Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

2306 reacties

Badge +5
Kijk! Da's nieuws! 🙂

Voor wie dat te lang vind duren, je kan ook zelf de Unbranded update installeren(flashen). Dat heeft geen effect op je garantie, en als je daarna een fabrieksreset doet krijg je voortaan altijd de Unbranded updates. (Als je niet reset moet je ze steeds handmatig installeren, maar dat is soms ook een voordeel.) Wie dat wil, laat maar weten, dan helpen we je verder. :)

@NJJ1998 Nee, gelukkig niet. Het betekent alleen dat het wat langer duurt.

Vandaag is in Polen de 2e versie van 5.0 Unbranded XEO voor de Note 3 N9005 uitgerold. Dat is goed nieuws, want dat zou betekenen dat de rest ook kan worden vrijgegeven.

Ik heb hier wel interesse in. Ik heb dit type S5: G901FTNL1ANK2

Deze draait nu op Android 4.4.4. Het is denk ik ook wel handig om de unbranded versie te gaan gebruiken, dan heb ik via de officiële weg upgrades als eerste. Moet ik er eerst een unbranded versie van maken in 4.4.4? Of kan ik meteen naar 5? Wat is het handigste stappenplan om aan te houden?
hoe kan het dat ik er 4 heb en maar een een update heeft gehad naar android 5.0.2.
waarom komt hij dan niet meteen op de andere toestellen binnen.
als ik hem naar updates laat zoeken geeft hij aan dat hij de laatste updates al heeft maar zie op de telefoon van mijn vrouw dat dit dus niet zo is.

mvg
Graat
@DennisJH ik heb er geen problemen mee gehad, het was binnen een half uur klaar.
Grappig genoeg was de update direct na het plaatsen van dit bericht klaar. Thanks!
@sjoerdsjoerd
Zou je naar *#1234# (sterretje-hekje-cijfers-hekje) willen 'bellen', een screenshot van de 3 regels willen maken en die kunnen uploaden? Ik vermoed dat je een typfout hebt gemaakt, dat lijkt dan de T-Mobile Branded Germany versie te zijn. Als je de screenshot upload, kan het met zekerheid gezegd worden.

Wanneer je via de telefoon de foto op het forum wilt uploaden, moet je eerst even via 'menu' links bovenaan het forum kiezen voor 'desktopversie weergeven', dan krijg je onderin het reactieveld de optie 'afbeeldingen'. 🙂
mijn galaxy s plus heeft veel problemen
na opstarten kijk op de schermen waar de apps horen te staan en wat zie ik??? geen apps!!
toestel valt zo maar uit?
na herstart somige apps oke en andere half wazig te zien.
ook sd kaard niet te vinden
alles terug gezet naar fabrieks instellingen is hier een systeem update voor?
@Allen ik snap heel goed dat jullie wachten op de update van de Galaxy S Advance. Er is iets misgegaan bij Samsung waardoor de uitrol van de update wat is vertraagd. Zij werken hard aan de oplossing, wij verwachten dat de update vrijdag of maandag uitkomt. Je kunt de update t.z.t. OTA of via Samsung Kies uitvoeren.

Het is niet te geloven hoe we aan het lijntje worden gehouden, T-Mobile eens maar nooit weer.
ik ben bij t mobile gekomen omwille van geen onnodige kosten voor Internet gebruik .had ik geweten dat ze zo traag zijn in 4g en updates uitbrengen voor een toestel dat zoveel verkocht word had ik me bedacht het is te triest voor woorden dat ze het gooien op testen want 4.3 is getest alleen de eigen apps en eigen dingen toevoegen vergt teveel tijd diep triest. ik weet ik mijn volgende abo geen t-mobile meer pak misschien moeten ze een wasstraat beginnen en is dat iets wat ze gelijk kunnen doen
Hallo,

heb vandaag een galaxy s4 aangeschaft met 16gb maar de telefoon geeft bij opslag maar 9.27 gb totale ruimte aan???

hoe kan dit???

gr marco
Reputatie 6
Badge +13
@Hitbag 

Ik neem aan dat je achtergronden bedoeld?
In dat geval kun je 'Galaxy S5 for all' downloaden in de playstore.

Groetjes Leroy,
Reputatie 7
Badge +9
@Flex45SO

Als je handmatig de firmware update, zit in elke update alle voorgaande updates inbegrepen. Je kan dus gewoon de nieuwste pakken, ongeacht hoe oud je huidige firmware is. (Daarom is het bestand ook zo groot).

Bij de normale manier van updaten (via OTA) wordt de update wel één voor één geïnstalleerd.

Voor de S5 Plus is wel 5.0.2 op de markt gebracht. (De G901F is de S5 Plus).

De Nederlands Unbranded firmware is helaas niet beschikbaar voor de G901F. (Die is nooit gemaakt, blijkbaar. Interessant.).

Je kan ook NEE Nordic Countries nemen. Dat is deze: http://www.sammobile.com/firmwares/download/44172/G901FXXU1BOC4_G901FNEE1BOC4_NEE/

Let er wel op dat je niet kan downgraden, dus als het niet bevalt zul je moeten wachten op een nieuwere versie. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
hoe kan het dat ik er 4 heb en maar een een update heeft gehad naar android 5.0.2.
waarom komt hij dan niet meteen op de andere toestellen binnen.
als ik hem naar updates laat zoeken geeft hij aan dat hij de laatste updates al heeft maar zie op de telefoon van mijn vrouw dat dit dus niet zo is.

mvg
Graat

Dat komt omdat er van elk toestel zo'n 18 varianten zijn, en per variant er zo'n 300 verschillende lokalisatie-aanduidingen zijn.

Zo heb je een S5, een S5 Plus, een S5 Active, een S5 Black Edition... En dan heb je nog de Nederlandse, Providergebonden, Franse, Duitse, Engelse, Italiaanse of andere firmware.

Bel naar *#1234# en noteer hier de 3 regels die verschijnen op beide telefoons. Dan kunnen wij je vertellen welk toestel en welke regio je hebt, en waarom je wel/geen updates ziet. 🙂
Reputatie 4
Badge +7
Update S5 mini van T-Mobile naar Lollipop van start gegaan.
@sjoerdsjoerd
Zou je naar *#1234# (sterretje-hekje-cijfers-hekje) willen 'bellen', een screenshot van de 3 regels willen maken en die kunnen uploaden? Ik vermoed dat je een typfout hebt gemaakt, dat lijkt dan de T-Mobile Branded Germany versie te zijn. Als je de screenshot upload, kan het met zekerheid gezegd worden.

Hoi Kaassausje, bij deze mijn printscreen toegevoegd. Het lijkt er toch echt op dat het er staat. Ik heb het abonnement destijds via Belsimpel bij jullie afgesloten. Mogelijk geeft dat wat verduidelijking.

Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 6
misterzwart, welkom op het forum.
Je kunt het beste Samsung Kies downloaden op je pc en daarna via dit programma updaten.
Reputatie 2
Sinds enkele dagen is er een stabiliteits update voor de sm-n9005 (Note3) maar ik krijg de update niet binnen. Tmobile branded, Wanneer krijgen we deze update, en waarom moet het toestel perse branded zijn? Dit vertraagd toch enorm, zeker omdat nederland zowieso altijd minstens 2 maanden achter loopt met updates.

Ik kan je alleen zeggen wen er maar aan, T-Mobile branded en Samsung sucks. Met Sony "Xperia Z" waren ze laatst als 1 van de eerste kwa updates.
Samsung zelf loopt al ver achter altijd en T-Mobile versterkt dit alleen maar.

Kiijk maar naar oudere toestellen.

Heel erg dat je als klant zo voor de gek word gehouden.

En het maakt de software er ook niet mooier op! Tmobile logo's overal waar je het niet wil zien! Volgende keer maar weer mijn toestel in de winkel kopen. En voor nu even het toestel aan Odin hangen, en de duitse versie van android erop. Als eerste de updates, en geen overbodige bloatware op het toestel. Idd erg jammer dit!
Geld is geen probleem .heb gewoon die update nodig voor mijn samsung gear .en als ik had geweten dat bij tmobile alles zolang duurt was ik wel ergens anders heen gegaan.zou wel zo netjes zijn als jullie dat er bij vertellen als ik een abbo bij jullie haal.w8 nu al 2 maanden op de update .en die gratis 4g bij tmobile is nog maar op weinig plaatsen waar dat is.als jullie daar de klanten voor hadden laten betalen .dan gaan jullie ook berg afwaarts voor dat kleine plaatsje met jullie 4g .
Reputatie 7
Badge +9
@marzio78 Je volgt overduidelijk niet het nieuws, of welke willekeurige techsite dan ook. Dit was een half jaar geleden al een "issue"... (Quotemarks omdat degenen die moeilijk deden geen grammetje van technologie weten, het is altijd al zo geweest dat de software niet wordt meegeteld op de schijfruimte.)

- Die 16GB is de Netto opslag. Gewoon een kale harde schijf, zoals deze er hardwarematig inzit.
- Android 4.2 en 4.3 is 6GB groot.
- Een 16GB schijf is in werkelijkheid maar 15.63GB, omdat opslagmedia wordt gerekent per 1000 bytes, en niet 1024.

Die vermiste 6GB is Android ;)

Je moet even updaten naar de nieuwste versie, die is aanenlijk kleiner. Ook komt deze weken 4.4.2, en die is zo'n 2-3GB groot.
Reputatie 2
Ik dacht (van reviews gezien) dat de 4.4 kitkat een mooie nieuwe layout (thema) zou hebben gekregen, ik kan hem in ieder geval niet vinden 😞
Badge +5
@Flex45SO

Als je handmatig de firmware update, zit in elke update alle voorgaande updates inbegrepen. Je kan dus gewoon de nieuwste pakken, ongeacht hoe oud je huidige firmware is. (Daarom is het bestand ook zo groot).

Bij de normale manier van updaten (via OTA) wordt de update wel één voor één geïnstalleerd.

Voor de S5 Plus is wel 5.0.2 op de markt gebracht. (De G901F is de S5 Plus).

De Nederlands Unbranded firmware is helaas niet beschikbaar voor de G901F. (Die is nooit gemaakt, blijkbaar. Interessant.).

Je kan ook NEE Nordic Countries nemen. Dat is deze: http://www.sammobile.com/firmwares/download/44172/G901FXXU1BOC4_G901FNEE1BOC4_NEE/

Let er wel op dat je niet kan downgraden, dus als het niet bevalt zul je moeten wachten op een nieuwere versie. :)

Dank voor je reactie, ik ga die maar niet installeren en maar wachten op toekomstige upgrades. Nooit geweten dat er een S5 Plus versie bestaat, laat staan dat ik die gekocht heb.

Op zich zou ik wel willen wisselen naar de unbranded versie, dan kan ik deze pakken denk ik he?
http://www.sammobile.com/firmwares/download/39967/G901FXXU1ANK5_G901FPHN1ANK1_PHN/
Ook ik zou graag willen weten wanneer de update voor mijn toestel dan gaat verschijnen:
AP: G901FXXU1ANI5
CP: G901FXXU1ANI3
CSC: G901FTNL1ANK2

mvg,

Slartibartfast
Reputatie 7
Badge +20
Hi Toetsie,

Wat leuk dat je dit met ons deelt! 😃
Reputatie 7
Badge +9
@sjoerdsjoerd
Dat is de firmware van T-Mobile Duitsland. Maakt op zich niets uit, je bent alleen afhankelijk van T-Mobile DE en Samsung Duitsland voor het update schema, in plaats van T-Mobile NL en Samsung Benelux.

Zodra de update voor T-Mobile DE wordt uitgerold, krijg jij hem ook.

Belsimpel verkoopt meestal toestellen uit andere landen, omdat die vaak meer voorraad en meer keuze hebben dan Nederland. (Vooral vaak met de kleuren en de 64GB modellen.) Hoewel ik moet zeggen dat dit wel de eerste keer is dat ik hoor van een Branded toestel via Belsimpel.
Kies werkt niet kan mijn tel niet verbinden met kies zelgs met de nieuwste update waardeloze site
@Allen ik snap heel goed dat jullie wachten op de update van de Galaxy S Advance. Er is iets misgegaan bij Samsung waardoor de uitrol van de update wat is vertraagd. Zij werken hard aan de oplossing, wij verwachten dat de update vrijdag of maandag uitkomt. Je kunt de update t.z.t. OTA of via Samsung Kies uitvoeren.

Het is niet te geloven hoe we aan het lijntje worden gehouden, T-Mobile eens maar nooit weer.

vind ik ook! 2 maanden geleden zou al die update komen voor de s3 i9300. tot op heden nog steeds niks. en elke keer staat die in de test. ik geloof niet meer in die onzin, andere providers zijn sneller met dit soort dingen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik begin die herzenloze handje vasthouden schaapjes mentaliteit van de Nederlanders behoorlijk zat te worden.

Research doen voor je aankoop is je eigen verantwoordelijkheid!!!

Het verhaal van branded software is al zo oud als de mobieltjes met kleurschermen.

Kom op mensheid, onderneem zelf ook eens een keer initiatief in plaats van alles te verwachten dat een ander het wel voor je doet. Gebruik die grijze massa waar je mee geboren bent! Je hebt de complete wereldkennis onder je vingers,BLOODY WELL USE IT!

Daarbij zijn Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Amsterdam nou niet bepaald 'dorpjes' en wederom ook een eeuwenoud bekend fenomeen: de randstad krijgt alles eerder. H? Idem. 3G? Idem. Digitale televisie? Yep. Snelwegen? Yup. Und so weiter, und so weiter...

Reageer