Beantwoord

Samsung S6 laadt niet meer op

hallo,ik heb mijn samsung s6 net 1,5 maand en hij laad in 1x niet meer op,waar ligt dat aan?

mvg,boeffie
icon

Beste antwoord door Amy 19 oktober 2015, 15:02

Hey Boeffie,

Dat is onwijs balen zeg! :S

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het aan de connector van het toestel liggen of aan de oplader zelf. Heb je de opties die kaassausje benoemd al geprobeerd? Ik ben namelijk ook benieuwd of het misschien wel werkt met een andere kabel of via de pc.

Mocht het met een andere kabel wel lukken dan ligt het probleem aan de kabel. Werkt een andere kabel ook niet dan kan het door het toestel komen. In dat geval zou ik je willen adviseren om dit forumtopic eens door te nemen.

Wil je ons op de hoogte houden? :8 We helpen je graag verder!

Bekijk origineel

43 reacties

Hoi boeffie3105, welkom terug op het forum.

Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Een paar suggesties: probeer een andere kabel, opladen via de pc, kijk met een zaklamp of er stof in je aansluiting zit.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Boeffie,

Dat is onwijs balen zeg! :S

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het aan de connector van het toestel liggen of aan de oplader zelf. Heb je de opties die kaassausje benoemd al geprobeerd? Ik ben namelijk ook benieuwd of het misschien wel werkt met een andere kabel of via de pc.

Mocht het met een andere kabel wel lukken dan ligt het probleem aan de kabel. Werkt een andere kabel ook niet dan kan het door het toestel komen. In dat geval zou ik je willen adviseren om dit forumtopic eens door te nemen.

Wil je ons op de hoogte houden? :8 We helpen je graag verder!
Hallo Boeffie,

Weet je inmiddels wat het probleem was? Ik heb nu namelijk hetzelfde. Mijn telefoon laad ook niet meer op. Ik zie alleen een grijze accu met bliksemschift en dan houd het op, hij moet groen worden doordat hij laad maar dat doet hij dus niet meer. Ik heb diverse kabels geprobeerd, aan de laptop gelegd, maar niks helpt, ik heb nu dus ook een telefoon die het niet meer doet. Ik heb het nu maar ter reparatie aangeboden, maar ik baal ontzettend want ik kan eigenlijk niet zonder telefoon. Het is zelfs zo dat het een nano simkaartje is en dat past weer niet in een ander toestel, dus de s6 is er niet beter op geworden...
Reputatie 7
Badge +15
Hey Raffie21,

Wat balen dat je ook last hebt van dit probleem! Goed dat je het toestel ter reparatie hebt aangeboden. Laat je aan ons weten hoe dit afloopt?

Omdat je aangeeft dat je momenteel je simkaart niet in een ander toestel kunt gebruiken heb ik je kosteloos een simkaart adapter gestuurd. Hiermee kun je jouw nano simkaart vergroten en zo een ander toestel gebruiken. Dan ben je in ieder geval weer bereikbaar! 😉

Houd je ons op de hoogte van je reparatie?
Ook ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Al een jaar of 4 Tmobile, maar dit is mn eerste Samsung (januari 2016).. Aanvraag reparatie bij samsung ingediend.Nog vervelender is dat het toestel in de nacht aan de oplader stond, niet bijgeladen is en dus nu leeg is. Backup is niet mogelijk dus, terwijl de samsungsite daar wel naar verwijst. Ook mijn simkaart past niet meer in mijn oude toestel. Spijt van mn keuze voor Samsung S6!
Reputatie 2
Hoi mjmax,

Wat balen dat het toestel niet meer laadt! Heb je hem al verbonden aan een pc of laptop? Zo kun je via Smart Switch wellicht een back-up maken.

Groetjes,

Samsung WebCare
Ook dat heb ik natuurlijk geprobeerd. Vandaag m'n toestel weggebracht. Eerst de hele morgen voor niets zitten wachten op de repairservice van Samsung. Gisteren nog een sms gehad dat ze kwamen, maar helaas. Er kwam dus niemand. Na (lang) telefoongesprek van 0,45 per minuut bleek dat men geen flightboxes meer had. Dus men kwam gewoon niet, zonder iets te melden. Leve Samsung!!!
Reputatie 2
Oei, dat kan niet de bedoeling zijn :(
Heb je een iRMA-nummer gekregen?

Groetjes,

Samsung WebCare
iRMADRSA13509236
Even op een rijtje:
1. Samsung S6 (van 06-01-16) werkt na vier weken al niet meer. (Tussendoor al een andere storing waarvoor ik naar een Tmobileshop in Woerden ben geweest)
2. Backuppen is noodzakelijk voor het toestel ter reparatie wordt aangeboden, maar met leeg toestel kan dat niet!!
3. Maandag vrij gepland om toestel te laten ophalen door repairservice, voor niets gewacht
4. Via duur 06 servicenummer de boodschap dat men niet was gekomen omdat de flightboxes op waren, terwijl ik op zondag nog een ophaalbevestiging per sms van Samsung had gehad (en bewaard). Ronduit onbeschoft gedrag! Ik accepteer dit ook niet.
5. Uiteindelijk naar StudentMobiel in Leidschendam gereden waar ik het toestel heb ingeleverd. Zij zullen zorgen dat het verder wordt verstuurd. .
Reputatie 2
Bedankt voor het iRMA nummer mjmax!

We balen ervan dat ze niet langs zijn geweest op de afgesproken datum. Dit is natuurlijk niet de normale gang van zaken. Wel zijn we erg blij om te horen dat je het toestel toch ter reparatie hebt kunnen aanbieden via StudentMobiel. Als kleine compensatie voor het onstane ongemak willen we je graag 10% korting aanbieden op een accessoire in onze webshop.

Zou je ons een privébericht kunnen sturen? Dan maken we het in orde voor je.

Dennis
Samsung Webcare
Heeft iemand al een oplossing gevonden? Ik heb namelijk precies het zelfde probleem. Ik kan mijn Samsung Galaxy s6 niet meer opladen bij het aansluiten geeft hij wel enkele seconden aan dat hij aangesloten is maar dat verdwijnt weer snel. Telefoon is nu helemaal leeg heb al een hard reset geprobeerd zonder succes, meerdere opladers geprobeerd ook zonder succes. Ben vanplan om vandaag naar een Samsung service point te rijden. Wat raden jullie aan?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Freekkat,

Welkom op ons Forum!

Wat jammer dat je dit probleem ook ervaart. Heb je de tips die in dit topic worden gegeven al uitgeprobeerd? Of ben je inmiddels langs een Samsung Service Center geweest? Ik ben benieuwd wat daar uit is gekomen.

Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Ik ben naar een service center geweest mijn toestel licht nu daar waarschijnlijk valt het onder de fabrieks garantie en is het een foutje in de software
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem, mijn batterij was bijna leeg en toen, twee dagen geleden al, ging mijn mobiel uit. Ik heb alles uitgeprobeerd wat ook hier is genoemd, maar ik krijg alleen de scherm met grijze batterij die niet groen wordt. Moet ik het ergens laten repareren en waar? Ik woon in Delft.

Bedankt,
Reza
Reputatie 7
Badge +15
Hey Reza,

Flink balen dat jij dit probleem ook hebt. Je kunt het toestel in dit geval inderdaad ter reparatie aanbieden. Alle informatie over het aanmelden voor een reparatie en de reparatievoorwaarden vind je op deze pagina. Je kunt dit namelijk online doen of via de T-Shop in Delft.

Wil je ons op de hoogte houden hier? Als je nog vragen hebt, let me know!
Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden de s6. Nu heb ik een probleem dat mijn telefoon niet meer wilt opladen.
Contactjes zijn allemaal nog heel en schoongemaakt.
Hij maakt af en toe contact maar verliest dit telkens weer.

Groetjes pauline
Reputatie 7
Badge +15
Hi Pauline,

Ik heb jouw vraag verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp.

Super vervelend dat je dit probleem ook hebt. Maak je wel gebruik van de originele kabel? In dit topic (hierboven) vind je een aantal tips. Zou je die eens door willen nemen? :8
Hoi,

Ik gebruik de orginele kabel. Al andere orginele laders geprobeert. Contactjes schoon gemaakt. Lader na gekeken.. het stomme is dat hij af en toe wel contact maakt maar dit weer snel verliest
Reputatie 7
Badge +15
Hi Pauline,

Het lijkt er op dat er iets toch echt niet goed is met een van de connectoren van je lader. :(

Je kunt in dit geval het toestel het beste ter reparatie opsturen. Een onafhankelijke reparateur neemt het toestel dan onder de loep en kan precies zien wat er fout gaat met het opladen.

Houd je ons op de hoogte hier?
Dit probleem ligt dus duidelijk bij de s6... heb het nu zelf ook met mijn s6 edge, nu is mijn vraag wat het mij gaat kosten en hoe dit opgelost word? Het is echt een slechte zaak namelijk dat de klanten hier de dupe van zijn....
Reputatie 7
Badge +15
Hi Sietse84,

Ik snap dat je baalt dat je hier zelf ook last van hebt!

Helaas kunnen wij niet van te voren zeggen wat dit gaat kosten. Wanneer je het toestel ter reparatie aanbiedt zal een erkende reparateur het toestel in onderzoek nemen. In het reparatiecentrum wordt vervolgens bepaald of het defect onder de garantie valt of niet. Meer informatie hierover vind je op deze pagina op onze website.

Sietse, sorry dat ik je niet direct van een helder antwoord op je vraag kan voorzien. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik het graag!
ik heb ook het probleem dat mijn lader gewoon snel deed opladen en een week geleden was het snel opladen weg en duurde het 4 a 5 uur voordat mijn telefoon vol is en nu laat hij helemaal niet meer op grrrrr dit is echt een samsung s6 probleem ik ga hem morgen bij tmobile aanbieden ter reperatie ben erg benieuwd wat hier uit komt .hoe is het bij jullie afgelopen extra kosten? iets vervangen?
corrook schreef:

ik heb ook het probleem dat mijn lader gewoon snel deed opladen en een week geleden was het snel opladen weg en duurde het 4 a 5 uur voordat mijn telefoon vol is en nu laat hij helemaal niet meer op grrrrr dit is echt een samsung s6 probleem ik ga hem morgen bij tmobile aanbieden ter reperatie ben erg benieuwd wat hier uit komt .hoe is het bij jullie afgelopen extra kosten? iets vervangen?

zelfde probleem.. en super vervelend.. ik zit nu met een lege telefoon.. die ik via internet niet ter reparatie kan aanbieden omdat deze leeg is en ik geen backup kan maken. een en al feest weer dus. ook kan ik mijn telefoon niet voor een aantal dagen missen en heb ik geen oud toestel om tijdelijk te gebruiken.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Corrook en Kimmerd,

Balen dat ook jullie hier last van hebben. Goed dat jullie dit bij ons aankaarten!

Hebben jullie toevallig al een andere oplader geprobeerd? Wordt je telefoon ook niet herkend als je deze met een andere usb kabel koppelt aan je computer of laptop? Als je toestel op geen enkele manier aangaat dan zal deze toch ter reparatie aangeboden moeten worden. Voordat jullie dit doen wil ik jullie vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie topic'.

Als jullie verder nog vragen of verzoeken hebben dan helpen we je graag verder!
Ook ik heb dit probleem sinds vandaag. Als ik mijn telefoon in de lader doe of via een kabel in mijn laptop zie ik alleen een grijs oplaadicoontje. Deze verdwijnt en vervolgens laadt hij niet op. Ook maakt hij geen verbinding met mijn laptop. Aangezien hij helemaal leeg is vraag ik me af of en hoe ik nog een back-up kan maken? Als ik hem ter reperatie aanbied ben ik dan alles kwijt wat op mijn telefoon staat/stond?

Reageer