Beantwoord

Samsung s6 wifi aan, batterij leeg!

Goededag,

Na een aantal weken heb ik eindelijk gevonden wat het probleem met mijn galaxy s6 is. Zodra ik mijn wifi aan heb staan trekt ie binnen 2 uurtjes mijn hele batterij leeg. Bloedheet wordt ie en ben af en toe gewoon bang dat ie ontploft. Zodra ik mijn wifi uit zet komt ie weer op een normale temperatuur en kan de batterij makkelijk een hele dag mee. Wie kan mij helpen met mijn probleem? Ben al bij een winkel geweest (niet specifiek van tmobile) maar ze konden mij daar niet verder helpen...
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 21 december 2015, 13:16

Hoi Tiger,

Goed om te horen en nee.... dat hadden we niet gegokt 😉 al is FB wel een data-hog over Wi-Fi, om te gokken dat dat je hele mobiel uhm... aanvalt ;)

Wat betreft synchroniseren, bedoel je van FB nu specifiek of van meerdere applicaties? Je kan in ieder geval eens kijken bij:
Settings => Accounts en Synchroniseren (of hoe het in NL heet) => per applicatie instellingen bekijken

Misschien dat bij FB of Google niet al je contacten nu worden gesynchroniseerd.

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Tiger,

Zou je kunnen kijken welke processen er bezig zijn op je telefoon als je de Wi-Fi aanzet? Ik vermoed persoonlijk dat er een proces zeer enthousiast aan de slag gaat en de telefoon in vol actieve modus zet waardoor deze snel door zijn accuduur heen gaat.

Er zijn meerdere mogelijkheden, maar voordat we die zouden gaan doen lijkt van makkelijk naar moeilijk de beste route:
- Maak een back-up, begin hiermee als je geen applicatie actief ziet...
- Start de telefoon een keer opnieuw op

- Doe een wipe cache
- Doe een fabrieksreset

Ik laat dus nog even de handleidingen weg op de laatste twee, omdat je vrij makkelijk (als je het fout doet) dan data kwijt kan zijn en de eerste twee (zoek applicatie / herstart) het probleem ook kunnen verhelpen.
Hi Poco-loco

Zodra ik mijn WiFi aanzet zie ik verder niets vreemds. Heb de cache gegevens al een aantal keren gewist. Telefoon uit en aan gezet maar hij blijft m leegtrekken :(
Is dan mijn enige optie nog een fabriekreset? Ik zie het eigenlijk helemaal niet zitten. Vooral ook omdat deze telefoon geen sd kaart erin heeft zitten en ik wel een back-up heb gemaakt maar ben toch bang dat ik gegevens kwijt raak..
Hoi Tigerrr01.

Bepaalde gegevens gaan mogelijk alsnog verloren. Zorg ervoor dat je alle foto's, video's, documenten etc. gebackupped hebt. (Uiteraard niet in het geheugen van het toestel, maar een fysieke kopie op de pc.) Contactpersonen kun je of back-uppen, of synchroniseren met bijvoorbeeld google. Verder kun je even nalopen of er nog dingen zijn die je wilt bewaren, of dat er bijvoorbeeld instellingen zijn waar je even een notitie van wilt maken, omdat je ze anders mogelijk vergeet. (Tenzij je niet veel ingesteld hebt of vertrouwd genoeg bent om het uit je hoofd te doen.)

Als je de apps en gegevens ervan ook wilt back-uppen dan is er de app Helium. Lees de beschrijving ervan even door, als je geen roottoegang hebt, dan heb je ook de pc-versie nodig. (Weet je niet wat roottoegang is? Dan heb je dat sowieso niet.)

Let wel: whatsapp kan hiermee niet gebackupped worden. Wil je daar wel een kopie van hebbrn? Back-up whatsapp dan eerst handmatig in de app zelf (dan heb je alle tekst van vandaag ook nog), kopieer daarna de hele map vanaf het interne telefoongeheugen naar de computer toe. Deze kun je dan na de reset en voordat je whatsapp opnieuw downloadt weer op de telefoon zetten. Als je whatsapp daarna weer downloadt, zou je bij de eerste keer opstarten de melding moeten krijgen om de app te herstellen, kies daarvoor, dan krijg je de chatlogs weer terug.

Goed, dat is dat.

Wanneer je de factory reset uitvoert, kun je dit het beste vanuit het recovery menu doen.
Zet de telefoon helemaal uit (niet enkel het scherm, maar echt uit)
Druk de Volume Up knop, Home knop en Aan/uit knop (in die volgorde) in
Houd de knoppen vast tot je of blauwe tekst ziet verschijnen bovenon je scherm, of een android logo ziet
Waarschijnlijk geeft de teletoon 'Recovery Booting...' aan, laat dan de knoppen los en wacht tot het menu verschijnt.

Navigeren doe je met de volumeknoppen, bevestigen zal met de aan/uit knop zijn. (Staat als het goed is bovenin het recovery menu aangegeven).
Navigeer eerst naar 'wipe cache partition' (gewoon voor de zekerheid) en bevestig de keuze.
Navigeer daarna naar 'wipe user data/factory reset' en bevestig de keuze.
Navigeer als laatste naar 'reboot now' en het toestel zal opnieuw opstarten.
Daarna kun je 'm weer opnieuw instellen. Test voor de zekerheid eerst de wi-fi voor je alles terugzet.
Is het probleem er dan niet, maar na het terugzetten van de back-up weer wel, dan moet het liggen aan iets wat op het toestel gedownload is.

Mocht je (bij voorbaat) nog vragen hebben, kun je die uiteraard stellen. 🙂
Heb het probleem gevonden zonder dat ik de hele telefoon leeg heb hoeven gooien. Facebook was de boosdoener.. ik weet niet waarom maar had opeens besloten om die eraf te gooien en opnieuw te installeren. Kan nu weer met een gerust hart mijn wifi aan zetten zonder dat de batterij leeg loopt! Weet iemand wel hoe ik mijn contacten nu weer kan synchroniseren? Dat doet ie namelijk niet meer.
Hoi Tiger,

Goed om te horen en nee.... dat hadden we niet gegokt 😉 al is FB wel een data-hog over Wi-Fi, om te gokken dat dat je hele mobiel uhm... aanvalt ;)

Wat betreft synchroniseren, bedoel je van FB nu specifiek of van meerdere applicaties? Je kan in ieder geval eens kijken bij:
Settings => Accounts en Synchroniseren (of hoe het in NL heet) => per applicatie instellingen bekijken

Misschien dat bij FB of Google niet al je contacten nu worden gesynchroniseerd.
Hi Poco-loco,

Alles staat aan wat betreft synchroniseren maar hij doet het gewoon niet 😞 gaat overigens alleen om de contacten van FB. Normaal kun je aantikken nu synchroniseren maar dat werkt bij mij dus niet meer. Misschien moet ik gewoon even wachten op een nieuwe update ofzo. In ieder geval is het grootste probleem nu gelukkig opgelost. Iedereen bedankt voor de hulp!

Reageer