Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

2296 reacties

Hallo Mod, ik heb voorige week een update gehad die hier in de nacht plaats vind.
Sints dien heb ik steets problemen met de Wi-Fi verbinding, het bestreft de note 1 android-versie 4.1.2
Andere apparaten hier inhuis hebben er geen last van, ik heb het hele netwerk opnieuw opgezet, maar met mijn telefoon is het niet mogelijk om hem te gebruiken.
Tijdens het gebruik valt die steets weg en vervolgens pakt die hem weer en dan is het weer gebeurd, het stoplicht gebeuren dus.

kan hier wat aan gedaan worden aub !!

Arjan
Reputatie 7
Badge +9
@arjantendam Staat je Wifi verbinding op DHCP of Static? Vermoedelijk DHCP. Zet 'm eens op static. (settings --> Wifi --> Long press op de juiste verbinding --> Modify --> Advanced)
ShadowLea ik heb gedaan wat je aangaf, maar geen verandering ??
Reputatie 7
Badge +9
Oke... Schijnt dat er veel dit probleem hebben met 4.1.2, ook op andere toestellen...

Wat opties:

Router uitzetten en Wifi op telefoon uitzetten. Op telefoon: settings --> wifi --> handmatig alle connecties weggooien (long press --> forget). Telefoon opnieuw opstarten. Router weer aan zetten. Wifi op telefoon aanzetten. Gegevens voor netwerk opnieuw invoeren.

Settings --> Wifi --> advanced --> 'Network Notification' en 'Avoid poor connections.' uitzetten. eventueel 'Keep Wifi during Sleep' op 'always' zetten.
Shadow, ik heb mijn best gedaan, maar deze bewerking geeft geen verbetering.
Reputatie 7
Badge +9
He, jammer... Van wat ik lees helpt een fabrieksreset ook voor geen meter. Sommigen hebben 'm opgestuurd, maar dat is alleen nuttig als je nog garantie hebt.

Er zijn meerdere topics met dit probleem al bij Google gemeld, dus het is wachten op de volgende update vrees is.... Sorry, ik weet ook verder niets meer. 😞
Weet je wat het bittere is aan dit gebeuren, T-Mobile sleutelt er deftig op los en veroorzaakt bij mij en vele gebruikers problemen.
Een oplossing hebben ze vervolgens niet en ik als klant moet dit maar gewoon voor lief nemen, dit kan toch niet waar zijn.
Stel dat ik mijn rekening niet betaal, dan word ik snel afgesloten en komt er van alles op mij af.
Kant dit nou niet echt geweldig noemen, en wie vergoed mijn data die ik normaal via Wi-Fi verbruik, daar horen we T-Mobile zeker niet over.

ShadowLia, ik reken jou dit niet persoonlijk aan en wil je bedanken voor je inzet.

Arjan ten Dam
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben het 100% met je eens. Ik hoop met je mee dat Tmobile de oplossing door zal voeren wanneer Google deze uitbrengt, maar zoals in vele kwesties het geval ik vrees ik dat dit niet zo zal zijn... Neem dat hele vastloop/reboot verhaal van de S3. De fix is al maanden uitgegeven, maar Tmobile doet er helemaal geen moeite voor om deze aan de klanten door te geven en laat iedereen maar gewoon aanmodderen. Schandalig is het.

Dat is precies de reden dat ik nooit meer een abbonement met telefoon zal halen. Ik haal mijn toestel zelf wel, zonder al dat gepruts en halfbakken garantie van providers.

Heb je nog garantie? Dan kun je altijd eisen dat ze 'm omruilen, Samsung heeft dit beleid namelijk, en EU wettelijk moet Tmobile die garantie gewoon 2 jaar bieden, of ze nou willen of niet...
hallo marten hier de versie van mijn telefoon
pda i9070bolk1
phonei9070xxlk2
csci9070tnlll1
ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat de update snel komt ,krijg steeds meer problemen.
[quote]Mij is vorig jaar oktober een update van de samsung galaxy s advance beloofd met mijn abonnement.
We zijn bijna een jaar verder en ik zit nog op android 2.3.
wanneer komen jullie de belofte nu na voor android 4.1
Ik wil anders ook wel een ander toestel met wel android 4.1 zoals afgesproken.
[/dit is mij ook belooft maar er word niets aan gedaanQUOTE]
Reputatie 6
hallo marten hier de versie van mijn telefoon
pda i9070bolk1
phonei9070xxlk2
csci9070tnlll1
ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat de update snel komt ,krijg steeds meer problemen.

Hi hjz,

Bedankt, dat wilde ik weten. Je hebt op dit moment de laatste T-Mobile software versie voor de S Advance. Zie mijn bericht hieronder voor meer info over de Jelly Bean 4.1 update.

Groeten,
Marten
Reputatie 6
@Alle Galaxy S Advance (i9070) bezitters:
De Jelly Bean update voor de T-Mobile variant is helaas nog niet beschikbaar. Zoals terug te lezen in deze post zouden we hem eigenlijk al moeten testen, maar helaas.

De vraag waar de software update blijft staat bij mijn internationale collega's en Samsung Nederland uit. Het is niet dat we deze software expres tegenhouden, we troffen gewoon teveel fouten aan in de laatste Jelly Bean testsoftware.

De software wordt dan ook ontwikkeld door Samsung en bij afkeuring komt een nieuwe versie achteraan in de ontwikkelwachtrij. De urgentie is duidelijk gemeld bij alle partijen, het aantal meldingen hier helpt zeker :)

Het goede nieuws is dat de update sowieso komt, dus nog even geduld aub. Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Dat hele verhaal van "T-mobile is sneller dan Samsung" wint de ****sh*t prijs voor Juli 2013, Branded firmware is nog NOOIT sneller geweest.

Hi ShadowLea,

Als je het nu bij het juiste end had, zou je reactie iets minder ongepast zijn. Maar je hebt het toch echt mis: de T-Mobile variant is wel eens sneller beschikbaar dan de Nederlandse open markt variant van bijvoorbeeld Samsung.

Een voorbeeld:
Vorig jaar maart kwam de Android 4.0 (ICS) update voor de Galaxy S2 uit. Wij keurden hem wel goed, omdat er al heel veel getest en verbeterd was. De laatste verbeteringen zouden wel in 4.0.4 komen.

Samsung Nederland wilde de software nog laten aanpassen voor release en dus kwam de XEN versie later uit. Het is een kwestie van prioriteiten bij beide partijen.

Kijk ook gerust even op Sammobile ter bevestiging.

Een recenter voorbeeld is de Sony Xperia Z, waarmee we als eerste van Nederland de Jelly Bean 4.2.2 update hadden.

Ik claim nergens dat dit vaak gebeurd, maar men vroeg of het kan gebeuren en dan is het antwoord ja. In het geval van Samsung zijn we vaak iets later met de software update, omdat de ontwikkeling van onze software variant later wordt gestart. Dit is een keuze van Samsung en T-Mobile Internationaal, heeft te maken met R&D beschikbaarheid.

@Rob1965: wat ShadowLea zegt klopt. Er is nooit een officiële 4.0 of 4.1 versie uitgekomen voor de Galaxy S+ (i9001). Wel een value pack: Android 2.3.6 met enkele functies van Android 4.0 zoals Face-unlock.

Hebben jullie verder nog vragen?

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Ik ben het 100% met je eens. Ik hoop met je mee dat Tmobile de oplossing door zal voeren wanneer Google deze uitbrengt, maar zoals in vele kwesties het geval ik vrees ik dat dit niet zo zal zijn... Neem dat hele vastloop/reboot verhaal van de S3. De fix is al maanden uitgegeven, maar Tmobile doet er helemaal geen moeite voor om deze aan de klanten door te geven en laat iedereen maar gewoon aanmodderen. Schandalig is het.

Hi ShadowLea,

Ook in dit geval zit je er naast. De Galaxy Note 1 is namelijk nooit met T-Mobile Nederland software uitgebracht. Het is dus waarschijnlijk een open markt (XEN) software update van Samsung.

Van de Galaxy S3 vastloopbug heb ik gehoord, Samsung Nederland vertelde ons enige tijd geleden dat de fix ook in de uitgebrachte T-Mobile softwareupdate zit. Dit is niet het geval zeg jij?

De laatste T-Mobile software:
I9300XXEMA2
I9300BOLK3
I9300TNLMA2
Android 4.1.2 (JB)
Uitgekomen op 22-2-2013 11;39

De vraag is uitgezet bij Samsung Nederland.
We krijgen binnenkort wel een nieuwe grote software update voor de Galaxy S3 op de test, gaat dan om Android 4.2 of misschien zelfs 4.3. Hopelijk lost dit het probleem op.

@arjantendam: zou je *#1234# kunnen invoeren bij de telefoonapp? Ik hoor graag wat voor softwareversies je te zien krijgt. De telefoon heb je bij ons besteld?

Ik zou je willen aanraden om toch eerst de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Bij een reparatie (onderdeel van de 2 jaar garantie) worden ook alle gegevens gewist. Zoals eerder gemeld in dit topic, is een fabrieksreset altijd aan te raden na een software update.

Groeten,
Marten
Hallo,
Is het mogenlijk om van mijn Samsung Galaxy S4 T-Mobile Branded een Unbranden toestel te maken?
AP:19505xxubmf4
CP:19505xxubmf4
CSC:19505tnlbmes5
Reputatie 7
Badge +9
@ARTPOP Dat zul je handmatig moeten doen, je moet dan de Unbranded firmware flashen.

@MartenZ deel 1: Samsung heeft destijds de ICS update wereldwijd teruggetrokken omdat er problemen waren met oververhitting. Een klacht die destijds door veel Branded users is geplaatst (Tmo, Sprint, AT&T en Verizon hebben 'm toen in de VS ook doorgegeven) waar Unbranded gebruikers niets van snapten.... Want die hadden het niet! 😉 Haaaastige spoed.. :p

Dat van de Sony Xperia Z klopt wel;  Tmobile (wereldwijd) had Sony betaald om de update als eerste te mogen leveren. (Providers doen dit wel vaker met nieuwe versies van een OS.) ;)

@MartenZ deel 2

De freezes komen voor in de versies tussen LKC and MA2 (nov 2012 en jan 2013). In XXEMB5/XXEMB2 en hoger zit een fix voor de freezes. (A=januari, B=februari, etc.) XXEMA2 is van Januari 2013...

Volgens SamMobile is de laatste S3 firmware voor Unbranded NL:
PDA: I9300XXEME2
CSC: I9300PHNEME2
MODEM: I9300CEELL1
Thu, 16 May 2013 10:24:36.

Misschien toch even Samsung wakker schudden dat jullie er nog een aantal missen? 😉 Zo'n stuk of 3? Iemand zit daar bij SamsungNL te slapen, vermoed ik.

Hopelijk kan een nieuwere versie er met spoed alsnog door? Het is voor velen namelijk écht niet te doen. De telefoon bevriest compleet elke paar minuten, oplossen kan alleen door de batterij eruit te halen. Een maand of twee is dan ineens héél lang als je met een onbruikbare telefoon zit... 😉
All right, laat ik beginnHier en met de *#1234# info:
PDA: N7000XXLPY
Phone: N7000XXLPT
CSC: N7000XENLP1
(Build info: Fri May 4 04:23:15 KST 2012)
Dit zegt mij (en veel anderen waarschijnlijk ook) niet veel. Wat ik wel zelf weet is dat dit dus een Note (1) GT-N7000 is met Android 4.0.3
Maar goed, de laatste tijd heb ik nogal wat problemen rondom het updaten. 4.0.3 is al niet zo nieuw, en al een aantal maanden begint het apparaat mij te melden dat er een software update is. Dit zegt hij dan één of meerdere malen per week. Hier komt dan nu het probleem: als ik op mijn smartphone kies om de update naar JellyBean te installeren, meldt hij opeens dat er geen update beschikbaar is. Als ik dan via de pc met Kies het probeer te installeren werkt dit ook niet; Eerst maakt Kies - hoe zij het noemen - een abnormale back-up, er wordt geen back-up gemaakt van S Memo en de 'Kalender'. Daarna geeft informatie over de update, wordt gevraagd of ik voorwaarden accepteer enzo. Dan wordt de update gedownload, en gebeurt er niks meer. Ik kan nergens op klikken bij Kies, geeft aan dat de snartphone is losgekoppelt, en ik moet taakbeheer opstarten om Kies te sluiten. Nu heb ik dus geen enkele mogelijkheid om mijn mobiel te updaten. Wat moet ik doen?

Groeten,

Vinz
Reputatie 7
Badge +9
Ah, Kies... Zeer, willekeurig programma.

Heb je een SDkaart in je telefoon? Haal deze er eens uit voordat je via Kies probeert te update.
Hoi Allemaal ,

Ik heb een Samsung Galaxy s Advance.

Ik kan de batterij er soms wel 3x per half uur uithalen omdat hij vastloopt , of omdat ik de camera wil gebruiken nadat ik het toestel uit stan dby heb gehaald. De knoppen vd camera willen maar niet tevoorschijn komen. Alle mogelijke knoppen om de camera app te beeindigen werkt niet.

Ik gebruik nu de nieuwste android versie die voor m'n telefoon beschikbaar is.

Ik heb m'n telefoon gister maar wéér naar fabrieksinstellingen gezet.... Komt er nog een update die deze problemen 'uit de weg ruimt' ?
Reputatie 7
Badge +9
@vinniejones801 De nieuwste versie van Tmobile, of de nieuwste versie vanuit Samsung? Daar zit een compleet besturingssysteem tussen, namelijk. (Branded = 2.3.6, Unbranded = 4.1.2...)

Schijnbaar waren er met 4.1.2 "teveel fouten". Je weet wel, diegenen waar de rest van de miljoenen gebruikers op de wereld geen last van hebben...
@vinniejones801 De nieuwste versie van Tmobile, of de nieuwste versie vanuit Samsung? Daar zit een compleet besturingssysteem tussen, namelijk. (Branded = 2.3.6, Unbranded = 4.1.2...)

Schijnbaar waren er met 4.1.2 "teveel fouten". Je weet wel, diegenen waar de rest van de miljoenen gebruikers op de wereld geen last van hebben...

Ik heb een T-Mobile abbo. Dus ik heb een Branded toestel. Via Kies kon ik de nieuwste update downloaden. Dit heb ik gedaan. Maar ik heb echt veeel meer vastlopers in de android 4.1 versie dan in de android 2.3 versie.
Reputatie 7
Badge +9
Lijkt mij redelijk logisch; de S Advance heeft maar 700MB RAM en een Dual Core. 4.1+ vraagt 1GB RAM en een 1.7Ghz Dual óf een 1Ghz Quadcore. Er is dan ook gewaarschuwd voor lag bij (intensief) gebruik van games, camera en internet.

Probeer dit eens:
Settings --> Developer options (enable)--> Limit background processes --> limit to 1 of limit to 2, afhankelijk van wat je prettig vind werken.
[QUOTE=ShadowLea;1069745]Lijkt mij redelijk logisch; de S Advance heeft maar 700MB RAM en een Dual Core. 4.1+ vraagt 1GB RAM en een 1.7Ghz Dual óf een 1Ghz Quadcore. Er is dan ook gewaarschuwd voor lag bij (intensief) gebruik van games, camera en internet.

Raar dat er dan toch een Android 4.1 update wordt uitgegeven...

Probeer dit eens:
Settings --> Developer options (enable)--> Limit background processes --> limit to 1 of limit to 2, afhankelijk van wat je prettig vind werken. Ik zal het vanmiddag ff proberen! Thx voor de snelle reactie! Ik zal je wel ff laten weten als het gelukt is!
Reputatie 3
Is er al meer bekend over wanneer Android 4.2.2 naar de Galaxy S3 komt?

De pre-release hiervan staat al op sam-mobile.
Reputatie 7
Badge +9
@peter045

Samsung heeft het al sinds januari over Q3. Ik vermoed dat we 6 september meer te weten komen tijdens de IFA in Berlijn. Eind medio oktober zal de uitrol wel zijn, vermoed ik. Grote kans dat het 4.3 is, though.

Aangezien de S3 van Tmo nog 3 updates achterloopt, en ze alles afkeuren om onzinnige redenen (sorry, maar NL alert werkt nergens sinds dag 1, geen goed excuus..) junli 2014 😉

Reageer