Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!



Toon eerste reactie

2302 reacties

Wederom is T-Mobile teleurstellend traag met de beveiligings updates. Blueborne patch voor de unbranded PHN S7 Edge is al weken uit, voor de TNL branded versie nog niks. T-Mobile laat haar klanten dus gewoon met onveilige toestellen rondlopen zonder hier haast mee te maken.

Had eerst niet zo'n probleem met die FoC zooi, begin er nu toch wel een beetje klaar mee te zijn.
Ohw join the club... anti-vodafone sentimenten hebben we altijd plaats voor! (of Ziggo...in mijn persoonlijke geval)

Was ook puur ter verduidelijking, maar ik heb net nog gelezen van een zeer hoogstaand persoon dat mijn reacties (als ze niet anti-TM zijn) nogal vaak verkeerd door mensen begrepen worden. Dus mijn excuses!

Ik probeer alleen Hakuin nog opzettelijk te schofferen 😉
Sorry dat ik provider en fabrikant door elkaar haalde hoor, jij begrijpt vast ook wel dat ik het bericht snapte.

En ik heb geen behoefte om zelf te gaan sleutelen met updates, net als het overgrote gedeelte van de abonnees vermoed ik zo. Dus dan vind ik het irritant dat zo'n provider dan er voor zorgt dat de rest van Nederland nog langer mag wachten. Alsof ik daardoor de behoefte ga krijgen om over te stappen.
Nee HvdM.... provider Vodafone koopt de exclusieve rechten om als eerste die update te mogen uitrollen in Nederland (OTA)...

Dit doen ze al jaren en dit lijkt voorlopig niet te veranderen. Echter je kan zelf een update installeren zodra die er is, dus je zit niet vast aan dat schema als je het zelf doet.
Wat zeg je nu ShadowLea? Kan een fabrikant exclusieve rechten kopen van een Androidversie kopen? Wat is dat voor een onzin. 😠 Dat Google deze eerst voor de Pixel beschikbaar maakt kan ik wel mee leven maar daarna nog eens zo geintje...

Oreo is toch nu als beta beschikbaar en niet officieel uit toch?
Het is jammer dat Samsung vergeleken met de andere fabrikanten in ieder geval met Android 7 aan de late kant was, hopelijk zal dat dit keer wat beter zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Dames en heren, voor je begint te vragen over de nieuwe Android versie:

Eerst komt deze uit voor de Google Pixel. Dat duurt een aantal maanden.
Na een maand of 4 krijgen de grote fabrikanten de ruwe firmware. Die gaan hem verder ontwikkelen. Dit duurt sowieso 2 maanden.
Voor elk toestel en elke CSC versie moet een losse versie van de firmware worden ontwikkeld.
Éérst is het nog uit te brengen flagship toestel aan de beurt. In het geval van Samsung is dit de S9.
Dáárna komt het huidige flagship aan de beurt. De S8, dus.
Dáárna pas die van het jaar daarvoor.
enzovoorts, enzovoorts.

De S9 komt uit rond Maart, en krijgt hem als eerste.
De S8 en de nog uit te komen Note 8 kunnen Android O 8.0 verwachten na April.
De S7 kan die globaal verwachten na de zomervakantie.
De S6 krijgt hem waarschijnlijk sowieso niet.
Toestellen die voor de S6 zijn uitgekomen krijgen GEEN Android O.

Budget devices en de mid-range Galaxy A krijgen hem sowieso pas ná de S8.

En als je pech hebt, betaalt Vodafone weer eens voor de exclusieve rechten, en mag de rest, zowel unbranded als branded, nóg 2 maanden langer wachten.

Als hij eerder uitkomt, mooi meegenomen. Sóms zit het mee, meestal niet. Maar om nu al te gaan roepen terwijl de Pixel versie nog amper uit is, is totale ongeduldige onzin.

Wil je hem direct, koop dan een Google Pixel.
In aanvulling van Kaassausje...

Als Google een nieuwe Android presenteert wordt die eerst naar Google toestellen (pixels op dit moment) uitgerold, daarna pas naar fabrikanten van andere toestellen en vanwege checks bij providers pas daarna naar provider afhankelijke varianten...

In kort; zo rond februari is een vrije nette schatting (sommige eerder, sommige later).
Wanneer gaat T-Mobile haar S7 Edge weer updaten? We lopen inmiddels al 2 patches achter op de PHN versie... 😠
@adhd1977
Heb je de TNL versie op je toestel dan? Anders krijg je hun firmware sowieso niet.

En verder: wanneer Samsung de algemene firmware heeft geschreven, kan T-Mobile er een branded versie van maken. Dan gaat het nog wat heen en weer en kan Samsung 'm uiteindelijk gaan uitrollen. Het komt wanneer het komt.
Beste, Android O is gister officieel door google gepresenteerd. Wanneer komt deze update voor de galaxy S7 bij tmobile..
Wat ik erg jammer vind is dat T-Mobile zeer traag is met de Beveiligingsupdates. Wederom loopt de TNL 2 maanden achter met de PHN. Ben benieuwd wanneer T-Mobile nou eindelijk een keer de Augustus update vrij geeft. PHN heeft hem al. Normaal heb ik altijd PHN maar ondanks ik het toestel S7 contant betaald heb schijn in vast te zitten aan een TNL firmware. Inclusief de trage update service.
Reputatie 4
Hoi Esmah,

Welkom op het forum!

Ik zie dat je een internetbundel van 3 GB hebt en dat je geen blokkade hebt in het systeem. Wat lukt er precies niet? Kan je niet op internet komen? Heb je al gekeken naar de instellingen van jouw telefoon? Neem een kijkje in dit topic. Daar staan tips wat je kan doen om de instellingen van jouw telefoon te controleren.

We horen het graag van je. 🙂
Hoi

Mag ik internet?
Trinnity, begrijp ik het volgende goed:

Je hebt een telefoon gekocht bij de Mediamarkt die na een factory reset niet meer werkte?

Dan heb je minimaal 2 jaar (EU wetgeving) garantie waarbij het volledige Mediamarkt zijn probleem is om op te lossen hoe ze dat toestel weer werkend krijgen (of je een nieuwe ter vervanging geven).

Enige uitzonderingen zitten op val/stootschade en/of waterschade. Weet je zeker dat dat er niet is, dan geen afpoeierend antwoord accepteren en het probleem echt gewoon bij hun neerleggen.

Ja dat dacht ik dus ook, maar de mediamarkt heeft m'n vriend tot 2x toe weggepoeierd, nou was het ook maar een foon van rond de 100 euro, maar heb die dus idd weggegooid. Mediamarkt is nu gewoon 2 klanten armer 😉 maar dit was ergens vorig jaar dus valt niets meer aan te doen verder.
@trinnitty
Weggooien? Serieus? Je had na 24 uur waarschijnlijk gewoon weer kunnen inloggen, het klinkt als de heractiveringsvergrendeling die aan stond voordat de fabrieksreset uitgevoerd werd. Daar ontstaan problemen door.

Wil je dat voorkomen, zal je eerst even je instellingenmenu moeten doorzoeken, (mogelijk staat het onder 'beveiliging'), de heractiveringsvergrendeling uitzetten en daarna de back-up maken en de reset uitvoeren. Bij bepaalde problemen na firmware-updates is de reset het enige wat de problemen gaat verhelpen. (In andere gevallen moet er gewacht worden op een bugfix of op third party developers.)

De code werkt precies hetzelfde als een telefoonnummer. Je tikt in wat er staat (en je hoeft meestal niet eens op de bel-toets te drukken) en de telefoon weergeeft dan de informatie die je met de code opvraagt. 😉
Trinnity, begrijp ik het volgende goed:

Je hebt een telefoon gekocht bij de Mediamarkt die na een factory reset niet meer werkte?

Dan heb je minimaal 2 jaar (EU wetgeving) garantie waarbij het volledige Mediamarkt zijn probleem is om op te lossen hoe ze dat toestel weer werkend krijgen (of je een nieuwe ter vervanging geven).

Enige uitzonderingen zitten op val/stootschade en/of waterschade. Weet je zeker dat dat er niet is, dan geen afpoeierend antwoord accepteren en het probleem echt gewoon bij hun neerleggen.
De app krijg ik wel geopend, ik zou alleen niet weten waar ik het moet invoeren.
Factory reset ga ik niet doen, dat heb ik vorig jaar met een telefoon van mijn vriend ook gedaan en toen konden we met het google account niet meer inloggen en was de telefoon niet meer te gebruiken.
Dit was een nieuwe foon (geen t-mobile of samsung) mediamarkt kon toen verder ook niets doen.
Hebben toen dus gewoon een nieuwe telefoon weg kunnen gooien.
Ik lees op dit forum dat meerdere mensen tegen die problemen aanlopen na en factory reset, en ik wil niet het risico lopen om weer een telefoon weg te kunnen gooien.
Hoi trinnitty.

Bij dit soort problemen na een update wordt de factory reset aangeraden, het liefst via het recovery menu. Zet je toestel uit, houd Vol Up + Home + Power ingedrukt tot het toestel naar het recovery menu boot. Daar staat 'factory reset' ook bij, leeg eerst ook de cache in dat rijtje voor je de reset uitvoert.

Maar!
Maak eerst een goede back-up van alles wat je wilt bewaren, want bij een reset gaat uiteraard alles verloren.

De code *#1234# moet je trouwens in de telefoon-app invoeren, maar als die niet meer opent, gaat dat niet werken. 😉
hallo, iheb de app geinstalleerd, maar zie nergens waar ik *#1234# moet invullen. onder software info zie ik dat ik van de week android 7.0 heb geinstalleerd.
Sindsdien kan ik niet meer in mijn telefoonboek of sms folder komen.
ik krijg steeds de melding: start failed please try again.
Heb de telefoon al aan uit gezet, sim kaart opnieuw geplaatst maar het probleem blijft.
ik kan wel gebeld worden maar kan nu dus zelf niet bellen.Ik moet nu dus via een omweg bellen. eerst zorgen dat iemand mij belt en dan via die weg kan ik iemand anders bellen.
dit is natuurlijk geen doen. enig idee wat ik nu moet doen?
Reputatie 5
Badge +14
Volgens mij is dat deze week in gegaan , als het goed is krijg je van zelf bericht , denk dat je dus even geduld moet hebben !
Zoals de titel vermeld heb ik nog steeds geen Android 7 nougat update voor m'n Samsung galaxy s6 edge plus, wanneer kan ik die verwachten of moet ik het via andere weg zelf downloaden/installeren?
Reputatie 4
Badge +7
Android 7 beschikbaar voor de S6.
Hoi caglar, welkom op het klantenforum.

Die update komt wanneer Samsung hem uitrolt. Er staat PHN in je CSC, wat inhoudt dat je Nederlands Unbranded firmware hebt. Je hebt momenteel de meest recente update.
Reputatie 2
Hallo,

ik heb een Samsung Galaxy S6
AP : G920FXXU5DQAG
CP : G920FXXU5DPLD
CSC: G920FPHN5DPL5

Heb nog steeds geen update ontvangen ook niet via Smart Switch. Wanneer komt deze update naar Android 7 ?
Hallo, Ik heb nog steeds geen update gehad naar Android 7
Hieronder mijn gegeven.
Krijg ik nog een update ?


Als het goed is, is op 3 mei de 7.0 update uitgerold voor jouw firmware. Je kan even handmatig proberen de update op te halen onder Instellingen > Toestel Info > Software Update > Controleren op Updates.

Mocht dat niet werken, dan kun je het proberen via Samsung Smart Switch.



Via Smart Switch is het gelukt.
Bedankt voor het meedenken.

Reageer