Vraag

Samsung S6 verbinden met PC

• 22 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 1263 Bekeken

Beste,

ik kan geen verbinding meer krijgen tussen mijn Samsung S6 en mijn PC.
Kies3 is geïnstalleerd, S6 laad wel op via USB, maar ik krijg op de S6
niet de melding: aangesloten als media apparaat, dit kreeg ik een tijdje geleden nog wel.
Wat is er fout gegaan?

5 reacties

Hoi Rob,
Heb je geprobeerd om een andere kabel te gebruiken of een andere usb poort van je PC? Dit kan soms helpen (ook al laad hij wel op via de kabel). Mogelijk herkent je pc je samsung niet meer en moet je de samsung drivers opnieuw downloaden. Dit hoort de PC zelf te doen (uitgaande van dat je Windows gebruikt als systeem), maar mogelijk dat je systeem een update heeft gehad waardoor dit opeens niet meer werkt. Je zou dit kunnen proberen:
http://developer.samsung.com/technical-doc/view.do?v=T000000117

Probleem kan ook liggen aan je samsung. beiden als eens uitgezet en opnieuw aangezet?
Heb je gecheckt of bij Instellingen, Algemeen, Ontwikkelaarsopties, het vinkje USB-foutopsporing aan staat?

Succes!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rob,

Welkom terug op het forum! :)

Zo te zien heeft Rjgeers al met je meegedacht, had je hier al naar gekeken? Het is wel handig om inderdaad even een andere kabel in ieder geval te testen, want het zou lullig zijn als het daar aan zou liggen.

Verder raad ik je aan om dit topic door te nemen. Hier staat alles in wat je zelf kunt doen om een reparatie te voorkomen. Hopelijk lukt het dan om het op te lossen!

We horen graag van je hoe het er nu voor staat!
Hallo beide, bedankt voor jullie reacties.
Andere kabel/usb heb ik gedaan, pc/s6 reset ook, divers heb ik via kies3 laten updaten, maar die waren in orde.
Instellingen moet ik nodig controleren.
Verder ga ik de link naar het topic bekijken.
Nogmaals dan voor jullie reactie, wordt vervolgd.....
Kan wel Ff duren, druk, druk,druk
Reputatie 7
Badge +15
Hey Rob,

Slim dat je ook al het een en ander hebt geprobeerd. Toevallig al de tijd gehad om het topic te bekijken? 🙂

Mocht je hier nog vragen over hebben dan horen we het graag. We helpen je hier graag verder natuurlijk.

Goed weekend alvast!
Reputatie 7
Badge +9
USB Foutopsporing heeft niet te maken met de gewone USB verbinding tussen de Telefoon en de PC. Dat is alleen bedoeld voor de ADB Console. Als je niet weet wat dat is, heb je geen enkele reden om die optie in te schakelen.

Kun je eens kijken of de USB instelling wel staat ingesteld op MTP?
1. Sluit de telefoon aan op de PC.
2. Sleep de notificatiebalk naar beneden.
3. Klik op de USB notificatie. ("Verbonden als [iets]")
4. Kies voor de MTP optie.

Reageer