Beantwoord

Samsung S6 koppelen met pc lukt niet

• 22 februari 2017
  • 15 reacties
  • 22184 Bekeken

Hallo,

Ik wil bestanden van mijn samsung s6 op mijn laptop zetten en andersom muziekbestanden op mijn telefoon zetten. Echter de telefoon maakt geen verbinding: als ik in de verkenner kijk staat hij er niet tussen. Eerder werkte dit wel. Soms maakt hij wel verbinding, maar dan maar 2 seconden en dan is de verbinding weer weg. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb alle usb poorten al gebruikt. Bij andere apparaten werken deze poorten overigens wel. Hij laadt trouwens wel op via de kabel als ik deze aansluit op de pc.

IK heb samsun smart switch, maar volgens mij is dit niet bedoeld om bestanden van de pc op je laptop te zetten, kan althans niet ontdekken hoe..
groetjes
icon

Beste antwoord door Noxious Inc. 22 februari 2017, 19:21

Dat is inderdaad wel apart... Heb je eventueel de mogelijkheid om je toestel op een ander PC aan te sluiten en dan te kijken wat er gebeurd? Het kan heel goed zijn dat er met een laatste update van W10 er eventueel iets veranderd is waardoor de S6 niet meer gezien wordt door de PC.

(alles uitsluiten alvorens naar een noodscenario te kijken... :P)
Bekijk origineel

15 reacties

Heb je de melding op je toestel ook geaccepteerd?

[Screenshots op basis van een S7 maar volgens mij zit daar in de USB connectie geen verschil ;)]
Ik krijg die melding niet. Ik zag het in een ander topic, dus had al even gekeken daarnaar. Ik zie alleen de melding dat hij oplaadt. De usb configuratie is ingesteld op MTP. Dat klopt lijkt me als ik die screenshot zie.
dankjewel alvast voor het meedenken
USB configuratie zou inderdaad op MTP moeten staan. Daarmee zou je bestanden moeten kunnen overzetten van PC naar S6 en andersom. (net als ik net gedaan heb met de screenshots)

Eventueel dat de driver van je Windows PC niet lekker loopt.

Even gecheckt, ook onder Ubuntu (Linux) is de, S7 in dit geval, benaderbaar nadat ik op het toestel toestemming heb gegeven voor MTP overdracht.

Die staat er niet op. of die opent niet. Waar kan ik die vinden om te installeren? Ik heb een andere geprobeerd, maar die opent niet als ik hem wil installeren
Als je de KIES Software van Samsung installeert, zouden de drivers voor Windows ook meegeïnstalleerd moeten worden.
Kies is toch niet voor de nieuwere adroidversies? Dan moet het toch switch zijn? Ik heb android 6.0.1. Maar switch lijkt meer te gaan over het overzetten van al je data
Je hebt helemaal gelijk! (ik gebruik zelf geen Kies of SmartSwitch)

Zie je in de 'Device Manager' wel dat de Samsung is verbonden met je PC?
Of zie je helemaal niets?
En welke Windows versie gebruik je?
Ik heb nog even rond gekeken, maar het maakt niet uit welke Windows versie je hebt voor de drivers.

Samsung USB Drivers for Mobile Phones (ik heb gecheckt op eventuele virussen, maar daar kunnen geen rechten aan ontleent worden... ;))
Dankje voor het meedenken! Ik heb kies alsnog geinstalleerd. Daar zitten de drivers inderdaad in. Maar die herkent het toestel ook niet. Eerder stond hij wel in de device manager. Nu ineens niet meer. Via i 1 poort hoor ik wel het geluidje dat ie een nieuw apparaat detecteert, maar meteen ook weer het geluid van uitwerpen. Gek dit.. 😞. ik heb windows 10 overigens
Dat is inderdaad wel apart... Heb je eventueel de mogelijkheid om je toestel op een ander PC aan te sluiten en dan te kijken wat er gebeurd? Het kan heel goed zijn dat er met een laatste update van W10 er eventueel iets veranderd is waardoor de S6 niet meer gezien wordt door de PC.

(alles uitsluiten alvorens naar een noodscenario te kijken... :P)
Geprobeerd en daar werkt het wel! Is het dan een probleem op mijn pc?
Dan heb je inderdaad je probleem wel gevonden ja... 🙂 probleem zit 'm helaas in je PC...
Na veel puzzelen, is bij mij de oplossing geweest de USB kabel van mijn PlayStation 4 in plaats van de originele USB kabel van Samsung. Hoop dat dit voor jullie ook de oplossing is !
Reputatie 7
Badge +20
Thanks voor het delen van een oplossing! We roger that! 😛

Reageer