Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

2306 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Lijkt mij redelijk logisch; de S Advance heeft maar 700MB RAM en een Dual Core. 4.1+ vraagt 1GB RAM en een 1.7Ghz Dual óf een 1Ghz Quadcore. Er is dan ook gewaarschuwd voor lag bij (intensief) gebruik van games, camera en internet.

Probeer dit eens:
Settings --> Developer options (enable)--> Limit background processes --> limit to 1 of limit to 2, afhankelijk van wat je prettig vind werken.
Wanneer komt de update voor de samsung S5? ik zit nog steeds met versie 5.0.2 en heb momenteel met veel apps problemen zoals vastlopen e.d. Een leverancier vertelde mij dat dit komt omdat de apps allemaal al wel geupdate zijn maar de software van telefoon niet. Hoe kan ik de nieuwste versie krijgen??
Was je telefoon bezig met het installeren van een update toen 'ie uitviel? Dan kun je er het beste mee naar een Samsung Service Center gaan. (Ik hoop dat je een recente back-up hebt.)

Je kan proberen de batterij eruit te trekken wanneer 'ie zichzelf weer opstart. Houd de batterij er een minuut uit, doe 'm er weer in en kijk even of 'ie dan meer doet dan alleen 'loopen'.

Laat maar weten of 't effect heeft gehad.
@dalja22, je krijgt de update niet via T-Mobile. Je hebt geen TNL is je csc-code staan. Als je over wilt naar Android 6, zul je het stappenplan van Lea moeten volgen.

Aan iedereen:
Issam heeft het enkel en alleen over de T-Mobile Branded update voor de S5. Staat er geen TNL in je code? Dan krijg je de update ook niet via T-Mobile.

toch wel slecht koop je toestel via t mobile krijgt de een wel en de ander geen update
vind ik wel een heel slechte zaak
ben al 19 jaar bij t mobile maar dit slaat alles
slechte service
Ik weet niet of een T-Mobile winkel je ermee kan helpen. Als je telefoon uitvalt tijdens een update, zal waarschijnlijk de software er opnieuw opgezet moeten worden.

Wel een tip voor de volgende keer: zet automatisch updaten uit, dan kun je eerst je batterij opladen voordat je de update uitvoert. Minimaal 60%, maar liever 80% of vol. Anders riskeer je inderdaad een bootloop als de update niet voltooid is.
Reputatie 7
Badge +9
Ouch, bootloop... Dit gebeurt er als je telefoon niet vol genoeg is bij het opladen, en hij tijdens de update uit valt. Dan wordt niet alles van de software geïnstalleerd, en kan hij niet opstarten.

Als je naar de T-Mobile winkel gaat, sturen ze hem op voor 2 weken naar een reparatiecenter. Bij het Samsung Service center kunnen ze dit in een minuutje of 15 oplossen voor je, en kun je hem daarna weer gebruiken. Je loopt zelfs de kans dat ze niet eens hoeven te resetten.

Servicecentra vind je hier: http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/
Het zijn onafhankelijke servicepunten van Samsung, dus je kan er ook gewoon heen als hij in de winkel van een andere provider zit. Ze huren alleen de ruimte in het pand.
Zou het ook kunnen dat de Power on button iets fout mee is?
Want ik heb een beetje zitten googlen en die download "update" dat is Odinmode voor flashen, hij doet niks vanzelf als je erin gaat met Power button + volume beneden + home button.

Goedenacht, dit heb ik ook gehad met mijn toestel (alleen niet tijdens de update). Mijn toestel was tot een maand geleden een S3. Het kan ook met een exploit te maken hebben en idd ook met de Power button. Ik had zelf mijn toestel opengemaakt en met een scherpe schroevendraaier hem wat losser gemaakt bij de Power Button. Wonderbaarlijk genoeg..toen ik hem enkele keren (lichtjes) op de grond gooide, met de onderkant naar beneden startte hij weer op. Had jij toevallig ook al eerder last ervan dat wanneer je de Power button indrukte hij het menuutje liet zien met "opnieuw opstarten", "uitschakelen" terwijl hij eigenlijk op zwart zou moeten springen?

Het fenomeen met de Power button is bekend. Er is een bepaald aantal keer in het leven van een telefoon dat je hem in kan drukken voordat hij raar kan gaan doen. Een ander euvel is de recentelijke exploit..je moet dan even google op "exploit Android boot loop".

Heel veel succes ermee..ik denk zelf dat een bezoek aan een "Sjop" voor mobiele toestellen je verder kan helpen.

Het indrukken van "Volume Down, Power up en de Start Knop" heb ik vele malen gedaan en daarbij ook de batterij steviger tegen het metaal aangedrukt. Dat scheen bij mij te helpen op een gegeven moment (en daarbij de stekker in het stopcontact).

Mocht je in het opstartmenu kunnen komen zorg dan voor een SD-kaart (in de telefoon) met de firmware erop zodat je die er via dat menu alsnog op kan "knallen". Je kan eventueel eerst een custom-ROM erop zetten voor misschien minder "gezeik".
Reputatie 7
Badge +9
Ga maar uit van minimaal eind januari voor de S5.
@trinnitty
Weggooien? Serieus? Je had na 24 uur waarschijnlijk gewoon weer kunnen inloggen, het klinkt als de heractiveringsvergrendeling die aan stond voordat de fabrieksreset uitgevoerd werd. Daar ontstaan problemen door.

Wil je dat voorkomen, zal je eerst even je instellingenmenu moeten doorzoeken, (mogelijk staat het onder 'beveiliging'), de heractiveringsvergrendeling uitzetten en daarna de back-up maken en de reset uitvoeren. Bij bepaalde problemen na firmware-updates is de reset het enige wat de problemen gaat verhelpen. (In andere gevallen moet er gewacht worden op een bugfix of op third party developers.)

De code werkt precies hetzelfde als een telefoonnummer. Je tikt in wat er staat (en je hoeft meestal niet eens op de bel-toets te drukken) en de telefoon weergeeft dan de informatie die je met de code opvraagt. 😉
Zo het heeft even geduurd voor het bestand via Sam Mobile binnen was. Maar met de handleiding voor het flashen van @ShadowLea is het prima gelukt om de Note 3 (SM-N9005 LTE) te flashen van 4.4 KitKat naar Android 5.0 Lollipop.
Van een branded versie van T-Mobile naar een Unbranded versie van Samsung zelf.

Hier nog even de handleiding van @ShadowLea: http://www.aquilasol.com/wordpress/wp-content/uploads/2015/04/SamsungFlashingGuide.jpg

De eerste indrukken zijn goed van LolliPop ben er blij mee de komende paar dagen eens mee aan de gang.

Moet zeggen dat Multi Tasken op een Note 3 al prima werkte maar nu dat Multi Window in 5.0 is helemaal een mooie toevoeging.

Heb wat screenshots toegevoegd.
1e screenshot is de oude CSS en 3e is de niewe SCS is door Odin veranderd zonder een factory reset en de laatste screenshot is de bekende easter egg die in alle Android toestellen verstopt zit. Het annimatie scherm van de betreffende Android Versie.

Na de eerste keer opgestart te zijn krijg je een Goolge Play melding dat er een update nodig is voor de Google Play Services die worden vanzelf gedownload. Kun je dus gewoon weg swipen als melding. Hij blijft gedurende een minuut of 10 terugkomen en dan ineens komt die niet meer terug.

Ik had na de update naar 5.0 maar twee updates van Apps. Facebook en de FB Page Manager. Misschien komen er nog meer.

In de 5.0 versie PNH zitten 1 of 2 bloatware apps die ik tot nu toe ontdekt heb.
Heb tot nu toe alleen Bloomberg + ontdekt. Misschien volgt er nog meer, maar dat meld ik dan hier wel.
Reputatie 7
Badge +9
@Francie

Je zal via recovery een fabrieksreset moeten doen.

Je apps kun je een backip van maken via KIES of Helium. Als je je apps herstelt via een backup komt deze error vrijwel zeker terug, dat je dat alvast weet.

Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.
Wat ik erg jammer vind is dat T-Mobile zeer traag is met de Beveiligingsupdates. Wederom loopt de TNL 2 maanden achter met de PHN. Ben benieuwd wanneer T-Mobile nou eindelijk een keer de Augustus update vrij geeft. PHN heeft hem al. Normaal heb ik altijd PHN maar ondanks ik het toestel S7 contant betaald heb schijn in vast te zitten aan een TNL firmware. Inclusief de trage update service.
Badge +13
Wij hebben vanuit Samsung te horen gekregen dat de T-Mobile branded 5.0 update voor de S5 naar verwachting deze week al beschikbaar zal komen! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze update!
Wauw super snel!
Kan niet wachten om dat uit te proberen :8
Reputatie 6
Badge +17
Hi oz76,

Welkom op het T-Mobile Forum!

De software voor de Galaxy S5 + wordt deze week getest. Als de software is goedgekeurd dan wordt deze over 3 weken vrijgegeven. We zullen dus even moeten wachten op de goedkeuring. Zodra er meer bekend is zullen we dit delen met jullie.
G901FPHNBOL1 ... Kom op T-Mobile Dutch Unbranded, beetje vaart erachter.
Zie deze pagina. T-Mobile heeft niets te maken met PHN firmware, dan zou het stukje PHN namelijk TNL moeten zijn. Je moet bij Samsung zelf zijn in dit geval.

Zie ook mijn antwoord in het eerste bericht op deze pagina. (Pagina 165.)
Reputatie 7
Badge +9
De Note 3 wordt waarschijnlijk net als de Note 4 en Note Edge direct geupdate naar 5.0.1. Dat gaat dus nog wel eventjes duren, hij is wereldwijd ook nog niet uit.
@Panse

Qua firmware ben je niet gebonden aan 'alleen PHN firmware', je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld te kijken of Duits Unbranded of UK Unbranded de update al hebben en die firmware erop te flashen. Het staat gebruikers vrij om te switchen, zolang het officiële Europese firmware is.
Hallo!
Waar blijft de update van Lollipop op de S5?
Jullie hebben die klote versie ongevraagd erop gezet bij reparatie, maar ik wacht nu al ruim 4 maanden op de update!
Reputatie 7
Badge +9
@footywoman

Waarschijnlijk omdat de updates niet cumulatief zijn, je moet elke update los installeren. Dus grote kans dat er nog een of twee updates zijn om te installeren.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Cuarentaytres,

Erg vreemd zeg. Zou je mij in een privébericht het IMEI nummer van je toestel willen sturen? Dan ga ik navraag voor je doen bij de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is. Hopelijk kunnen zij ons van meer duidelijkheid voorzien.
Hallo Martenz,
is het al bekend wanneer de galaxy S6 de android 6.0 update ontvangt. ? Ik heb begrepen dat het bij Vodafone al het geval is.
Inmiddels is de Oreo uitrol voor de Galaxy S7 edge begonnen: https://www.sammobile.com/2018/05/01/galaxy-s7-and-galaxy-s7-edge-oreo-update-released/

Nu de eeuwen oude vraag: Wanneer in Nederland?
@Noxious Inc.
Dat is of een TNL of een DNL versie volgens Sammobile:

In dit geval kun je 2 dingen doen:
- even afwachten of deze versie een update gaat krijgen (de NL updates zijn er sowieso nog niet op dit moment)
- zelf firmware flashen (maak dan sowieso eerst een goede back-up). UK Unbranded kan hiervoor gebruikt worden.

Is het niet vreemd dat anderen met hetzelfde toestel maar bij een andere provider al wel de Oreo-update heeft ontvangen (in maart) en inmiddels ook een beveiliginsupdate in april? Los van het feit dat T-mobile erg traag is met het uitrollen van de update, lijkt het me niet wenselijk dat gebruikers geen beveiligingsupdates krijgen.

Bij T-Mobile geven ze niet zo veel om de veiligheid van hun klanten... zijn al meerdere periodes geweest waarin er 3 maanden lang geen beveiligingsupdates werden uitgebracht door T-Mobile, die wel uitgebracht werden voor de unbranded versies.
Bij deze, voor iedereen die op de TNL firmware wacht:

Ik had de vraag over de S7/S7E updates even uitgezet bij T-Mobile:
Als het goed is wordt de update volgende week getest, als de update wordt goedgekeurd, is 'ie over 2 weken beschikbaar.

Dus allemaal even flink met de grote tenen draaien, want de duimen hebben we nodig om te typen. 😉

Reageer