Beantwoord

Samsung S6 geen connectie PC

• 25 april 2016
  • 7 reacties
  • 1772 Bekeken

Dag,

Sinds een paar dagen vertoont mijn Samsung s6 kuren;
Mijn telefoon gaf een zwart scherm bij de originele fast recharge lader. ik heb hem naar fabrieksinstellingen gezet. Tevens werd hij niet herkent door de pc. Nu na de reset nog steeds niet. Hij laad alleen op. Het andere moment is hij niet aangesloten en geeft mijn mobiel aan dat hij als camera is aangesloten. Hij zegt dat hij oplaad via de kabel... normaal laad hij gewoon op als hij aan 't stop contact zit. Verder heb ik met kies als smart switch geprobeerd contact te maken met mijn mobiel. Dit alles heeft geen effect helaas. Ook meerdere usb-kabel kabels geprobeerd. Wederom geen goed resultaat, pc ziet helemaal niks. Mobiel aangesloten via usb-kabel op andere pc's, ook die zien mijn mobiel niet. Hij laad wel op... maar dan via de kabel of traag (zo zegt mijn mobiel).
Ik hoop dat ik hier verder geholpen kan worden.

Groeten Arno
icon

Beste antwoord door Kaassausje 26 april 2016, 13:15

Hoi Arno.

Je zou moeten kunnen kiezen tussen 'MTP' (media-apparaat) en 'PTP' (cameramodus). Waarschijnlijk staat de telefoon op PTP.

Zou je de telefoon met de originele kabel aan de pc willen hangen? Als je dat gedaan hebt, sleep dan de notificatiebalk naar beneden, tap op de oplaad-notificatie en verander je modus in MTP.

Laat je weten of het gelukt is? 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Arno,

het eerste wat bij mij op komt is de vraag of je firmware up to date is. Zo niet dan zou je wellicht kunnen proberen een update uit te voeren.

Ik lees niet in je schrijven of je ook andere usb-kabeltjes hebt geprobeerd op die andere pc's. Wellicht een optie?

Is er een mogelijkheid om je telefoon een "harde reset" te geven anders dan terug zetten naar fabrieksinstellingen?
-
Het is ff out of the box denken mss. Maar hoop dat je er wat aan hebt. Zelf ben ik een hardcore Apple gebruiker sn heb windhoos 🙂 voorgoed ontrouw gezworen.

Groetjes Marco.
Hoi Marco,

Ten eerste bedankt voor je reactie.

Mijn firmware is helemaal up to date. Ook heb ik verschillende Usb kabels geprobeerd.

Ook een hard reset heb ik gedaan... dus helemaal naar fabrieksinstellingen. Helaas is nog steeds mijn mobiel niet zichtbaar. Eigenlijk heb ik alles wat hier op het forum te lezen is gedaan 😉.

Groeten, Arno.
Hoi Arno.

Je zou moeten kunnen kiezen tussen 'MTP' (media-apparaat) en 'PTP' (cameramodus). Waarschijnlijk staat de telefoon op PTP.

Zou je de telefoon met de originele kabel aan de pc willen hangen? Als je dat gedaan hebt, sleep dan de notificatiebalk naar beneden, tap op de oplaad-notificatie en verander je modus in MTP.

Laat je weten of het gelukt is? 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hey Arno,

Fijn om te zien dat je al hulp hebt gehad. Heb je de reactie van Kaassausje hierboven ook al gezien? Hopelijk werkt dit voor je!

Ik wil je ook nog adviseren om dit topic even door te nemen. Het staat vol met tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Veel problemen zijn namelijk zelf op te lossen.

Wil je ons op de hoogte houden hier? We helpen je graag! :8
Hoi kaassaus en Amy,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb hem met de originele en andere usb kabel aangesloten op mijn pc en een andere pc. ik heb niet eens meer de mogelijkheid om te kiezen uit MTP en PTP. Eerder nog wel, maar zelfs dan ziet de pc niks. Mijn vriendin heeft ook een s6, maar bij haar zie ik wel die keuze mogelijkheden die jij benoemd. ik heb hem voor de 2e keer in fabrieksinstellingen gezet. Wederom geen resultaat. ik zou niet weten wat ik nog moet proberen.

Amy, ook jouw tips geprobeerd en op het forum gekeken maar er staat niks tussen wat helpt helaas.

Groeten, Arno
Hoi Allemaal,

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Inmiddels doet hij het weer! Hoe? nou met contactspray. Een paar spuitjes erin en hij deed het weer. Fijne koningsdag morgen!

Doei en de groetjes,

Arno
Reputatie 7
Badge +20
Hi Arno,

Wat super dat het weer werkt! Thanks ook voor het delen van de tip! Jij ook een hele fijne koningsdag gewenst. Veel plezier! 🙂

Reageer