Vraag

Samsung S6 start niet door na waterschade

• 15 augustus 2017
  • 21 reacties
  • 4874 Bekeken

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen.

Mijn S6 heeft waterschade opgelopen.

Hij heeft bij de lokale GSM winkel al een waterschade behandeling gehad echter heb ik mijn twijfels bij de kwaliteit van de monteur. Volgens deze zaak deed de telefoon namelijk helemaal niks meer. Gelukkig was de "service" op basis van no cure no pay.

Als ik er namelijk een lader inplug (via stroom of via de PC) komt het zwarte samsung S6 start scherm gewoon in beeld, alleen start de telefoon niet door maar knippert het startscherm elke 5 seconden.
Ik kom via de Home knop/volume knop omlaag en aan/uit knop wel bij het OS installatie scherm. Ik heb nog niet de volume omhoog functie gebruikt. Ik wil heel graag de foto's niet zomaar deleten met deze optie.

Als ik de lader uit de telefoon haal valt de telefoon direct uit. Kan het probleem veroorzaakt worden door waterschade aan de batterij? of zal het probleem groter zijn door waterschade aan het moederbord o.i.d?
Voor mijn gevoel zit er nog wel ergens leven in de telefoon :)

Bedankt voor de hulp.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat er precies beschadigt is, is helaas lastig vast te stellen zonder het toestel open te maken. In dit geval kan het alles zijn van de connectie tussen de batterij en het moederbord, tot het opslaggeheugen tot het moederbord zelf.

Ik vrees dat je hoe dan ook de foto's kwijt bent. Bij een reparatie wordt vrijwel altijd het toestel gereset.

Je kan eventueel proberen het toestel even gewoon een dag achter de lader te laten hangen, misschien dat hij nét lang genoeg aan wil blijven om in het systeem te kunnen komen. Maar die kans is vrij klein.
Heb de telefoon in de lader gehangen misschien lukt het.

Ik was er al een beetje bang voor dat ik mn foto's kwijt zou zijn. :(

Ik ga het toestel in ieder geval ter reparatie aanbieden met de hoop dat ie nog te fixen is. ik begrijp uit je reactie dat niet echt zinvol is om bv alleen de batterij te vervangen?
Ik weet niet waar je hem ter reparatie gaat aanbieden, maar waterschade valt niet onder garantie....

In dit soort gevallen zou ik het via Samsung zelf (met reparatiecentrum) doen, want dan kan je tenminste echt afspreken wat het mag kosten en tot hoe hoog ze mogen repareren... Biedt je de telefoon aan voor reparatie (zoals normaal via T-Mobile naar dynafix), dan krijg je gegarandeerd een vrij hoge rekening te horen en als je die niet accepteert mag je ook nog eens onderzoekskosten gaan betalen. Je weet al dat hij stuk is, je wil nu puur weten wat het kost om te repareren....

Of nog beter, je wil eigenlijk vnl. de foto's terug 😉 zoiets gaat in persoon zeker beter lukken 😉 als er ook een werkende mobiel uitkomt is dat beter, maar... een tijdelijke A3 ofzo is ook voor een jaartje te doen (en al gauw minder duur dan de reparatie).
Ik heb al de nodige verhalen over Dynafix gelezen ja :)

Ik mag per mei 2018 weer verlengen dus ja, het gaat me idd meer om de foto's.
En als bij een reparatie sowieso alles gewist wordt, dan is het zonde om nu heel veel geld te spenderen aan een reparatie.

De nuttigheid van de cloud is nu wel een zure les.....
Ja, als hij echt niet doorstart, dan wordt het moeilijk...

Heb je al wel een keer cache verwijderd (dat is puur app instellingen) om te zien of dat iets doet?

Verder, tja... usb is zowel stroom als data-verbinding... hij geeft ook dan geen verbinding / herkenning?
Nee nog niet, dat zal ik straks eens proberen of dat wat uithaalt.

Hij geeft geen herkenning door de pc aan helaas, wel herkenning voor wat betreft stroom. als ik de usb kabel eruit haal valt de telefoon ook gelijk uit. Vandaar dat ik dacht aan een gare batterij.
Nou cache is gewist. Het knipperende Samsung scherm is nu weg.
Er staat nu een batterij met bliksem in het beeld. Telefoon hangt nu in de lader, eens kijken of er een procentje accu verschijnt.
Dat is stiekem best goed..... want dat suggereert dat er een instelling was die problemen gaf én.... dan hoeft nog niet de hele telefoon stuk te zijn ;)

Ik ben alleen bang dat je accu wel kapot is... dus opladen zal die waarschijnlijk niet doen. In dat geval, die USB kabel met pc... en probeer hem dan (zodra die beeld geeft) ook aan te zetten met de power knop.
Geprobeerd maar geen reactie, ik kom overigens ook niet meer in recovery menu en reboot menu.
Kan ik dan concluderen dat de accu kapot en leeg is?

Dan zijn er 2 opties denk ik? Of wegbrengen voor een nieuwe accu en een reset naar fabrieksinstellingen. of zelf een accu bestellen en plaatsen (garantie heb ik toch al niet meer) en de data eerst proberen te redden.

Ik ben toch wel blij dat ik niet blind naar het advies van de GSM winkel heb geluisterd 😃 Misschien is de telefoon uiteindelijk niet te redden maar dan heb ik er wel zoveel mogelijk aan gedaan. 🆒
Nou, de stroomvoorziening intern is stuk... dat wisten we al toen je zei 'kabel los en hij valt uit'.

Wat betreft proberen te repareren, de accu kan stuk zijn (en dan met name de controller). De controller op het moederbord kan stuk zijn, ze kunnen beiden stuk zijn.... Dat is nog niet zo heel makkelijk te zeggen...

Het scherm wat je net had was dat van "telefoon staat uit, maar is aan het opladen". Dus i.p.v. automatisch aan te gaan en vast te zitten in een stukje software, is hij uit gegaan. Als hij echter nu ook niet meer aan wil gaan, ja... dan wordt het steeds lastiger.

Als er echt geen sjoegen meer in zit, dan kan je inderdaad nog bij een reparatieshop langsgaan en vooral benadrukken dat je eigenlijk alleen de foto's wil hebben. Ik ben bang dat het toestel repareren altijd erg duur gaat zijn, want als hij nu niet meer wil opstarten lijkt het op het moederbord fout te zijn gegaan...
Nou na even gewoon stil aan de usb gelegen te hebben reageert hij weer op de toetsencombi's.

Ik laat hem nu maar even stil liggen tot einde werkdag en dan kijken of hij reageert op alleen de power knop.

🙂
Hou me op de hoogte, want als we iig je foto's kunnen redden zeg ik feestje!

Dat zijn namelijk nou net de redenen waarom een aantal van ons hier zitten... Om werkelijk iets te kunnen doen dat helpt, dus ik duim met je mee!
Ik hou je op de hoogte.

Je hulp wordt erg gewaardeerd!
Ik heb de telefoon net via usb aan een standalone pc gekoppeld maar daar veroorzaakt ie een usb stroompiek. Een netwerk pc (Thin client) geeft wel de batterij in beeld op de s6 maar die geeft geen melding dat er een usb apparaat is aangesloten.

Aan de ene kant laad ie niet zichtbaar op, aan de andere kant veroorzaakt ie spanning. :?
Die spanning klinkt als een kortsluiting...

Als de batterij in beeld krijgt, kan je hem dan daarna starten? Dus eerst met USB aansluiten tot batterij in beeld en dan met de powerknop iets qua leven te krijgen?
Alleen de powerknop niet. Wel met de power , home en volume omlaag. Dan start hij tm het samsung scherm op, daarna weer de batterij in beeld
Zojuist een nieuwe poging gewaagd, vanuit de power, home, volume combi. telefoon startte op t/m de simkaart controle. Hij hangt al een paar uur stil in de lader. Dus wie weet. ☺️
Ok, simkaart controle betekent dat hij technisch draait als android systeem, who knows!

Als dat lukt terwijl je aan de pc hangt zou je nog bij je bestanden moeten kunnen.... maar ik ben wel blij dat er progressie is!
Nou na een paar dagen stilte vanwege het wachten op een nieuwe accu, heb vanavond de accu vervangen; telefoon heeft wel veel meer power. Dat wil zeggen hij reeageert op powerknop, home volume en power. Update install word weergegeven. (Na inpluggen lader) Zelfs het batterijpercentage werd weer gegeven. Maar toch komt ie niet voorbij het tmobile opstartscherm en checken voor simkaart.

Misschien toch het connectortje of toch moederbord storing?
Even zelf met de telefoon bij Ricom Repairs in Schiedam langsgaan. Dit is een officieel samsung servicepunt, hier kijken ze gelijk je telefoon na en eventueel repareren ze hem direct. Ik heb hier goede ervaringen mee.
Ennuh... zonder simkaart?

Eens die check omzeilen en zo hopen op verder komen in de software?

Reageer