Beantwoord

Samsung s7 edge gaat steeds aan en uit

• 25 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 7316 Bekeken

Hallo,
Sinds juni heb ik de s7 edge en sinds een maand gaat mijn telefoon ineens uitzichzelf uit en dan weer aan. Dit kan echt een paar keer op een dag gebeuren. Soms is het zelfs zo dat hij snachts uit valt en niet meer aan gaat! Weten jullie wat dit probleem kan zijn? Het wordt met de dag erger. Overigens zit er geen virus op mijn telefoon dat check ik regelmatig.
Groeten,
Eva
icon

Beste antwoord door Sam- 26 augustus 2016, 10:39

Hey Eva,

Leuk dat je hier je vraag stelt. Welkom op het forum!

Wat balen zeg. Begrijpelijk dat je dit opgelost wilt hebben, vooral nu je merkt dat het steeds erger wordt..

Ik wil je allereerst adviseren om zo snel mogelijk een volledige back-up te maken van al je gegevens. Nu je niet altijd meer op je toestel kan rekenen is het verstandig om uit voorzorg al je gegevens opgeslagen te hebben.

Na het maken van een back-up moeten we uitsluiten of dit wordt veroorzaakt wordt door een defect in je toestel of in de software. Om dit te controleren kan je jouw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Als het probleem wordt verholpen door een fabrieksreset dan betekent het dat dit werd veroorzaakt door je software. We adviseren je dan om niet je back-up terug te plaatsen, maar om handmatig alle applicaties opnieuw te downloaden en je contacten te importeren vanuit Google Mail.

Mocht het probleem met een fabrieksreset niet opgelost worden dan zal je toestel opgestuurd moeten worden ter reparatie. Voordat je dit doet wil ik je vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic.

Houd je ons op de hoogte? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hey Eva,

Leuk dat je hier je vraag stelt. Welkom op het forum!

Wat balen zeg. Begrijpelijk dat je dit opgelost wilt hebben, vooral nu je merkt dat het steeds erger wordt..

Ik wil je allereerst adviseren om zo snel mogelijk een volledige back-up te maken van al je gegevens. Nu je niet altijd meer op je toestel kan rekenen is het verstandig om uit voorzorg al je gegevens opgeslagen te hebben.

Na het maken van een back-up moeten we uitsluiten of dit wordt veroorzaakt wordt door een defect in je toestel of in de software. Om dit te controleren kan je jouw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Als het probleem wordt verholpen door een fabrieksreset dan betekent het dat dit werd veroorzaakt door je software. We adviseren je dan om niet je back-up terug te plaatsen, maar om handmatig alle applicaties opnieuw te downloaden en je contacten te importeren vanuit Google Mail.

Mocht het probleem met een fabrieksreset niet opgelost worden dan zal je toestel opgestuurd moeten worden ter reparatie. Voordat je dit doet wil ik je vragen om een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic.

Houd je ons op de hoogte? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Hi Issam,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb advies opgevolgt maar helaas is het tijdens het terug zetten naar fabrieksinstellingen me telefoon weer blijven hangen en hij gaat niet meer uit. Hij blijft in het startscherm hangen. Nu na een dag is mijn telefoon vanzelf uit gegaan vanwege de batterij die die leeg is geraakt maar hij doet nu helemaal niks meer. Wat moet ik nu doen?

groetjes Eva
Reputatie 7
Badge +20
Hey Eva,

Oef, dat is niet de bedoeling van een reset! :S

We zijn ondertussen alweer even verder, is er al iets veranderd met je telefoon? Had je de telefoon wel goed opgeladen of in de oplader tijdens de fabrieksreset? Dit is een proces dat nog wel eens batterij kan slurpen.

Heb je de telefoon ondertussen alweer een tijdje aan de oplader gehangen? Ook kun je het toestel voor de zekerheid nog even aan je computer te hangen om te kijken of deze herkend wordt. Als jouw Samsung helemaal geen teken van leven meer geeft dan raad ik je aan deze ter reparatie op te sturen. Je kunt eventueel ook nog langs een Samsung Service punt om te kijken of zij wellicht nog een gouden tip hebben.

Reageer