Beantwoord

Samsung S6 laadt niet meer op



Toon eerste reactie

43 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Mir,

Welkom op het forum. Leuk dat je hier je vraag stelt.

Jammer dat het onder deze omstandigheden moet. Ik kan me voorstellen dat je jouw gegevens niet kwijt wilt. Heb je jouw toestel toevallig gesynchroniseerd met Dropbox, Samsung Cloud of OneDrive? Of misschien zelfs met je computer of laptop in het verleden?

Als jouw telefoon niet wordt herkend door je computer of wanneer deze niet aan gaat, dan is er geen mogelijkheid om alsnog een back-up te maken van je gegevens.

Ik had je graag van een andere reactie willen voorzien. In deze situatie kan ik je alleen nog adviseren om in het vervolg regelmatig een back-up te maken. Zelf denk ik er bijna nooit aan, maar op dit soort momenten merk je hoe belangrijk het eigenlijk is.

Mocht je uiteindelijk toch je toestel ter reparatie aanbieden dan wil ik je vragen om eerst een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic.
Hallo Issam,

Bedankt voor de reactie! Ik kan gelukkig mededelen dat mijn telefoon het inmiddels weer helemaal doet. Na hem op een draadloze oplader te hebben gelegd was hij weer volledig opgeladen. Daarna heb ik geprobeerd om via de kabel weer op te laden ook hier deed hij het weer. Heb dit voor de zekerheid nog een aantal keer geprobeerd en hij bleef elke keer opladen. Vraag me niet hoe, maar ik ben er blij mee! Heb inderdaad meteen een back-up gemaakt. Iets waar ik nu zeker vaker aan zal denken.

Groetjes
Halo alle mensen met dit probleem:

Ik heb exact hetzelfde probleem, af en toe laad hij op en dan weer niet, aan de laptop doet hij ook niets.
Zaterdag in een samsung filiaal geweest in Amsterdam. Daar kreeg ik het advies om mijn toestel terug te zetten in de fabrieksinstellingen. Heb ik gedaan, Geen verbetering. Erg irritant dat ik hier zie hoeveel mensen dit probleem hebben en zelfs in de samsung winkels weten ze niet wat het is. Dit is geen toeval meer. Toestel achterlaten onder garantie is een optie, wel 5 dagen kwijt. Dus geen optie!!! erg slecht geregeld, K**** service.
Toch kan ik opladen...Ik heb zo,n powerplate, draadloos opladen gekocht a 49 euro. gelukkig werkt dit nog steeds uitstekend. Ik vraag mij af of T-Mobile inmiddels weet wat er loos is.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Mirvdh,

Ohh super! Ik ben blij dat het is opgelost. Heel vreemd inderdaad, maar het is opgelost en dat is het belangrijkste!

Bedankt voor je terugkoppeling. Je weet ons te vinden als je nog andere vragen of verzoeken hebt.

Hoi Boltie,

Het is begrijpelijk dat je hier snel een oplossing voor wilt hebben. Zoals onze collega's aangaven kan je jouw toestel ter reparatie aanbieden. Dit betekent wel dat je jouw toestel een paar dagen moet missen. Voor deze periode kan je tegen een gereduceerd tarief een toestel aanschaffen. Zo blijf je bereikbaar terwijl je toestel gerepareerd wordt.

Goed om te lezen dat het via de draadloze oplader wel lukt om op te laden. Zo kun je nog even vooruit. Als je er in de toekomst toch voor kiest om je toestel op te sturen voor een reparatie dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in dit topic.

Heb je verder nog vragen of verzoeken? Laat het ons weten!
Beste allemaal,

Ik ben net terug van vakantie en ervaarde daar hetzelfde probleem, toestel laadt niet op maar ik zie wel de batterij met het stroomicoontje. Zijn er al oplossingen gevonden?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jelli,

Welkom op ons forum! Hoe was de vakantie? 🙂

Het is helaas niet voor iedereen thuis op te lossen, zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen. Had je alle suggesties, tips en mogelijke oplossingen al geprobeerd? Andere oplader en kabel testen, fabrieksreset, Samsung service punt en anders reparatie zijn een paar genoemde suggesties. Als we weten wat je geprobeerd hebt, kunnen we je wellicht nog verder helpen!

We horen het graag van je!
hai allemaal

ik heb een vraag. heb nu 10 maanden de samgung g 6s edge. heb nu al sinds een paar maanden problemen ermee. hij laat vaak niet op en valt soms ook opeens uit. vandaag helemaal gek. gister avond deed hij het nog gewoon en laadde hij ook op. vanochend stond hij op 21% waarvan ik dacht dat klopt niet. nu laad hij helemaal niet meer op. krijg ook niks te zien in het scherm. heb nu al 3 kabels geprobeerd. maar helemaal niks. kreeg ook opeens vanochtend reclame op mn tel wat ik nog nooit had gezien.

wie herkend dit probleem en wat moet ik doen want vind dit zo klote
Reputatie 7
Badge +20
Hey Kimberlychelsey,

Welkom op ons forum!

Alle andere forumleden die hier in het topic gereageerd hebben, herkennen je probleem. 😉 Er staan een hele hoop suggesties in dit topic, zou je kunnen aangeven wat je precies al hebt geprobeerd? Wellicht kunnen we je dan gerichter helpen.

Wat voor reclame ontvang je trouwens ineens? Heb je wellicht onlangs iets nieuws geïnstalleerd? Heb je zelf al eens een fabrieksreset thuis uitgevoerd? Ik zie in ons systeem namelijk ook dat je met mijn collega gesproken hebt en je toestel aan wilt bieden voor een reparatie. In veel gevallen kun je een reparatie voorkomen door thuis zelf een reset uit te voeren. Zorg er wel voor dat je eerst een back-up maakt van je gegevens (ook als je jouw telefoon ter reparatie inlevert), zodat je niets kwijtraakt.

Laat je weten of het allemaal gelukt is uiteindelijk en of je nog vragen voor ons hebt?
Ik ben naar jullie winkel gegaan om het probleem voor te leggen en helaas kunnen jullie mij niet helpen.
Alleen omdat 8 maanden geleden mn telefoon is gevallen zit er een scheur in mn scherm en de winkelmedewerker zegt dat het daardoor kan komen. Om hem op te sturen ben ik 300 tot 500 euro kwijt omdat het niet binnen de garantie past omdat die scheur erin zit.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Kimberlychelsey,

Goed dat je even langs de T-Mobile Shop bent gegaan, dan kunnen ze gelijk meekijken met jouw toestel. Het zou inderdaad kunnen komen doordat je je toestel hebt laten vallen. Als je toestel kapot is gegaan door vocht-, val-, druk- of stootschade, dan kun je jouw toestel niet zonder kosten laten repareren. Maar of dit defect is ontstaan door het laten vallen van jouw toestel kan alleen beoordeeld worden door een specialist van het reparatiecentrum. Op deze pagina vind je de reparatievoorwaarden.

Houd je ons op de hoogte?
Probleem met het opladen.

Heb zelf sinds 14 maanden een Samsung S5 Neo. Kortgeleden een nieuwe USB kabel gekocht, waarna ik dagelijks heb kunnen opladen en het probleem verholpen bleek.

Vandaag bleek opladen met de nieuwe kabel ook niet meer mogelijk. Het lijkt erop dat de mini USB van het toestel zelf niet echt goed functioneert.
Vraag mij af of ik het toestel ter reparatie zal aanbieden.
Reputatie 7
Badge +17
Hi P. De B,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je dit probleem ook ervaart. Heb je al gecontroleerd of je usb-poort niet vuil is? Zo ja, kun je hem dan voorzichtig schoonmaken. Als dat niet werkt dan kun je inderdaad je toestel ter reparatie aanbieden bij ons. Op deze pagina vind je meer informatie over de reparatieprocedure.

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het mij weten.
Wauw... wat veel mensen met hetzelfde probleem! Mijn S6 vertoont helaas dezelfde kuren!
Gelukkig heb ik tweedehands een draadloze oplader op de kop kunnen tikken waardoor hij nu gelukkig wel laad, maar ik weet iig dat ik geen nieuwe Samsung telefoons meer koop als ze net uit zijn! Er zijn zoveel problemen met de S6, als ik dat eerder had geweten had ik hem niet gekocht.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Pukkiej,

Jammer om te horen dat je ook te maken hebt met deze problemen! 😞

Laad je toestel helemaal niet meer op via de kabel? Wel slim van je om een draadloze oplader te gebruiken! Dit topic staat in ieder geval vol met tips voor wanneer je toestel kuren toont. Wil je het laten weten als wij je nog ergens mee kunnen helpen? Dat doen we graag natuurlijk!
Hoi Amy,
Hij maakte helemaal geen contact meer met de oplader of met de computer. Ik heb dit vorig jaar ook twee keer gehad. Heb een nieuwe oplader aangeschaft en deze deed het ook niet. Dus daardoor wist ik dat het aan mijn telefoon lag. Bij de t-mobile shop ben ik heel vriendelijk geholpen, maar ze hadden geen idee wat het was en konden mij niet helpen, terwijl er toch meer mensen last hadden van dit probleem (las ik later op internet). Ik mocht in de T-mobile winkel mijn telefoon opladen via een draadloze oplader (snellader) en heb daar toen, onder het genot van een bakje koffie, ruim 2,5 uur gewacht tot mijn mobiel weer vol was. Dat klopte natuurlijk ook al niet, maar ik was blij dat hij was opgeladen. Toen ik thuis kwam kon mijn mobiel ineens weer opladen via de oplader met kabel. Ik heb dit probleem nu om de paar maanden, maar dankzij de draadloze oplader is er mee te leven. Gister maakte hij ook geen contact meer met de oplader en ook niet met de computer. Maar nadat ik hem weer volledig heb opgeladen met de draadloze oplader accepteert hij de kabel weer gelukkig dus ik denk dat jullie mij verder niet echt kunnen helpen.
Wel zou ik heel graag willen weten waardoor dit probleem bij de S6 voorkomt? En wat het is?

Met vriendelijke groet,
Sofia Verdoold
Reputatie 7
Badge +17
Hi Sofia,

Goed om te horen dat mijn collega's in de shop erg vriendelijk waren en dat je een tijdelijke oplossing hebt gevonden. Ik kan je niet precies zeggen waar het probleem aan ligt. Ben zelf geen Samsung expert. Heb je al geprobeerd om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Heb je ook andere tips uit dit topic geprobeerd? Ik kan morgen wel even navragen of mijn Samsung collega's enig idee hebben waar dit aan kan liggen.
Hallo ervaar het zelfde probleem, heb al enorm veel problemen met mijn samsung s6 edge gehad. Orgineele samsung hoesjes die schade veroorzaken aanuitknoppen die vast blijven hangen en volumenknoppen die t soms maar doen. Heb vanalles geprobeert met het oplaad probleem van schoon blaase tot anderenn laaiers werk allemaal niet. Licht echt bij de s6 zelf.
Reputatie 4
Hoi Pim,

Welkom op het forum!

Het is inderdaad niet fijn als jouw Samsung elke keer dezelfde kuren vertoont. Goed dat je zelf al verschillende tips hebt geprobeerd. Het zou heel goed kunnen dat het aan de Samsung S6 Edge zelf ligt. Heb je ook geprobeerd om het toestel naar fabrieksinstellingen terug te zetten? En ben je langs een Samsung service center gegaan? Wellicht dat de Samsung experts je hiermee kunnen helpen. We hebben ook nog een speciaal topic voor toestelproblemen, ik zou het je zeker adviseren om dit door te nemen.

Ik hoor graag van je! 🙂

Reageer