Beantwoord

Samsung S6 kan alleen in downloadmodus

• 20 juni 2017
  • 3 reacties
  • 1382 Bekeken

Mijn Galaxy S6 doet bijna niets meer. Als ik op 3 knopjes tegelijk druk gaat de downloadmodus aan, ik kom soms ook op een scherm waar staat Warning a custom OS can cause critical problems etc. Ik kan uit dit scherm komen door het geluid uit te zetten, maar mijn toestel gaat dan niet meer aan, hij doet verder helemaal niets meer.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 22 juni 2017, 01:44

Dat is balen, zeg. :(

Waarschijnlijk is er inderdaad een firmware update geweest die is afgebroken, en dan is er geen firmware om op te starten.

De firmware moet er in dat geval opnieuw overheen worden gezet.

Daarvoor heb je 3 opties:

- opsturen ter reparatie. Dan ben je het toestel ongeveer 2 weken kwijt, en installeren ze de firmware opnieuw in het reparatie centrum.
- langs een Samsung Service Center. Daar kunnen ze de firmware direct installeren.
- zelf de firmware installeren.

Meer informatie over een reparatie vind je hier.

De adressen van de service centres vind je hier.

Mocht je het zelf willen doen, dan helpen wij je graag. 🙂
Daarvoor moeten wij wel even het precieze typenummer van je toestel weten (bijv 'SM-G920F'.). Aangezien je niet in het systeem kan komen, het typenummer vind je meestal ook op de barcode sticker op de doos.
Bekijk origineel

3 reacties

Tussendoor leek het erop dat mijn telefoon een update wilde gaan doen en daar in is blijven hangen.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is balen, zeg. :(

Waarschijnlijk is er inderdaad een firmware update geweest die is afgebroken, en dan is er geen firmware om op te starten.

De firmware moet er in dat geval opnieuw overheen worden gezet.

Daarvoor heb je 3 opties:

- opsturen ter reparatie. Dan ben je het toestel ongeveer 2 weken kwijt, en installeren ze de firmware opnieuw in het reparatie centrum.
- langs een Samsung Service Center. Daar kunnen ze de firmware direct installeren.
- zelf de firmware installeren.

Meer informatie over een reparatie vind je hier.

De adressen van de service centres vind je hier.

Mocht je het zelf willen doen, dan helpen wij je graag. 🙂
Daarvoor moeten wij wel even het precieze typenummer van je toestel weten (bijv 'SM-G920F'.). Aangezien je niet in het systeem kan komen, het typenummer vind je meestal ook op de barcode sticker op de doos.
Heel hartelijk bedankt voor de reactie. Ik heb mijn toestel inmiddels ter reparatie opgestuurd.

Reageer