Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!



Toon eerste reactie

2294 reacties

Reputatie 6
Dani-note schreef:

Goeiedag!
Mijn Galaxy Note (gt-n 7000) draait nog steeds op android 4.0.3. Ik krijg bij een check via Kies en OTA altijd de melding dat er nog geen software-update is. Klopt dat?



Hmm dat klopt vast niet helemaal. Heb je voor mij een overzicht van de softwareversies op je Note?
Dit kan je verkrijgen door *#1234# in te voeren op je telefoon app 🙂
Reputatie 6
LikeADroid schreef:

Ik heb een samsung galaxy s advance in ik merk aan niks dat ik bij tmobile zit.. Geen logos bij opstarten enz enz. Hoe kan het dan dat ik nog geen update heb gehad?

PDA: I9070XXLK2
PHONE: I9070XXLK2
CSC: I9070XENLC1
CSC



Hi LikeADroid

Je telefoon is unbranded. Dit valt te zien aan de CSC versie, die de customizatie (branding) bepaald. XEN staat voor Nederlandse open markt (unbranded) software.

Volgens het software overzicht dat ik hier heb is er inderdaad een update beschikbaar:

GT-I9070
XEN
29-5-2013 16:07
I9070XXLQE
I9070XXLQE
I9070XENMP3
Android 4.1.2 (JB)

Vanaf 29-5 mei dus. Kan je Samsung Kies op de computer installeren en het daarmee proberen?
Succes, laat even weten hoe het gaat :)

Groeten,
Marten
Reputatie 6
@woko1978:

Hi Wouter Koelman,

Dat is een vervelend probleem inderdaad! Goed dat je een fabrieksreset hebt gedaan. Hoe heb je de software update uitgevoerd? Misschien een idee om dit via Samsung Kies opnieuw te doen, zie ook deze eerdere post.

Wat ik wel kan zien is dat je telefoon geen Nederlandse software heeft. Waar heb je hem gekocht?
Ik zou vooral ook willen aanraden om Nederlandse software (XEN of van T-Mobile) op het toestel te zetten, via een website als deze bijvoorbeeld. Let op dat je van tevoren een backup van je gegevens maakt. Die zal je kwijtraken in dit geval.

Succes met updaten! Alles beter dan het toestel kwijt zijn voor reparatie ;)

Groeten,
Marten
MartenZ schreef:

Hi LexXx,

Excuses voor de late reactie. Door een vakantie van mijn collega ben ik erg druk en heb ik helaas niet altijd tijd voor het forum. Om je een idee te geven: we zijn met zijn tweeën verantwoordelijk voor alle lokale softwaretesten (met ondersteuning vanuit T-Mobile International) :)

Heb je je telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen? Dat is sowieso aan te raden na een software update.

Over de Galaxy S3 update: Android 4.1.2 van eind februari is de laatste TNL versie inderdaad. Zoals het er nu naar uitziet krijgen we in week 30 (over 2 weken) nieuwe software om te testen. De update is binnen maximaal 2 weken na officiële goedkeuring beschikbaar voor iedereen. Nog even geduld aub.

Groeten,
Marten



Bedankt Marten. een fabrieksinstellingen reset helpt niet dat hebben vrienden van mij al geprobeerd. ik heb de CB berichten uitgzet en ik heb er aanzienlijk minder last van nu. ik hou het nog ff vol tot de volgende update. in ieder geval bedankt voor je reactie! heeft me alweer wat meer gerust gesteld ik wacht netjes en vol vertrouwen af!.

thanks!
Ik weet niet hoe ik #*1234# moet invoeren heb het op verschilllende manieren geprobeert help!!!
Reputatie 6
hjz63 schreef:

Ik weet niet hoe ik #*1234# moet invoeren heb het op verschilllende manieren geprobeert help!!!



*#1234# is het, de telefoonapp ken je wel toch? 😉
Reputatie 6
LexXx schreef:

Bedankt Marten. een fabrieksinstellingen reset helpt niet dat hebben vrienden van mij al geprobeerd. ik heb de CB berichten uitgzet en ik heb er aanzienlijk minder last van nu. ik hou het nog ff vol tot de volgende update. in ieder geval bedankt voor je reactie! heeft me alweer wat meer gerust gesteld ik wacht netjes en vol vertrouwen af!.

thanks!



Geen dank. Interessant om te zien dat het uitzetten van Cell Broadcast berichten lijkt te helpen, dit zou voor een Galaxy S3 niet mogen uitmaken. Zit er enige constantheid (vast tijdstip) in het vastlopen en opnieuw opstarten?
Bedankt voor je geduld en vertrouwen 🙂
Ja die ken ik wel maar waar moet ik hem invoeren?
Reputatie 6
hjz63 schreef:

Ja die ken ik wel maar waar moet ik hem invoeren?



In de telefoonapp dus 😉 Probeer eens te bellen naar *#1234#
MartenZ schreef:

@woko1978:

Hi Wouter Koelman,

Dat is een vervelend probleem inderdaad! Goed dat je een fabrieksreset hebt gedaan. Hoe heb je de software update uitgevoerd? Misschien een idee om dit via Samsung Kies opnieuw te doen, zie ook deze eerdere post.

Wat ik wel kan zien is dat je telefoon geen Nederlandse software heeft. Waar heb je hem gekocht?
Ik zou vooral ook willen aanraden om Nederlandse software (XEN of van T-Mobile) op het toestel te zetten, via een website als deze bijvoorbeeld. Let op dat je van tevoren een backup van je gegevens maakt. Die zal je kwijtraken in dit geval.

Succes met updaten! Alles beter dan het toestel kwijt zijn voor reparatie ;)

Groeten,
Marten



Dag Marten,

Ik heb het toestel gekocht bij Typhone. 
Ik ben nu via Sammobile Firmware van T-mobile aan het downloaden om erop te zetten. Hopenlijk werkt het dan wel.

Groet,
Wouter
Reputatie 6
woko1978 schreef:

Dag Marten,

Ik heb het toestel gekocht bij Typhone. 
Ik ben nu via Sammobile Firmware van T-mobile aan het downloaden om erop te zetten. Hopenlijk werkt het dan wel.

Groet,
Wouter



Hi Wouter,

Dan hebben ze het toestel geimporteerd. Het gaat zo wel werken denk ik, laat even weten hoe het loopt. Belangrijk om eerst een backup te maken van je gegevens, want die verdwijnen als je de software op deze manier update.

Groeten,
Marten

woko1978 schreef:

Dag Marten,

Ik heb het toestel gekocht bij Typhone. 
Ik ben nu via Sammobile Firmware van T-mobile aan het downloaden om erop te zetten. Hopenlijk werkt het dan wel.

Groet,
Wouter



Hi Wouter,

Dan hebben ze het toestel geimporteerd. Het gaat zo wel werken denk ik, laat even weten hoe het loopt. Belangrijk om eerst een backup te maken van je gegevens, want die verdwijnen als je de software op deze manier update.

Groeten,
Marten



Backup is gemaakt, nu staan er bestanden op mijn pc, 
boot.bin
cache.img

Kies zegt dat mijn firmware up to date is, dus ik heb nu geen idee hoe ik de update kan starten.

Groet Wouter
Reputatie 6
woko1978 schreef:

Backup is gemaakt, nu staan er bestanden op mijn pc, 
boot.bin
cache.img

Kies zegt dat mijn firmware up to date is, dus ik heb nu geen idee hoe ik de update kan starten.

Groet Wouter



Het werkt ook niet via Kies maar via Samsung Odin. Staan er geen instructies ergens op Sammobile?
Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 

woko1978 schreef:

Backup is gemaakt, nu staan er bestanden op mijn pc, 
boot.bin
cache.img

Kies zegt dat mijn firmware up to date is, dus ik heb nu geen idee hoe ik de update kan starten.

Groet Wouter



Het werkt ook niet via Kies maar via Samsung Odin. Staan er geen instructies ergens op Sammobile?

Reputatie 6
woko1978 schreef:

Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 



Hmm jammer. Probeer Odin 1.85 of 1.87 eens. De Odin 3 serie is voor nieuwe toestellen. Ik denk dat het wel goed komt, veel kan je toch niet slopen 🙂
AAAAAH ik krijg de hele tijd een fail, zowel bij odin 3.04 als bj 1.87.
Nu is mijn scherm zwart en staat er een telefoontje en een computer erin met een laptop ertussen.
HELP

woko1978 schreef:

Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 



Hmm jammer. Probeer Odin 1.85 of 1.87 eens. De Odin 3 serie is voor nieuwe toestellen. Ik denk dat het wel goed komt, veel kan je toch niet slopen :)

woko1978 schreef:

Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 



Hmm jammer. Probeer Odin 1.85 of 1.87 eens. De Odin 3 serie is voor nieuwe toestellen. Ik denk dat het wel goed komt, veel kan je toch niet slopen :)



KIES herkent mijn telefoon ook niet meer...

woko1978 schreef:

Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 



Hmm jammer. Probeer Odin 1.85 of 1.87 eens. De Odin 3 serie is voor nieuwe toestellen. Ik denk dat het wel goed komt, veel kan je toch niet slopen :)



KIES herkent mijn telefoon ook niet meer...



Nou lekker, hij is gecrasht. Krijg van T-mobile te horen dat hij voor reparatie moet worden teruggestuurd. 
MartenZ schreef:

We werken samen he. "Onze" software is ook ontwikkeld door de fabrikant ;)

Wat wel eens kan gebeuren is dat Samsung Nederland een software update tegenhoudt omdat bepaalde apps niet werken, die voor de T-Mobile software niet zo belangrijk of aanwezig zijn. Wij kunnen dan wel onze software goedkeuren en hem op de servers laten plaatsen, door Samsung :)

Dit komt niet vaak voor, meestal zijn we ongeveer tegelijkertijd of iets later.



Dus kan het zomaar kunnen dat Samsung de update niet uitrolt? Of juist veel later? Kan ik van unbranded naar Branded en kan dit zonder dataverlies? Vindt jammer dat Samsung geen enkele reactie heeft op de vraag wanneer de update komt.. Erg slecht vindt ik dit.
Reputatie 6
woko1978 schreef:

Nou lekker, hij is gecrasht. Krijg van T-mobile te horen dat hij voor reparatie moet worden teruggestuurd. 



Hi Wouter,

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik ben niet altijd online. Vervelend om te horen van de crash 😞 Kan je proberen de telefoon in de download mode te zetten door volume omlaag, home en de powertoets tegelijk ingedrukt te houden?

Anders kan je het beste even contact opnemen met Typhone als verkoper van de telefoon. Of met Samsung zelf, de garantie loopt niet via T-Mobile. Er zit ook geen officiële Nederlandse of T-Mobile software op de telefoon. Veel succes, laat even weten hoe het loopt!

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Vincent227 schreef:

Dus kan het zomaar kunnen dat Samsung de update niet uitrolt? Of juist veel later? Kan ik van unbranded naar Branded en kan dit zonder dataverlies? Vindt jammer dat Samsung geen enkele reactie heeft op de vraag wanneer de update komt.. Erg slecht vindt ik dit.



Hi Vincent,

Alles kan, maar ik ga er vanuit dat men ongeveer dezelfde updates uitrolt. Voor de details moet je even contact opnemen met de Samsung klantenservice. Samsung reageert niet in dit topic he, het blijft een T-Mobile forum ;)

Je verliest altijd je data als je echt andere branding en customisatiesoftware op je telefoon zet. Maar dit gaat niet altijd van een leien, zoals je in de berichten van woko kan lezen. Het is dan ook op eigen risico.

Groeten,
Marten
Mij is vorig jaar oktober een update van de samsung galaxy s advance beloofd met mijn abonnement.
We zijn bijna een  jaar verder en ik zit nog op android 2.3.
wanneer komen jullie de belofte nu na voor android 4.1
Ik wil anders ook wel een ander toestel met wel android 4.1 zoals afgesproken.

Hallo allemaal,

Om het forum wat overzichtelijker te houden kunnen jullie hier al je vragen over Samsung software updates & versies kwijt. Kan je een software update niet uitvoeren, wil je weten wanneer een update uitkomt, of vraag je je af welke software versie je hebt? Meld je in het topic!

Mijn collega's en ik zullen ons best doen de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Soms kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten op een reactie, omdat er het een en ander moet worden uitgezocht. Hoe dan ook krijg je antwoord. Zo niet, meldt het dan even met een quote van je vraag.

Een korte toelichting op mijn rol: ik ben in tegenstelling tot veel collega's hier op het forum geen Webcare agent. Eigenlijk heb ik geen contact met klanten, omdat ik als Toestelspecialist onze nieuwe telefoons en software update test en beoordeel. Dit doe ik met een collega, in samenwerking met onze internationale organisatie en telefoonmakers als Samsung. Op die manier proberen we zo vlekkeloos mogelijke telefoons en software op te leveren voor jullie.

Het voordeel is dat wij veel weten over software versies, we hebben immers alles dat uitgebracht wordt door T-Mobile Nederland wel een keer getest. Het nadeel is dat het reguliere werk voor moet gaan, ik kan maar enkele uren per week op het forum zitten.

Het uitzetten van problemen met software updates gebeurt ook door ons. Ik doe daarom mijn best zoveel en adequaat mogelijk te reageren, want jullie signalen over uitblijvende software updates worden zeker gewaardeerd! Zie voor meer informatie deze blog.


Een verzoek voordat je gaat reageren: voer *#1234# in bij de telefoonapp.
Er komen nu drie software versies in je scherm. Plaats ze hier, samen met je vraag.


Zo kunnen wij zien of het T-Mobile software betreft en welke versie het is. We kunnen alleen wat melden over T-Mobile of Nederlandse open markt software, de andere versies werken we niet mee. Ben benieuwd naar jullie vragen :)

Binnenkort ook centrale softwaretopics voor de andere merken, we beginnen even met het drukke Samsungforum!



pdaI:I9001xxxkqe
phone:I9001xxkpl
csc: I9001enkp2

Ik heb Firmware 2.3.6 en er schijnd  4.1.0 te zijn alleen kan ik dit nergens updaten ook niet via kies

Ook gaat mijn telfoon uit zijn eigen uit en aan nadat de toetsen niet meer reageren  op aanraking.
Hoe gaat het me de update testen voor s advance?
Reputatie 7
Badge +9
Dat hele verhaal van "T-mobile is sneller dan Samsung" wint de ****sh*t prijs voor Juli 2013, Branded firmware is nog NOOIT sneller geweest.

@smit1972 @abbtesfaye @iedereen met S Advance i9070
Jelly Bean 4.1.2, 2 May 2013.
Unbranded 4.1.2 firmware voor de S advance.  Ook voor de Nederlandse toestellen in Mei uitgegeven.
PDA: I9070XXLQE
CSC: I9070XENMP3
MODEM: I9070XXLQE 

Hij is in Nederland gewoon al een aantal maanden uit... T-mobile houd de update dus gewoon tegen. De Unbranded update kun je op Sammobile vinden, voor wie weet hoe die moet Flashen.

@Rob1965 2.3.6 is de laatste officiele versie voor de i9001. Hogere versies zijn CustomROMS en kun je vinden op XDA Developers; niet op officiele kanalen. Deze moet je er handmatig op flashen.

Reageer