Vraag

Samsung S6 synchroniseert niet op 4G T- Mobile

Goedendag,

Sinds juni heb ik een Samsung S6.
De eerste maand zat ik nog bij Vodafone en synchroniseerde de Gmail app bij 3G. (Ik had op Vodafone nog geen 4G). Oftewel, als er een mail werd gestuurd dan ontving ik een melding precies op dat moment. En als ik een Tinder bericht kreeg , kwam daar op dat moment ook een melding van.
Daarna ging ik over op T mobile en synchroniseert de telefoon alleen op Wifi, en niet op 4G.
Ook andere apps synchroniseren niet )Tinder, Badoo). Ik krijg dus geen push berichten als ik op pad ben en afhankelijk ben van 4G. Pas als ik een app open komen er berichten binnen.
Ook als ik de sim kaart in mijn oude S3 stop is dit probleem er.
Al meerdere winkel medewerkers hebben er naar gekeken. Alle instellingen lijken goed te staan.
Zijn er meer mensen met dit probleem.
Wat valt eraan te doen?

Nogmaals, alle instellingen op de telefoon staan goed en op de S3 is er hetzelfde probleem.
Het zit dus denk ik in het 4G netwerk of in de simkaart.

Met vriendelijke groet
Wouter H

25 reacties

Reputatie 6
Wouter H schreef:

Goedendag,

De eerste maand zat ik nog bij Vodafone en synchroniseerde de Gmail app bij 3G. (Ik had op Vodafone nog geen 4G). Oftewel, als er een mail werd gestuurd dan ontving ik een melding precies op dat moment. En als ik een Tinder bericht kreeg , kwam daar op dat moment ook een melding van.
Daarna ging ik over op T mobile en synchroniseert de telefoon alleen op Wifi, en niet op 4G.
Ook andere apps synchroniseren niet )Tinder, Badoo). Ik krijg dus geen push berichten als ik op pad ben en afhankelijk ben van 4G. Pas als ik een app open komen er berichten binnen.
Al meerdere winkel medewerkers hebben er naar gekeken. Alle instellingen lijken goed te staan.
Wat valt eraan te doen?

Nogmaals, alle instellingen op de telefoon staan goed en op de S3 is er hetzelfde probleem.

Met vriendelijke groet
Wouter H

Hoi Wouter,

Wanneer je de bovenste balk in je scherm naar beneden 'trekt' zie je dan de opties 'Sync' / 'Gegevens syncen' staan? Staat deze aan of is deze grijs. Deze moet aan staan om automatische updates te krijgen. Wanneer hij er niet tussen staat dan kun je in die balk kiezen voor het 'potloodje', je kunt dan deze optie toevoegen.

Laat je weten of het gelukt is?!
Reputatie 2
Badge +7
Hi Wouter,

Kan je wel gewoon op het internet komen als de Wifi is uitgeschakeld. Want als je dit niet kunt, kan het zijn dat jouw Samsung Galaxy S6 nog ingesteld is voor het gebruik van het Vodafone netwerk.

In dat geval raad ik je aan de volgende website te volgen.
https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/manufacturer/samsung/device/g920f-galaxy-s6/category/internet/topic/handmatig-instellen

Je moet waarschijnlijk de APN's van Vodafone verwijderen of anders eerst de APN van T-Mobile aan maken en dan selecteren.
Hoi,
Dank voor je reactie.
Ik kan al maanden op internet, dat is het probleem niet.
Ik heb de S6 al sinds juni.
Reputatie 2
Badge +7
Hi Wouter,

Bedankt voor de extra toelichting. Dan moet ik eerlijk bekennen, heb ik hier nog niet eerder van gehoord.
kme schreef:

Wouter H schreef:

Goedendag,

Wat valt eraan te doen?

Met vriendelijke groet
Wouter H

Hoi Wouter,

Wanneer je de bovenste balk in je scherm naar beneden 'trekt' zie je dan de opties 'Sync' / 'Gegevens syncen' staan? Staat deze aan of is deze grijs. Deze moet aan staan om automatische updates te krijgen. Wanneer hij er niet tussen staat dan kun je in die balk kiezen voor het 'potloodje', je kunt dan deze optie toevoegen.

Laat je weten of het gelukt is?!

Hoi KME,
Dank voor je reactie.
Die vinkjes staan aan.

Groetjes
Wouter
Reputatie 6
Hoi Wouter,

Zoals je in het privebericht al aangaf heb je alle instellingen zelf al nagecheckt. Ik ga er vanuit dat deze dan ook goed staan.

Wat ik je nog wil vragen is om te kijken bij je 'Accounts'. Staat daar een Samsung Account bij/tussen? Zou je deze eens willen toevoegen of verwijderen en opnieuw toevoegen en vervolgens kijken of het werkt.

Wanneer dit niet werkt, dan is het wellicht verstandig om te kijken of het niet simkaart-gerelateerd is.

Let me know!
kme schreef:

Hoi Wouter,

Zoals je in het privebericht al aangaf heb je alle instellingen zelf al nagecheckt. Ik ga er vanuit dat deze dan ook goed staan.

Wat ik je nog wil vragen is om te kijken bij je 'Accounts'. Staat daar een Samsung Account bij/tussen? Zou je deze eens willen toevoegen of verwijderen en opnieuw toevoegen en vervolgens kijken of het werkt.

Wanneer dit niet werkt, dan is het wellicht verstandig om te kijken of het niet simkaart-gerelateerd is.

Let me know!

Hoi,
Er staat een samsung account.
Als ik die wil wissen heb ik een wachtwoord nodig en het wachtwoord dat ik opgeef klopt niet.
Dan heb ik mijn ID nodig om het wachtwoord op te vragen. Dat ID ken ik niet.
Dan moet ik mn geboorte datum opgeven om mn ID op te vragen, maar mijn geboorte datum herkent ie niet..

Een nieuwe sim kaart kan ik gewoon bij mijn telefoon winkel aanvragen toch?

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
Reputatie 6
Wouter H schreef:

kme schreef:

Hoi Wouter,

Let me know!

Hoi,
Als ik die wil wissen heb ik een wachtwoord nodig en het wachtwoord dat ik opgeef klopt niet.
Dan moet ik mn geboorte datum opgeven om mn ID op te vragen, maar mijn geboorte datum herkent ie niet..

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Je Samsung Account kun je ook eventueel opvragen via Kies.

Klik op de Samsung Apps pagina binnen Samsung KIES op ‘Aanmelden’ en klik onder het inlogscherm op ‘Herinnering e-mailadres/wachtwoord’. Vul vervolgens de gevraagde gegevens in.

Het lijkt me echt nuttig dit eerst te proberen alvorens een nieuwe sim. Wanneer je echt een nieuwe sim wilt bestellen, dan kun je het beste langs de shop of even bellen, daar de online simaanvraag momenteel een storing heeft.
Wouter H schreef:

kme schreef:

Hoi Wouter,

Let me know!

Hoi,

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Waar vind ik dat?
Ik ben wel op de samsung pagina geweest, kan wel naar 'kies' toe, maar zie nergens aanmelden..
Wel inloggen, maar dat is niet 'aanmelden'.
Als ik op inlooggen klik is er dus het probleem dat dat niet lukt. Geen idee wat mijn ID is etc.

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
Reputatie 6
Wouter H schreef:

Wouter H schreef:

kme schreef:

Hoi Wouter,

Let me know!

Hoi,

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Waar vind ik dat?
Ik ben wel op de samsung pagina geweest, kan wel naar 'kies' toe, maar zie nergens aanmelden..
Als ik op inlooggen klik is er dus het probleem dat dat niet lukt. Geen idee wat mijn ID is etc.

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Sorry voor de onduidelijkheid, KIES is een programma van Samsung om backups te kunnen maken en software up to date te houden. Je kunt deze downloaden op DEZE pagina.

Je hebt in het verleden wel een Samsung Account aangemaakt?
kme schreef:

Wouter H schreef:

Wouter H schreef:

kme schreef:

Hoi Wouter,

Let me know!

Hoi,

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Waar vind ik dat?

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Sorry voor de onduidelijkheid, KIES is een programma van Samsung om backups te kunnen maken en software up to date te houden. Je kunt deze downloaden op DEZE pagina.

Ja ik heb wel een account aangemaakt. Ik werkte niet met kies.
Heb inmiddels mijn wachtwoord terug, lukte via telefoon niet maar op computer niet.
Maar als ik account wis wordt alles gewist, en als ik daarna het account er weer op ga zetten dan weet ik nu al dat bepaalde synchronisaties niet gaan lukken en ik bijvoorbeeld al mn gegevens op mijn agenda kwijt ben.
Hoe mooi het soms lijkt, toch gaan dat soort dingen vaak mis is mijn ervaring.

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
kme schreef:

Wouter H schreef:

Wouter H schreef:

kme schreef:

Hoi Wouter,

Let me know!

Hoi,

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Waar vind ik dat?

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Ik zit op dat kies, maar nadat hij de telefoon wel herkent komt dit scherm en kan ik niet verder.

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
Reputatie 6
Wouter H schreef:

[

Ik zit op dat kies, maar nadat hij de telefoon wel herkent komt dit scherm en kan ik niet verder.

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Je dient het volgende even te controleren, dat is noodzakelijk voor Kies.

Applicaties - Ontwikkeling - USB fouten opsporen; Moet uit staan.

Maar je hebt ooit een Samsung Account aangemaakt? Anders hoef je dit allemaal niet te doen en kun je gewoon een nieuwe aanmaken.
kme schreef:

Wouter H schreef:

[

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Maar je hebt ooit een Samsung Account aangemaakt? Anders hoef je dit allemaal niet te doen en kun je gewoon een nieuwe aanmaken.

Waar doe ik dat? op de telefoon? Kan ik niet vinden? Op kies? Kan ik niet vinden.
Maar eigenlijk wil ik helemaal niet werken met kies. Ik was itunes etc beu en daarom ben ik naar android gegaan. Maar ook hierbij is het inmiddels een groot bos waar je de bomen niet meer kan zien.

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
kme schreef:

Wouter H schreef:

[

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling

Hij heeft het ook steeds over smart switch. En als ik erop klik gebeurt er niks.
Reputatie 6
Ho! Wacht! Stop!

We gaan even rustig bekijken nu, want het wordt erg verwarrend nu.

Ik zag dat je je wachtwoord alweer terug hebt gevonden. Sorry, dit zag ik te laat, KIES heb je dus niet meer nodig. Ik wilde via KIES je wachtwoord laten herstellen. In principe kun je dat programma verwijderen.

We gaan verder op het niet syncen.

We zijn nu aangekomen dat je even moet gaan aangeven wat je tot nu toe allemaal al gedaan hebt? Je geeft aan dat alle instellingen goed staan. Welke instellingen heb je bekeken?

Heb je ook in dat 'Account' scherm je synchronisatie instellingen bekeken?

Synchronisatie instellingen aanpassen
Heb je al een account toegevoegd, en wil je daar wat in veranderen? Dan verander je de synchronisatie instellingen (bijvoorbeeld, agenda synchronisatie van Facebook in- of uitschakelen).
1. Tik op Apps → Instellingen (→ Algemeen) → Accounts.
2. Tik op het account waarvan je de instellingen wilt veranderen.
3. Tik nu op het e-mail adres, of de accountnaam.
4. Vink hier aan welke gegevens je wilt synchroniseren met je toestel.

Vergeet de rest dus maar even, we beginnen bij 0. Vergeet Smart Switch ook, dat hebben we nu niet nodig.
kme schreef:

Ho! Wacht! Stop!

We gaan even rustig bekijken nu, want het wordt erg verwarrend nu.

Ik zag dat je je wachtwoord alweer terug hebt gevonden. Sorry, dit zag ik te laat, KIES heb je dus niet meer nodig. Ik wilde via KIES je wachtwoord laten herstellen. In principe kun je dat programma verwijderen.

We gaan verder op het niet syncen.

We zijn nu aangekomen dat je even moet gaan aangeven wat je tot nu toe allemaal al gedaan hebt? Je geeft aan dat alle instellingen goed staan. Welke instellingen heb je bekeken?

Heb je ook in dat 'Account' scherm je synchronisatie instellingen bekeken?

Synchronisatie instellingen aanpassen
Heb je al een account toegevoegd, en wil je daar wat in veranderen? Dan verander je de synchronisatie instellingen (bijvoorbeeld, agenda synchronisatie van Facebook in- of uitschakelen).
1. Tik op Apps → Instellingen (→ Algemeen) → Accounts.
2. Tik op het account waarvan je de instellingen wilt veranderen.
3. Tik nu op het e-mail adres, of de accountnaam.
4. Vink hier aan welke gegevens je wilt synchroniseren met je toestel.

Vergeet de rest dus maar even, we beginnen bij 0.

Zie screenshot
Reputatie 6
Wouter H schreef:

Zie screenshot

Hoi, daar ze we weer.

Heb je alleen het Samsung Account in dat lijstje staan? En welke eventueel nog meer?
kme schreef:

Wouter H schreef:

Zie screenshot

Hoi, daar ze we weer.

Heb je alleen het Samsung Account in dat lijstje staan? En welke eventueel nog meer?

Hoi, zie screenshot.
Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
Beste KME,
Heb je mijn bericht ontvangen?
In de screenshot zag je welke accounts ik heb.

Overigens heb ik nu een nieuwe simkaart maar dat helpt niet.

Omdat het zelfde euvel zich voordoet met mijn S3 als ik de simkaart daar plaats, lijkt het niks te maken te hebben met de telefoon en lijkt mij een 'terug naar fabrieks instellingen' niet nuttig.

Voor mij als ZZP er is het zeer van belang dat de telefoon op 4G synchroniseert.

Misschien is het mogelijk het contract te ontbinden, want er is toch duidelijk een gebrek lijkt me.

Ik hoop van je te horen.

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
kme schreef:

Wouter H schreef:

Zie screenshot

Hoi, daar ze we weer.

Beste KME,
Heb je mijn bericht ontvangen?
In de screenshot zag je welke accounts ik heb.

Overigens heb ik nu een nieuwe simkaart maar dat helpt niet.

Omdat het zelfde euvel zich voordoet met mijn S3 als ik de simkaart daar plaats, lijkt het niks te maken te hebben met de telefoon en lijkt mij een 'terug naar fabrieks instellingen' niet nuttig.

Voor mij als ZZP er is het zeer van belang dat de telefoon op 4G synchroniseert.

Misschien is het mogelijk het contract te ontbinden, want er is toch duidelijk een gebrek lijkt me.

Ik hoop van je te horen.

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
Reputatie 6
Hoi Wouter,

Excuses voor de late reactie. Ik krijg niet altijd een melding van een nieuwe post.

Ik zie inderdaad alle Accounts staan. In die accounts staan dus alle instellingen goed mbt het synchroniseren? Heb je een S3 mét 4G? En daar ervaar je dus dezelfde problemen mee?

Dus zowel op je S6 als je S3, met een nieuwe simkaart, syncen alle apps dus alleen wanneer je deze opent?

p.s.Dit heb je ook gedaan?

-Open op uw mobiele apparaat Instellingen Settings.
-Tik onder 'Persoonlijk' op Accounts.
-Tik in de rechterbovenhoek op 'Menu'.
-Vink het selectievakje Gegevens automatisch synchroniseren aan of verwijder het vinkje.
kme schreef:

Hoi Wouter,

Excuses voor de late reactie. Ik krijg niet altijd een melding van een nieuwe post.

Ik zie inderdaad alle Accounts staan. In die accounts staan dus alle instellingen goed mbt het synchroniseren? Heb je een S3 mét 4G? En daar ervaar je dus dezelfde problemen mee?

Dus zowel op je S6 als je S3, met een nieuwe simkaart, syncen alle apps dus alleen wanneer je deze opent?

p.s.Dit heb je ook gedaan?

-Open op uw mobiele apparaat Instellingen Settings.
-Tik onder 'Persoonlijk' op Accounts.
-Tik in de rechterbovenhoek op 'Menu'.
-Vink het selectievakje Gegevens automatisch synchroniseren aan of verwijder het vinkje.

Dit bovenste heb ik gedaan.

Mijn 3S is met 3G.
Hij synchroniseerde net wel een keer. Maar vorige week niet.

Ik heb de sim weer in de 6 gedaan. Na 10 minuten synhroniseerde hij een keer. Ik kreeg een mail binnen. Maar daarna niet meer, hoe lang ik ook wachtte.
Vandaag heb ik op de 6 op 4G een keer een mail plots binnen gehad. Maar dat is denk ik 3 maal per week dat het werkt.

Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
Hoi,
Het terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft het probleem verholpen.
Het synchroniseren doet het weer.
Dank voor alle hulp.
Met vriendelijke groet
Wouter Hesseling
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Wouter,

Allereerst natuurlijk de beste wensen! Goede jaarwisseling gehad? Heel fijn om te lezen dat het synchroniseren weer werkt. Ik zie dat kme je super heeft begeleid in de zoektocht naar de oplossing, top!

Reageer