Beantwoord

Samsung S7 softwarematige of hardwarematige fout?

• 11 februari 2017
  • 12 reacties
  • 1775 Bekeken

Vijf maanden oude telefoon. Ik had wel eens eerder dat mijn telefoon vastliep en automatisch opnieuw startte. Kwam niet al te vaak voor, dus ik maakte me er aanvankelijk niet druk over. Toen het steeds vaker voorkwam heb ik hem terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dat hielp ongeveer een weekje, maar toen kwamen de problemen terug. Eergisteren had ik hem aan de lader en merkte dat hij steeds weer opnieuw probeerde te starten, maar dat dat niet lukte. Kreeg steeds opnieuw het Samsung logo te zien... Mijn mobiel reageerde ook niet direct toen ik hem wilde aanzetten. Ik heb hem toen een reset gegeven (aan/uit knop + volume omlaag). Daarna deed hij het wel. Tot gisteravond. Ik kreeg een zwart scherm met rode letters (zie afbeelding). Reageerde niet op reset en ook niet op reset + home-knop. Helemaal niets... Heb erop gegoogled, maar kreeg geen duidelijk antwoord.
Ik had nog 64% batterij, maar die liep in enkele uren leeg. Gaf geen signaal dat hij opnieuw oplaadde. Maar als ik de reset knoppen indrukte, zag ik aanvankelijk dat hij 0% had en later sprong deze naar een (veel) hogere percentage. Vanmorgen kwam ik (met heel veel reset pogingen) in het toestel. Maar merk dat het batterijpercentage bijna nul was.
Ben er nu gelukkig in en zal hem weer een fabrieksreset geven.
Is dit probleem bekend bij iemand en wat kan ik het beste doen? Tijdje weer uitproberen, terugbrengen naar verkoper of Samsung Service Center? Thnx voor de antwoorden.
icon

Beste antwoord door Skyrider 11 februari 2017, 09:12

Goedemorgen IShootPictures.

Je hebt inderdaad gelijk, ik kan ook niet echt veel zinnigs vinden. Nog nooit zo'n melding gehad. Heb je toevallig je toestel geroot of een andere ROM erop gezet?

Indien niet van toepassing, dan zou Ik zou inderdaad je toestel ter reparatie aanbieden. (klik hier voor Reparatie aanmelden Samsung-toestel).

Of dit een software of hardware matig probleem is, kan ik zo niet zo snel zeggen. Gevoel zegt softwarematige, maar echter kan een hardware probleem ook problemen geven, dus lastig.

Gelukkig heb je 2 jaar garantie. Maar dan ben je wel tijdelijk je telefoon kwijt.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedemorgen IShootPictures.

Je hebt inderdaad gelijk, ik kan ook niet echt veel zinnigs vinden. Nog nooit zo'n melding gehad. Heb je toevallig je toestel geroot of een andere ROM erop gezet?

Indien niet van toepassing, dan zou Ik zou inderdaad je toestel ter reparatie aanbieden. (klik hier voor Reparatie aanmelden Samsung-toestel).

Of dit een software of hardware matig probleem is, kan ik zo niet zo snel zeggen. Gevoel zegt softwarematige, maar echter kan een hardware probleem ook problemen geven, dus lastig.

Gelukkig heb je 2 jaar garantie. Maar dan ben je wel tijdelijk je telefoon kwijt.

Skyrider
Thnx voor je antwoord. Ik heb hem nog nooit geroot of een andere ROM opgezet (zou ook niet weten hoe dat moet). Wel telkens de updates bijgewerkt.

Geldt bovenstaande link ook als je het toestel niet bij T-mobile hebt gekocht? Heb hem namelijk bij Coolblue besteld met een T-mobile abonnement?
Reputatie 4
Badge +9
Hey IShootPictures.

Je kunt makkelijk reparatievoorwaarden hier doorlezen

T-Mobile voert alleen reparaties uit aan toestellen die:
• direct van T-Mobile zijn gekocht in een winkel (T-Shop),
de T-Mobile Online Shop of via Telesales;
• via een officiële dealer of wederverkoper van T-Mobile zijn gekocht,
maar alleen als het toestel van T-Mobile afkomstig is.

Maar in dit geval is het een samsung toestel, die niet door T-Mobile word gerepareerd. dus je kunt eigenlijk een keuze maken. Of je doet het via samsung, of je laat het repareren door de weg naar coolblue. Ik heb zelf eventjes met coolblue gesproken met wat sneller zou zijn, en ze gaven als reactie:

Samsung zal in dit geval het snelst zijn. Omdat wij slecht een extra schakel zullen vormen in dit proces. Indien het via coolblue zal verlopen stuur je het product naar ons waarop wij het alsnog naar Samsung zullen sturen voor reparatie.

Dus als je het liefst je toestel zo snel mogelijk terug wilt hebben, zou ik de weg van samsung kiezen ^_^.

samsung.drmobile.nl

Skyrider
Nogmaals thnx voor je antwoord. Ben er echt heel blij mee, dat iemand zo snel met goede antwoorden komt.
Het liefst heb ik mijn mobiel natuurlijk zo snel mogelijk terug. Ik neem aan dat je bovenstaande link (in je eerste antwoord) voor direct contact met Samsung is?

Ik zie je link nu in de tweede post 😉
Helemaal super bedankt voor je hulp!!!
Reputatie 4
Badge +9
Hey IShootPictures.

Geen probleem.

Ik hoop dat je je toestel zo snel mogelijk weer terug krijgt. Weet hoe het is om even een toestel te zitten. Wel lastig op dit moment omdat het weekend is, dus er komen er mogelijk misschien extra dagen bij. Maar in mijn ervaring is Samsung reparatie wel snel.

Ben benieuwd wanneer je je toestel weer terug krijgt :)

Skyrider
Gelukkig heb ik hier nog een oude werkende S4 (van mijn vrouw geweest)... 😉
Reputatie 4
Badge +9
Die heb ik ook als reserve 🙂, leuk. Alhoewel ik moet eerlijk zeggen dat de S4 batterij behoorlijk snel op is. Maar gelukkig heb je nog een toestel die je eventjes kan gebruiken.

Skyrider
Reputatie 7
Badge +9
Uit de error kunnen we best nog wel wat info halen. Het probleem lijkt hardware matig.

BL2 Exception wil zeggen Bootloader exception. Er is iets fout gegaan in de Bootloader.

State:Booting wil zeggen dat het probleem zich voor doet tijdens het booten van de bootloader. Die boot(opstarten) heeft hij niet af kunnen maken.

Android wordt pas ná de bootloader ingeladen dóór de bootloader, en kan dus niet eens starten.

Als de bootloader zulke errors geeft, is waarschijnlijk het NAND Flash geheugen kapot. Dit is het geheugen op het moederbord waar de Bootloader en Android in draaien.

In dat geval moet het moederbord worden vervangen.
Dank je wel voor je antwoord ShadowLea! Hij wordt vandaag opgehaald voor reparatie.
Reputatie 4
Badge +9
Bedankt @ShadowLea!

Iets nieuws bijgeleerd. Ik zat te twijfelen voor software of hardware matig omdat je een Bootloader ook kan flashen.

Skyrider
Mijn toestel is net terug. Het is vrij snel gegaan. Maandag kwamen ze het ophalen en vandaag netjes thuisgeleverd. @ShadowLea: Je hebt gelijk; Een hardwarematige fout en ze hebben het moederbord vervangen. Ga het toestel zo gebruiksklaar maken. Nogmaals thnx voor jullie hulp!

Reageer