Beantwoord

Samsung s6 Edge geeft random korte trilling

• 29 november 2016
  • 12 reacties
  • 770 Bekeken

ik heb sinds een half jaar denk ik nu een samsung s6 edge waar ik erg tevreden over ben! nu is het zo dat hij random een hele korte trilling geeft.. maakt niet uit wat ik doe. alles doet het gewoon. het is niet heel irritant maar vraag me wel af waar het mee te maken kan hebben. iemand die er iets meer over weet'?
icon

Beste antwoord door Hajar 30 november 2016, 11:45

Hi Nicole,

Ik zie dat Kaassausje goed heeft meegedacht! (Dank daarvoor!) Wel jammer dat bovenstaande tips niet hebben gewerkt. Zou je eens het toestel in veilige modus kunnen opstarten? Ervaar je dit probleem dan nog steeds? Ik hoor graag van je wat de uitkomst is. 🙂
Bekijk origineel

12 reacties

Hoi nicoleforsure, welkom terug op het klantenforum.

Heb je standaard je geluid op trilstand en toevallig een OV-pas, bankpas, inklokpas voor werk o.i.d. bij de telefoon zitten? Dan is het mogelijk dat de random trilling door de optie 'NFC' veroorzaakt wordt. Deze optie kun je in het instellingenmenu bij 'verbindingen' vinden, zou je eens willen kijken of dit aanstaat en het probleem veroorzaakt? 🙂
Bij langs lopen van nfc apparaat? Is dan een sterk signaal...
Ik had het inderdaad aan staan maar heb het uitgezet. Ik heb geen pasjes bij mijn telefoon maar kan het ook aan de laptop liggen? Die ligt vaak in de buurt.
Bij langs lopen van nfc apparaat? Is dan een sterk signaal...
Ik heb nergens 'langs lopen' gezegd. Even goed lezen dus. ;)

Ik had het inderdaad aan staan maar heb het uitgezet. Ik heb geen pasjes bij mijn telefoon maar kan het ook aan de laptop liggen? Die ligt vaak in de buurt.
Een laptop als oorzaak heb ik persoonlijk nog niet voorbij zien komen. Als er een NFC-chip in de laptop zit, is het mogelijk als het toestel dichtbij genoeg ligt. Is het een nieuwe laptop?
Ik heb hem drie jaar ongeveer. Maar nu staat de nfc functie uit en heb ik het nog..
Oke, dan kunnen we NFC in ieder geval afstrepen als oorzaak. :)

Zou je eens kunnen kijken of er onder Instellingen -> Toegankelijkheid -> Zicht de optie 'meldingsherinnering' staat? Zo ja, zou je deze dan eens uit willen zetten?
Onder Toegankelijkheid -> Gehoor staat de optie 'Automatisch trillen', staat deze wellicht aan?
Nee alles staat uit...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nicole,

Ik zie dat Kaassausje goed heeft meegedacht! (Dank daarvoor!) Wel jammer dat bovenstaande tips niet hebben gewerkt. Zou je eens het toestel in veilige modus kunnen opstarten? Ervaar je dit probleem dan nog steeds? Ik hoor graag van je wat de uitkomst is. 🙂
Ik heb de trilfunctie uitgezet en daarmee blijkt het "tril" probleem ook op gelost. Ik weet niet hoe ik hem moet opstarten in veilige modus. Maar ik ga nog kijken..
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nicole,

Ervaar je nu geen problemen meer? Wellicht trilde hij door een bepaalde app. Ik heb in mijn bovenstaande reactie een link toegevoegd waarin staat uitgelegd hoe je in veilige modus moet opstarten. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 😉
Nee nu is het weg. Ik ga nog even kijken in de veilige modus! Dank jullie wel voor de snelle reacties!!
Reputatie 7
Badge +20
Nee nu is het weg. Ik ga nog even kijken in de veilige modus! Dank jullie wel voor de snelle reacties!!

Graag gedaan Nicole! Goed om te horen dat je probleem opgelost lijkt te zijn. Als je in de toekomst weer vragen hebt, laat het ons dan weten. We denken graag met je mee! 😳

Reageer