kan niks anders voor je doen.

Wat ik mij wel afvraag, heeft de winkel gezegd dat het aan jouw oplader ligt of aan jouw toestel? Als het namelijk wel aan het toestel ligt dan kan je het ter reparatie aanbieden, maar dan analyseert het reparatiecentrum de schade. Het reparatiecentrum brengt een onafhankelijk advies uit en uit het resultaat komen de kosten naar voren en of het binnen jouw garantie valt. Daar kunnen wij en mijn collega's van te voren geen uitspraken over doen. Hier kan je meer informatie vinden over het aanbieden van een toestel ter reparatie en ook andere tips om toestelkuren te verhelpen.

Als je meer wilt weten of andere vragen hebt, dan help ik je graag verder! 🙂
De winkel vermeldde (destijds binnen de 6 maanden) dat het aan het toestel lag. Na 3 jaar klant word ik voor mijn gevoel gestraft, voor iets wat buiten mijn invloedsfeer ligt. Dat is me eerder overkomen in mijn eerste jaar bij tmobile met mijn vorig toestel en toen besloot de winkelmanager het meteen te regelen. Dat was voor mij reden om ook echt bij t mobile te blijven. Hij behandelde mij niet als kostenpost maar als mens. Die intentie is nu wel echt minimaal.

Bedankt voor je snelle reactie nog. En een fijne avond!
Reputatie 4
Hi Aboe Tie,

Graag gedaan!

Dat snap ik heel goed. Als ik jou was zou ik toch proberen jouw toestel ter reparatie aan te bieden. Daarvoor hoef je niet speciaal naar de T-Mobile winkel. Het servicecentrum is de enige partij die kan bepalen wat de schade is en of het binnen de garantie valt. Daarom vind ik het ook heel vreemd dat je al een kostenplaatje te horen hebt gekregen in de T-Shop. Geef het alsjeblieft nog een kans, nooit geschoten is altijd mis! Straks blijkt het wel binnen jouw garantie te vallen en dan ben je blij dat je het toch hebt geprobeerd.

Daarnaast ben je altijd welkom op ons forum. Als er in de toekomst iets anders is waarmee ik je kan helpen, laat het dan gerust weten! 🙂

Reageer