Vraag

Samsung S6 edge+ eigenaarsaccount

• 27 november 2015
  • 18 reacties
  • 4933 Bekeken

Voor het gemak kopieer ik een vraag met wat aanpassingen van een vorige post:

Bij het installeren van mijn nieuwe Samsung S6 Edge+ wordt mijn Google account geweigerd en kan ik niet verder met installatie van Android.

De S6 Edge+ was eerst volledig geïnstalleerd zonder T-Mobile SIM-card. Alles werkte. Na het uitschakelen van de telefoon en plaatsen van mijn sim kaart van mijn oude mobiele telefoon, werden het systeem gereset en zag ik dat er nieuwe apps geïnstalleerd werden in het system (Na systeempoppetje van Android).

Na opstarten was alles opnieuw gereset en moest de Android setup procedure weer doorlopen worden.
Echter blijft het steken bij het invullen van de google account gegevens. Deze worden niet geaccepteerd en er komt een melding dat de eigenaarsaccount moet worden gebruikt (een grijze balk die heel even opkomt als je probeert in te loggen). Ik heb echter maar 1 google (via een hotmailadres )account.

Het vreemde is ook dat de S6 Edge+ na het plaatsen van de SIM een boot-scherm toont met de T-Mobile logo (bij in- en uitschakelen), wat voor plaatsing van de sim niet gebeurde.

Ik heb geprobeerd een systeem reset te doen in de boot-loader, maar dit geeft ook geen resultaat.

Kan iemand vertellen hoe nu verder? Dit is overigens de tweede telefoon, bij de eerste gebeurde dit ook al, men vermoede een DOA in Zoetermeer, maar het geval doet zich weer voor. Ik ben nu al twee weken bezig om dit aan de praat te krijgen. Please een oplossing.

Alvast bedankt!

18 reacties

Reputatie 2
Goedemiddag,

Kun je wel inloggen met jouw Google account wanneer je de simkaart weer uit het toestel haalt?

Groetjes,

Samsung WebCare
Is hier een oplossing voor? Wij zitten hier met precies hetzelfde probleem maar dan met de s7 edge..
Reputatie 6
Badge +16
Hi Daffy1985,

Welkom op het forum! Goed dat je dit bij ons aankaart. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing.

Om je zo goed en snel mogelijk te helpen heb ik de hulp ingeschakeld van de medewerkers van Samsung. Zij zullen morgen kijken naar je vraag. Als je in de tussentijd nog aanvullende informatie hebt die ze kunnen gebruiken, dan horen we het graag.

Ik zie trouwens dat je jouw vraag ook in dit topic hebt gesteld. Zou je in het vervolg je vraag in 1 topic willen stellen? Zo houden we het overzicht op het forum. Alvast bedankt daarvoor Daffy. 🙂
Reputatie 2
Hoi Daffy,

Wat vervelend dat je hetzelfde probleem ervaart. Is er een reset uitgevoerd nadat het wachtwoord van jouw Google account is veranderd? In dat geval kan de telefoon 72 uur op slot gaan en jou om een eigenaarsaccount vragen. Daarna ontgrendelt hij zichzelf. Laat je weten of dat het geval is? Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Wendy
Samsung Webcare
Goedemorgen, we zijn zondag naar de samsung winkel geweest en daar hebben ze het opgelost.. Dankjewel voor de antwoorden.. groetjes
Reputatie 6
Badge +16
Hi Daffy,

Goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost. Weet je toevallig wat ze in de Samsung winkel hebben gedaan om dit op te lossen? Ik ben erg benieuwd. 🙂
Een vergelijkbaar probleem als hierboven: na de marshmallow update begon de S6 te rebooten. Na eerst de cache te hebben leeggemaakt en daarna, omdat dat niet werkte, een factory reset te hebben gedaan, leek het goed te gaan tot direct na het aanmelden bij Google. Er wordt mij nu gevraagd in te loggen met een van de eigenaarsaccounts.... En dat lukt niet. Ook na de samsung winkel of is er een andere manier?
Inmiddels opgelost, maar niet duidelijk hoe. Waarschijnlijk te maken met de samsung acount...
Reputatie 7
Badge +20
Hi hml,

Welkom op ons Forum!

Wat fijn dat het probleem toch is opgelost. Was het uiteindelijk gelukt om in te loggen met je Google account? Wellicht dat daarmee je probleem is opgelost. In ieder geval fijn dat je geen problemen meer ervaart.

Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het ons dan weten! 🙂
Hoi,
Wat is nu uiteindelijk de oplossing van dit probleem? Ik loop met mijn gloednieuwe s7 edge tegen exact hetzelfde aan....
Reputatie 2
Hoi smiley91,

Allereerst welkom op het forum en goed dat je hier een berichtje over plaatst. Balen dat je dit ook ervaart! Kom je überhaupt wel je toestel in? Of blijf je ergens hangen? Het kan namelijk verschillende oorzaken hebben. Het is belangrijk dat we eerst even uit te zoeken waar het aan ligt.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Dennis
Samsung Webcare
Hallo,

Ik heb exact hetzelfde probleem als helemaal bovenaan beschreven maar dan ook met een S7 Edge. Ik kom het toestel ook niet meer in sinds het plaatsen van de simkaart en blijf ook hangen bij de google account. Deze wordt telkens geweigerd.

Enig idee?
Reputatie 2
Hoi Vikz,

Jij ook van harte welkom op het forum. Stom dat je dit ook ervaart. Is er sinds de eerste keer dat je om het eigenaarsaccount werd gevraagd al 72 uur verstreken?

Groetjes,
Wendy
Samsung Webcare
Hoi! Mijn moeder heeft hetzelfde probleem.. is er nou al een oplossing?
Reputatie 7
Badge +20
Hi aangelicamariah,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je moeder hetzelfde probleem heeft. Kun je precies aangeven wat voor foutmelding zij te zien krijgt en wat ze al heeft geprobeerd? Ik heb ondertussen ook gevraagd of onze Samsung experts je verder kunnen helpen.
Reputatie 2
Hoi aangelicamariah,

Heeft jouw moeder ook een reset uitgevoerd? Is er sinds de eerste keer dat ze om het eigenaarsaccount werd gevraagd al 72 uur verstreken? Mocht het dan nog steeds niet lukken om in te loggen, dan raad ik haar aan om langs een van onze servicepunten te gaan. De adressen staan hier: http://www.samsung.com/nl/reparatie/#adressen

Groetjes,
Wendy
Samsung Webcare
Hoi! We zijn meteen naar de winkel gegaan en daar kregen wij een nieuwe telefoon! Ze hebben het een keer eerder gehad en konden toen niks anders doen dan een nieuwe telefoon geven.
Reputatie 7
Badge +9
Het probleem is heel simpel te verklaren, alleen doen ze hard hun best net te doen alsof het niet bestaat.

Dit wordt veroorzaakt door de FoC updates.

Nieuwe telefoons hebben standaard de optie ' Heractvatieblokkade' aan staan. Dit houd in dat na een reset de originele, éérst gebruikte Google account moet worden ingevoerd alvorens het toestel kan worden gebruikt.

Bij FoC wordt het toestel semi-gereset en worden er branded updates toegepast zodra een T-Mobile SIM wordt herkend.

Reset = met originele account inloggen.

Het probleem is alleen dat die niet meer wordt herkent, omdat de firmware niet meer klopt. Er moet dus worden ingelogd met een account, maar er staat geen account meer in het systeem.

Terugsturen naar de fabriek is de enige optie.

En toch denken ze dat FoC een goed idee is.... :8

Reageer