Samsung Smart Tutor afspraak

Reputatie 4
  • T-Mobile Medewerker
  • 6111 reacties
Belangrijk: Neem dit topic goed door wanneer er via sms een afspraak is ingepland. In dit topic willen we jullie voorzien van wat extra info en achtergrond die van belang is voor de afspraak.

Hi,

Leuk dat je dit topic bezoekt! Wanneer je problemen ervaart met je Samsung toestel of met het gebruik van je toestel, hebben wij een héle toffe optie die je hierbij verder kan helpen. Je zult stijl achterover staan van wat er zal gebeuren - dat weet ik zeker!

Wat is een Smart Tutor afspraak en welke voordelen heeft dit precies?

Een medewerker van Samsung zit op afstand 'in' jouw toestel en kan dus daadwerkelijk instellingen aanpassen en inzien. De Samsung expert kijkt dus live mee en kan zo ook analyseren of een bepaald probleem direct is op te lossen of dat de prestaties van het toestel te verbeteren zijn. Op deze manier kunnen problemen met tussenkomst van een expert worden opgelost en is een reparatie in veel gevallen te voorkomen. Dat is dus allemaal mogelijk vanuit je luie stoel - ideaal dus!

Zijn er nog dingen die ik zelf moet doen voordat er contact met me wordt opgenomen?

► Het is belangrijk dat je voor de afspraak de speciale Smart Tutor App hebt gedownload op je toestel. Die is voor Samsung noodzakelijk om mee te kunnen kijken. Je vindt de App in de Google Play Store. Als je deze App al eerder hebt gebruikt, controleer dan even of de laatst beschikbare versie op je toestel staat, als je de App opstart zal er vanzelf de melding komen of er een update beschikbaar is. Op de afgesproken terugbelafspraak zal de Samsung expert je voorzien van een pincode die je kunt invoeren bij de Smart Tutor App. Via die weg komt de verbinding vervolgens tot stand.

► Ga in je toestelinstellingen naar 'Instellingen' en vervolgens naar 'Beveiliging'. Daar dien je ‘onbekende bronnen’ aan te vinken. Dit is noodzakelijk voor de Smart Tutor afspraak.

► De verbinding kan plaatsvinden via WiFi of het mobiele netwerk. Wij adviseren zelf om verbinding te maken met WiFi, zodat je geen Mb's uit je normale databundel gebruikt. Een Smart-Tutor sessie verbruikt zelf niet veel data, maar als het bijvoorbeeld nodig blijkt te zijn om een software-update en/of een bepaalde App te updaten tijdens zo'n sessie, dan is het natuurlijk handiger om wél verbonden te zijn met WiFi.

► Het is vanzelfsprekend ook handig dat je op een rustige plek bent, zodat je goed verstaanbaar bent. De Samsung expert zal je terugbellen op een alternatief telefoonnummer, die je hebt doorgegeven bij het maken van de afspraak. Het gemiddelde gesprek zal ongeveer 20 minuten in beslag nemen, houd hier dus rekening mee.

Hoe zit het met mijn privacy?

Deze techniek is veilig en betrouwbaar: je hoeft je geen zorgen te maken over het openstellen van persoonlijke informatie. Smart Tutor geeft een Samsung expert geen toegang tot Apps met persoonlijke informatie, zoals de Galerij, Berichten en E-mail en overige functies die persoonlijke info kunnen bevatten. De expert kan dus alle menu's en data in het mobiele toestel zien om zo een diagnose te kunnen stellen. Als de expert toegang probeert te krijgen tot persoonlijke informatie en menu's, verschijnt er speciaal een pop-up in beeld waarin om jouw toestemming wordt gevraagd. Ook zie je duidelijk terug (linksonderin het beeldscherm) wanneer er sprake is van een Smart-Tutor sessie. Die kan dus niet 'zomaar' op afstand gedaan worden door een medewerker van Samsung.

Alle vragen en andere opmerkingen die je hebt kan je natuurlijk altijd stellen in het gesprek zelf. Ik heb het zelf inmiddels ervaren en ik ben helemaal overtuigd! 😉

PS: We vinden het stiekem trouwens erg leuk als je jouw ervaringen met ons deelt in dit speciale topic. Ik ben erg benieuwd!

This topic has been closed for comments