Beantwoord

samsung s6 verbinden met pc

• 21 januari 2017
  • 7 reacties
  • 8784 Bekeken

Van de week nog gewoon foto's over kunnen zetten.
Wil nu video's overzetten gaat niet!
- ik heb meerdere kabels geprobeerd. Werken allemaal niet. Overigens met de samsung van mijn partner allemaal WEL. Zijn mobiel is gelijk zichtbaar in verkenner.
- andere laptop geprobeerd plus weer alle kabels. Werkt weer niet. Overigens met de samsung van mijn partner allemaal WEL. Zijn mobiel is gelijk zichtbaar in verkenner, weer...
- Androïd update gecheckt. Laatste versie staat erop.
- Telefoon opnieuw opgestart en bovenstaande weer allemaal herhaald, werkt niet.

Deze week niets meer gedaan met mijn mobiel dan anders... hij geeft geen usb voor.... aan. Hij laadt alleen maar op....

Iemand nog een idee?
icon

Beste antwoord door Amy 23 januari 2017, 10:55

Hey Kleine_elf,

Super fijn dat Skyrider je al een aantal reacties gegeven heeft. Wel jammer dat het nog steeds niet lukt! 😞

Ik wil je in dit geval adviseren om je toestel even in veilige modus te zetten en het daarna weer te proberen. Ik ben benieuwd of het lukt!

Mocht dit ook niet helpen dan ben ik bang dat er iets verkeerd is met je usb-aansluiting van je toestel. Je kunt je toestel dan bij ons ter reparatie aanbieden. Ook is het een optie om langs een Samsung Service Centre te gaan. Daar kunnen ze namelijk vaak direct zien wat er mis is met je toestel.

Hopelijk kun je met deze tips uit de voeten! Wil je ons hier op de hoogte houden? Mocht je verder ook nog andere vragen hebben, let me know!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Hey kleine_elf.

Als je je USB inplugt, en het boven menutje naar beneden haalt. Staat er dan "USB opladen"? Kun je er klikken en aan passen naar MTP (bestandsoverdracht, of iets in die richting). Hier een (Engelse) voorbeeld:

Ook moet je volgens mij je mobiel unlocken (zodat je op je hoofdscherm zit van je mobiel) voordat je overdrachten kan maken.

Groetjes,
Skyrider
Hi Skyrider

Dankjewel voor je reactie. Helaas nee, dit verschijnt bij mij helemaal niet meer.... Voorheen wel.... ik heb niet aan instellingen gezeten, want alles staat al een jaar prima ingesteld, ik weet dus ook niet waar ik wat in mijn instellingen moet veranderen... Onder 'meer verbindingsinstellingen' staat ook geen optie USB, PTP of MTP....
Reputatie 4
Badge +9
Je kunt je USB instellingen handmatig aanpassen (wat de s6 moet doen standaard als er een USB poort word aangesloten) door ontwikkelaars modus aan te zetten.

Dit kun je doen door naar "Toestel info" te gaan (in al je mobiele instellingen), dat "Software-info" en dan 7x op Buildnummer.

Als het goed is geeft ie aan of onwikkelaars modus is aangezet. Ga dan terug naar al je instellingen en boven Toestel Info staat nu Onwikkelaarsopties. Scroll naar beneden en zoek naar USB-configuratie. Als het goed is kan je daar MTP selecteren.

Laat me weten of dat werkt.

Groetjes,
Skyrider
Hi Skyrider

Ontzettend duidelijke en heldere uitleg die helemaal klopte, alles kon ik doen wat je zei.
Helaas.... het heeft geen effect, zowel op mijn eigen laptop niet als die van mijn partner... en ja zijn samsung doet het wel gelijk...weer gecheckt namelijk....
dankjewel voor de moeite!

Groetjes Angela
Reputatie 4
Badge +9
Das jammer dat het niet werkt.. Het enige wat ik me kan bedenken is om USB-foutopsporing (ook in Ontwikkelaarsopties) aan te zetten en het nogmaals te proberen (indien nodig, mobiel herstarten). Het kan altijd zo zijn dat er iets mis is met de verbinding tussen de mobiel en de PC (of het ligt aan de mobiel, of de kabel), maar wel vreemd dat ie gewoon oplaad.

Even voor de zekerheid.. je kunt wel foto's overzetten, maar geen video's of beide niet meer? Op dit moment ging ik er van uit dat het beide niet kon.
wederom bedankt en wederom geen succes. er gebeurt nog steeds niets...
ik kan op dit moment helemaal niets overzetten, heb van de week nog wel foto's overgezet... daarom vind ik het zo raar. Bedankt voor je hulp in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Kleine_elf,

Super fijn dat Skyrider je al een aantal reacties gegeven heeft. Wel jammer dat het nog steeds niet lukt! 😞

Ik wil je in dit geval adviseren om je toestel even in veilige modus te zetten en het daarna weer te proberen. Ik ben benieuwd of het lukt!

Mocht dit ook niet helpen dan ben ik bang dat er iets verkeerd is met je usb-aansluiting van je toestel. Je kunt je toestel dan bij ons ter reparatie aanbieden. Ook is het een optie om langs een Samsung Service Centre te gaan. Daar kunnen ze namelijk vaak direct zien wat er mis is met je toestel.

Hopelijk kun je met deze tips uit de voeten! Wil je ons hier op de hoogte houden? Mocht je verder ook nog andere vragen hebben, let me know!

Reageer