Vraag

Samsung S8 Pincode kwijt!

• 31 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 2209 Bekeken

Reputatie 1
Beste,

Ik heb een samsung S8, maar me dochter heeft per ongeluk mijn WW veranderd!

Ik heb dus mijn toestel opnieuw opgestart met de welbekende 3 knoppen die je moet inhouden.
Als ik daarop druk dan komt er eerst een blauwscherm met een geel teken erboven. Daarna kom ik in het menu. Dan krijg je dus verschillende opties, waaronder Wipe Data/factory reset.
Als ik daarop druk dan krijg ik de volgende melding:

Fail to open recovery_cause ( so such file or directory

Hele lap tekst.. en dan weer:

Remove failed dir '/system/carrier/ATT/priv-app/AttIqi_ATT ( no such file or directory)
Firmware info was not valid ect//

Help!

16 reacties

Reputatie 1
Ik heb een filmpje gezien met mijn fout.

https://www.youtube.com/watch?v=l8-ccufk4Q0
Reputatie 1
op eens doet me telefoon het weer!..

Topic mag gesloten worden!
Reputatie 6
Badge +8
Hallo @Maikzors,

Fijn om te lezen dat je telefoon weer naar behoren werkt. Kun je aangeven wat de oplossing was, zodat we in de (mogelijke) toekomst klanten die hier tegenaan lopen naar kunnen verwijzen?

Alvast bedankt!
Reputatie 1
Hallo @Maikzors,

Fijn om te lezen dat je telefoon weer naar behoren werkt. Kun je aangeven wat de oplossing was, zodat we in de (mogelijke) toekomst klanten die hier tegenaan lopen naar kunnen verwijzen?

Alvast bedankt!

Ik dacht dat het opgelost was, maar nee dus. De telefoon hebben wij gekocht van een dame via MP. alleen kan ik inloggen met google van haar. Wat ze dus uiteraard niet wilt geven.. ?
Reputatie 6
Badge +8

Hallo @Maikzors,

Alvast bedankt!
Ik dacht dat het opgelost was, maar nee dus. De telefoon hebben wij gekocht van een dame via MP. alleen kan ik inloggen met google van haar. Wat ze dus uiteraard niet wilt geven.. ?

Daarom koop ik dus geen tweedehands toestellen via marktplaats of andere platforms. Heb je nog steeds hetzelfde wat je eerder beschreef? Of ben je verder gekomen?
Reputatie 1

Hallo @Maikzors,

Alvast bedankt!
Daarom koop ik dus geen tweedehands toestellen via marktplaats of andere platforms. Heb je nog steeds hetzelfde wat je eerder beschreef? Of ben je verder gekomen?

Telefoon is helemaal leeg enkel moet ik dus haar oude Google gegevens nog invullen! Dit is een vereiste. Aangezien ik die niet heb kom ik geen stap verder met de installatie. Ik kan naar een plaatselijke telefoon winkel gaan en dan kost me dat 35 euro
Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Maikzors,

Alvast bedankt!
Telefoon is helemaal leeg enkel moet ik dus haar oude Google gegevens nog invullen! Dit is een vereiste. Aangezien ik die niet heb kom ik geen stap verder met de installatie. Ik kan naar een plaatselijke telefoon winkel gaan en dan kost me dat 35 euro

heb je ook toevallig een Samsung account ?,
mals je dat hebt, dan kun je ook via Samsung de wachtwoord verwijderen.

Find my Samsung
Reputatie 1

Hallo @Maikzors,

Alvast bedankt!

heb je ook toevallig een Samsung account ?,
mals je dat hebt, dan kun je ook via Samsung de wachtwoord verwijderen.

Find my Samsung

Ik heb me nog nooit aangemeld bij Samsung eigenlijk met een mobiel
Reputatie 6
Heb je een Hard reset geprobeerd?

Hard reset
Helaas ben je soms genoodzaakt een ‘hard reset’ uit te voeren. Bijvoorbeeld als je smartphone niet meer normaal opstart. Het is dan niet meer mogelijk om een back-up te maken van de gegevens op je toestel.
1 Zorg ervoor dat je toestel is uitgeschakeld.
2 Druk nu de ‘Volume (+) omhoog knop’, de ‘Bixby knop’ en de ‘Aan/uit toets’ tegelijk ingedrukt totdat je het Samsung logo ziet verschijnen.
3 Wacht even tot je het Android Recovery Menu ziet verschijnen.
4 Navigeer dan met de ‘Volume (-) omlaag knop’ naar ‘Wipe data/factory reset’ druk op de ‘Aan/uit knop’ om je keuze te bevestigen.
5 Bevestig nogmaals door met de ‘Volume (-) omlaag knop’ naar ‘YES’ te navigeren, druk vervolgens op de ‘Aan/uit knop’.
6 Je toestel wordt nu gereset en zal alle gegevens en instellingen verwijderen.
7 Als het menu weer opstart navigeer je met de ‘Volume (-) omlaag knop’ naar ‘Reboot system now’ en druk op de ‘Aan/uit knop’ om je toestel op te starten. Het kan een aantal minuten duren voordat je toestel het installatiescherm laat zien.

Bron:https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-reset-ik-de-samsung-galaxy-s8-of-s8-plus-terug-naar-fabrieksinstellingen/

Als het goed is is die dan weer "fabrieks" nieuw zoals uit de doos.
Reputatie 1
Heb je een Hard reset geprobeerd?

Hard reset
Helaas ben je soms genoodzaakt een ‘hard reset’ uit te voeren. Bijvoorbeeld als je smartphone niet meer normaal opstart. Het is dan niet meer mogelijk om een back-up te maken van de gegevens op je toestel.
1 Zorg ervoor dat je toestel is uitgeschakeld.
2 Druk nu de ‘Volume (+) omhoog knop’, de ‘Bixby knop’ en de ‘Aan/uit toets’ tegelijk ingedrukt totdat je het Samsung logo ziet verschijnen.
3 Wacht even tot je het Android Recovery Menu ziet verschijnen.
4 Navigeer dan met de ‘Volume (-) omlaag knop’ naar ‘Wipe data/factory reset’ druk op de ‘Aan/uit knop’ om je keuze te bevestigen.
5 Bevestig nogmaals door met de ‘Volume (-) omlaag knop’ naar ‘YES’ te navigeren, druk vervolgens op de ‘Aan/uit knop’.
6 Je toestel wordt nu gereset en zal alle gegevens en instellingen verwijderen.
7 Als het menu weer opstart navigeer je met de ‘Volume (-) omlaag knop’ naar ‘Reboot system now’ en druk op de ‘Aan/uit knop’ om je toestel op te starten. Het kan een aantal minuten duren voordat je toestel het installatiescherm laat zien.

Bron:https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-reset-ik-de-samsung-galaxy-s8-of-s8-plus-terug-naar-fabrieksinstellingen/

Goedemorgen! Dit alles is me gelukt! Alleen de Google account van de oude eigenaar krijg ik er niet af.

Ik heb de Samsung s8 gekocht via mp. Ben naar Zwolle gereden. Ik woon in Wijchen. Stukje dus. De betreffende persoon wilt me geen inlog gegevens gegeven van Google. Wat ik snap. Maar ik zit nu met de gebakken peren.
Reputatie 6
Die snap ik niet helemaal, een harde fabrieks-reset is om alle gegevens er af te halen, dus ook de Google account van een oude eigenaar, je zal hierbij je eigen Google account moeten aanmaken en gebruiken.

Dat de oud eigenaar zijn Google account niet geeft is begrijpelijk, je hebt daarbij toegang tot heel veel zaken van degene die dat afgeeft, beetje hetzelfde als een bankpasje met pincode.

https://support.google.com/accounts/answer/27441?hl=nl
Reputatie 1
Die snap ik niet helemaal, een harde fabrieks-reset is om alle gegevens er af te halen, dus ook de Google account van een oude eigenaar, je zal hierbij je eigen Google account moeten aanmaken en gebruiken.

Dat de oud eigenaar zijn Google account niet geeft is begrijpelijk, je hebt daarbij toegang tot heel veel zaken van degene die dat afgeeft, beetje hetzelfde als een bankpasje met pincode.

https://support.google.com/accounts/answer/27441?hl=nl

Ik heb op tweakers ook een hulp ticket aan gemaakt,maar daar zegt iemand dat het nieuw is. Dat je verplicht bent om met je oude Google account in te loggen. Van de oude eigenaar dus. Op een of andere manier wist die dus niet alles. Tijdens de installatie nadat ik een harde reset heb uirgevoerd vraagt die dus om de oude account.
Reputatie 6
Daar ben je lekker mee dan, dus op naar de oud eigenaar en zorgen dat die met zijn account alles wist.

Leuker is het dan niet te maken, of Samsung zelf moet nog een optie hebben, betekent wel dat je dus geen gebruikte Samsung telefoon meer kunt kopen zonder problemen.🤤
Reputatie 1
Daar ben je lekker mee dan, dus op naar de oud eigenaar en zorgen dat die met zijn account alles wist.

Leuker is het dan niet te maken, of Samsung zelf moet nog een optie hebben, betekent wel dat je dus geen gebruikte Samsung telefoon meer kunt kopen zonder problemen.🤤

Ja dat zeg je goed! Blijkbaar is het ook verstandig om je aan te melden bij Samsung. Samsung kan dan ook een hoop regelen. Maar nu zit ik met de gebakken peren dus. Een telefoon zaak hier in het dorp heeft dus wel een manier om Google eraf te halen. Maar kan niks op internet vinden helaas
Reputatie 1
https://www.youtube.com/watch?v=L8t32CbB6Ek

Het heeft gewerkt voor mij!:)
Reputatie 6
Top👍

Reageer