Vraag

Samsung S7 beantwoordt inkomende oproepen automatisch met gesproken bericht tijdens rijden

• 16 september 2016
  • 32 reacties
  • 4072 Bekeken

Wanneer mijn Galaxy S7 (T-mobile firmware) gekoppeld is met de bluetooth carkit van mijn auto worden inkomende oproepen automatisch met een gesproken bericht beantwoord ("De persoon die u probeert te bereiken kan niet antwoorden omdat hij aan het autorijden is). Dit is uiteraard niet mijn bedoeling wanneer mijn telefoon gekoppeld is aan een carkit dan wil ik de oproep juist wel ontvangen.

Ik heb Carmode afgesloten en mijn gps uitgezet. Beiden helpt niet.
Als iemand de instelling weet die dit regelt hoor ik het graag.

32 reacties

Reputatie 2
Hoi Misthoorn,

Op de S7 is Car Mode niet voorgeïnstalleerd. Je kunt via de Galaxy Apps store zoeken naar "Car Mode (for Galaxy)" en deze app installeren op jouw telefoon. Vervolgens kun je de app openen en gebruiken tijdens autorijden.

Heb je deze app zelf geïnstalleerd? Of gaat het om een andere Car Mode dat je hebt afgesloten?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Wendy
Samsung Webcare
Hoi Wendy,

Bedankt voor je reactie. Helaas klopt je informatie niet zowel op de "normale" s7 als de "T-mobile firmware versie" is Car mode WEL geïnstalleerd. Ik kan de telefoon gewoon bedienen en uitgaand bellen in de auto.

Alleen inkomende oproepen worden automatisch, indien via bluetooth verbonden met de carkit, met een gesproken beantwoord, dat de gebelde persoon niet bereikbaar is omdat die aan het autorijden is. Dit heb ik zowel met mijn eigen "t-mobile" s7 als de normale s7 van mijn vriendin, beiden met t-mobile simkaart. De carkit werkt wel normaal met een iphone 6 en een motorola G.

Ik hoop dat het mogelijk is om binnen Samsung de correcte informatie over jullie eigen produkten te vinden.
:D;)
hoi,
dit al geprobeerd?
Meldingenbalk naar beneden trekken, naar rechts scrollen de op een na laatste knop van rechts (naast synchroniseren) is z'n stuurwieltje en dat is 'm (staat ook gewoon “Autostand” onder hoor).
Hi Bobby, ik kan car mode wel starten. Alleen de instelling van het automatisch antwoorden is nergens te vinden.
Reputatie 7
Badge +9
Gebruik je car mode helemaal niet?

Dan kun je dit proberen: instellingen > Applicatiebeheer > Alles > Drive Mode > Uitschakelen.
Reputatie 2
Hoi Misthoorn,

Excuses voor het misverstand! De carmode functie zelf is inderdaad in de S7 ingebouwd, maar de "Car Mode (for Galaxy)" app kun je via Galaxy Apps installeren. Ook kun je in de Play Store en de Galaxy Apps store car mode apps van derde partijen downloaden.

Het hoort natuurlijk niet dat jouw binnenkomende oproepen op die manier geblokkeerd worden. Zou je jouw telefoon in de veilige modus kunnen opstarten? Dat doe je als volgt: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591 Hoe gaat het in die stand als je gebeld wordt?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Wendy
Samsung Webcare
Hoi Wendy,

Bedankt voor de aanvullende tip.
Ik heb het geprobeerd en helaas, ook in veilig modus vertelt mijn chagrijnige digitale secretaresse de beller dat ik aan het autorijden ben.

Voor de duidelijkheid ik heb dit zowel met "reguliere" s7 als met een "t-mobile branded" s7.
Shadowlea, bedankt voor je reactie. Dat bedoelde ik inderdaad met Carmode uitgezet.
Reputatie 2
Hoi Misthoorn,

Ik wil je graag Hulp op Afstand bieden. Een collega kan dan met jouw toestel meekijken en je direct helpen in te stellen. Zou je dat willen?

Groetjes,

Wendy
Samsung Webcare
Hoi Wendy,

Dat zou heel fijn zijn. Ik kan alleen de "t-mobile branded" versie aan bieden. De andere S7 heb ik alleen kunnen gebruiken om te testen.
Probeer dit eens.
Het heeft met de auto glympse te maken

Open the “Messages+” app.

Select the “Menu” Menu Button button located at the upper-left corner of the screen.
Tap “Driving Mode“.

Driving Mode is enabled when paired with an audio device via Bluetooth.
Tap “Add device” to use Driving Mode with the chosen device.

Uncheck any that are checked if you wish to disabled it.

Check the “Driving Mode Auto-Reply” to enable it, uncheck it to disable it.
S7 Driving Mode Auto Reply
When enabled you can select “Driving Auto-Reply Message” to set the auto reply message you desire.
Hi Bobby,

Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen de reguliere "berichten" app.
"Messages+" staat niet in de lijst (instellingen > Applicatiebeheer > Alles >)
Heb je glympse geinstaleerd?
Het is een automatisch tekstbericht die voorgelezen word als je telefoon verbonden is met de carkit d.m.v. bluetooth.
http://www.technipages.com/samsung-galaxy-s3-how-to-enable-or-disable-driving-mode
Kijk hier maar even dan word het duidelijk
Hoi Bobby,

Ik heb Glympse niet zelf geïnstalleerd en ik kan het ook niet vinden in de applicatielijst.
De link die je stuurt verwijst naar Verizon Messages+, dat zit niet op andere branded versies. De instelling zit ook in Carmode, maar staat daarin uit. De melding is overigens Nederlands gesproken met een vrouwenstem.
En dit?

CONFIGURING OTHER SETTINGS IN CAR MODE

There are other options and preferences in Car Mode that you might like to change to suit your needs. Go over the steps and see how easy it is to customize Car Mode.

Open Car Mode.

Go to Settings and change any of the following:

Language. This allows a user to change the default language for the text-to-speech setting.

Register your Car. This allows you to manually add your car to your phone’s Car Mode. It also lets Car Mode to start automatically when in range of your car’s Bluetooth.

Reject Messages. If you set this up, Car Mode will automatically send a rejection message every time it gets an incoming call. You can also create your own personalized rejection message under this setting
.
Edit Contacts Suggestions. This option gives you the chance to select Auto Recommend, which is useful if you want to nominate your frequently used contacts or Favorites.

Registered Places. Gives you the option to select a method that allows Car Mode to recognize your current location via Bluetooth, GPS, or Wi-Fi.

http://thedroidguy.com/samsung-galaxy-s7-troubleshooting#Section3
Reputatie 2
Hoi Misthoorn,

Mocht de oplossingen die Bobby heeft aangedragen niet helpen, dan kunnen we je helpen op afstand. Om zo'n afspraak in te plannen heb ik een aantal gegevens van je nodig. Kun je jouw Naam, Telefoonnummer, alternatief Telefoonnummer en jouw beschikbare tijden voor zo'n sessie in een privéberichtje sturen?

Groetjes,

Wendy
Samsung Webcare
Hoi Bobby,

Daar heb ik ook al mee zitten spelen. Maar Carmode ondersteunt geen Nederlands en "Reject Messages" staat uit. Dus ik snap nog steeds niet waar die Nederlandse dame vandaan komt.
Hoi,
Wat voor carkit heb je eigenlijk?
Renault inbouw
Moto G en Iphone 6 werken er wel mee.
en als je de applicatie verwijderd blijf je dan hetzelfde houden?
Ik heb nog iets voor je, kijk eens naar telefoon-->meer-->instellingen of home-->apps-->instellingen-->aplicaties daar zie ook telefoon instellingen staan ,tab daarop, je ziet nu een aantal opties, waaronder blokkeren van oproep ,oproep blokkeren of iets dergelijks. Daar staat ook reject-messages................misschien?
Reputatie 7
Badge +9
Kunnen we even filteren op Verizon devices VOOR we Google zoekresultaten gaan posten? de Messages+ app is alleen voor Verizon gebruikers.

De Nederlandse spraak zou wel eens uit de Samsung TTS of Google Now kunnen komen. Kun je die twee eens uitschakelen? Samsung TTS staat onder toegankelijkheidsinstellingen, Google Now onder de Google Instellingen (waarschijnlijk een app) .

Reageer