Beantwoord

Samsung S7 start niet meer op

• 26 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 605 Bekeken

L.s. Ik heb 3 weken geleden een Samsung s7 "gekocht" met abonnement. Nu kan ik hem sinds vanmorgen niet meer opstarten. Als ik geluk heb dan komt hij tot de invoer van mijn pincode waarna hij weer op zwart schiet. Ik ben vandaag langs de t-mobile shop gegaan en daar werd verteld dat zen hem niet konden omruilen. Dit komt door eerdere valschade. Duidelijk was wel dat het een software probleem is. De medewerker benoemde wel dat wanneer ik hem nu dus op zou sturen het mij aardig wat zou gaan kosten, doordat het dan toch als valschade wordt gezien. Klopt dit? Gr. Tom
icon

Beste antwoord door ShadowLea 27 augustus 2016, 06:40

Normaliter zou ik zeggen dat het een batterij probleem is, maar als je hem inderdaad hebt laten vallen is de kans ook vrij groot dat er een of meerdere onderdelen op het motherboard zijn log geraakt door de impact.

Wanneer je toestel gevallen is, vervalt inderdaad de fabrieksgarantie. Dan betaal je sowieso de onderzoekskosten (meestal tussen de 70-90 euro), en een reparatie via de provider kost je dan al gauw 200-400 euro.

Als het een software probleem is kun je proberen wat hij doet in Veilig Modus.
Doe je zo:
1. Schakel het toestel uit.
2. Druk de aan/uit knop in tot het toestel begint op te starten.
3. Hou de Volume Omlaag knop ingedrukt tot hij is opgestart. Onderin beeld staat dan "Veilige Modus" of "Safe Mode".

Doet hij het dan normaal, dan is het een software probleem. Start hij nog steeds niet op, dan is het een hardware probleem.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Normaliter zou ik zeggen dat het een batterij probleem is, maar als je hem inderdaad hebt laten vallen is de kans ook vrij groot dat er een of meerdere onderdelen op het motherboard zijn log geraakt door de impact.

Wanneer je toestel gevallen is, vervalt inderdaad de fabrieksgarantie. Dan betaal je sowieso de onderzoekskosten (meestal tussen de 70-90 euro), en een reparatie via de provider kost je dan al gauw 200-400 euro.

Als het een software probleem is kun je proberen wat hij doet in Veilig Modus.
Doe je zo:
1. Schakel het toestel uit.
2. Druk de aan/uit knop in tot het toestel begint op te starten.
3. Hou de Volume Omlaag knop ingedrukt tot hij is opgestart. Onderin beeld staat dan "Veilige Modus" of "Safe Mode".

Doet hij het dan normaal, dan is het een software probleem. Start hij nog steeds niet op, dan is het een hardware probleem.
Hoi ShadowLea,

Bedankt voor je reactie. Punt is dat het niet door de impact van het vallen komt. Dit is nl een week daavoor gebeurd en het was niet een flinke impact. Jammer is dat ik dit natuurlijk niet aan kan tonen. Vind het jammer dat ik maar 3 weken van mijn telefoon heb kunnen genieten. Door een software/hardware probleem, wat naar mijn inziens al in de telefoon aaanwezig was, moet ik dus diep in mijn buidel tassen.
Jullie kunnen dus niets betekenen voor een klant die al geringe tijd diensten van jullie afneemt?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pewi86,

Helaas kunnen wij vanaf hier niet bepalen waar de schade door is ontstaan. Als het echter zo is dat er valschade wordt geconstateerd, dan is het goed mogelijk dat ook andere defecten hierdoor ontstaan zijn.

In dit geval zal je telefoon toch echt ter reparatie aangeboden moeten worden om te constateren wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden. De onderzoekskosten zijn overigens €36,30. Wanneer je het niet eens bent met de analyse en het toestel niet wilt laten repareren, dan betaal je alleen dat bedrag. Je kunt eventueel ook nog langs een Samsung Service punt om te kijken of zij het probleem herkennen en of zij er iets voor weten.

Als wij nog iets voor je kunnen doen, laat het ons weten!

Reageer