Vraag

Samsung S7 Edge volumeknop blijft vastzitten

• 27 juni 2017
  • 3 reacties
  • 3749 Bekeken

Beste lezers,

Ik ben sinds ongeveer 7 maand de trotse eigenaar van de Samsung Galaxy S7 edge.
Prima toestal dat goed bevalt, maarrr... sinds een periode van een aantal weken heb ik moeite met de volume-down button. In het begin merkte ik het nauwelijks, maar sinds kort begint het erg lastig te worden.
Het probleem is dat wanneer ik op volume omlaag klik, de button een soort van 'blijft steken'. Ik hoor ook geen 'klik' meer, die ik overigens bij de volume-up button en de vergrendelknop wel hoor.
Het is erg irritant en ik ben ook bang dat het erger gaat worden naar verloop van tijd. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? Laat het me even weten 👍!

Bij voorbaat dank.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Robey,

Dat klinkt niet heel goed inderdaad! :S

Gaat het geluid ook daadwerkelijk omlaag wanneer de knop vast blijft zitten of blijft het volume gelijk op hetzelfde niveau? Zie je iets aan of rond de knop wat niet helemaal optimaal is? Dit kan bijvoorbeeld wat vuil zijn of een beschadiging. Probeer de knop en er omheen eens voorzichtig schoon te maken, misschien zit er wel wat in de weg. Zou het trouwens kunnen dat de telefoon klem heeft gezeten en dat dit ervoor heeft gezorgd dat de volumeknop niet meer goed werkt?

Je kunt ook nog langs een Samsung Service Locatie om te kijken of zij misschien gelijk kunnen helpen met de knop. Zij kunnen dan gelijk kijken of ze ontdekken wat er aan de hand is met de knop. Mocht het dan zo zijn dat het toestel ter reparatie opgestuurd moet worden, dan kunnen zij dit ook direct voor je regelen.

Ik ben heel benieuwd of het gelukt is om het probleem met de knop op te lossen! Houd ons op de hoogte! 🙂
Beste David,

Ten eerste bedankt voor uw reactie.

Het geluid gaat wanneer ik de knop omlaag indruk wel daadwerkelijk omlaag. Wordt dan ook op het scherm aangegeven. Ik heb al geprobeerd om de knop met een watje aan de zijkanten en, voor zo ver het kon, ook via de zijkant de binnenkant iets schoongemaakt. Hielp helaas niets.

Ik kan me niet herinneren dat mijn telefoon klem heeft gezeten in iets, dus dit lijkt me niet het geval. Ook lijkt het niet dat de volume omlaag knop is 'ingezakt' en hierdoor stroever gaat.

Hoop natuurlijk niet dat ie ter reparatie moet worden omgestuurd, omdat ik hem dan dagen (of weken) kwijt ben.

Nogmaals bedankt, en als je nog een idee hebt hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Robey,

Heb je niet de kans om langs een Samsung Service Center te gaan? Onze collega's van Samsung kunnen dan je toestel bekijken en wellicht met een oplossing komen. Wij kunnen dat namelijk niet van een afstand. Wij hebben jammer genoeg geen andere tips.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost. Houd je ons op de hoogte?

Reageer