Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!



Toon eerste reactie

2318 reacties

Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 

Hmm jammer. Probeer Odin 1.85 of 1.87 eens. De Odin 3 serie is voor nieuwe toestellen. Ik denk dat het wel goed komt, veel kan je toch niet slopen :)


KIES herkent mijn telefoon ook niet meer...


Nou lekker, hij is gecrasht. Krijg van T-mobile te horen dat hij voor reparatie moet worden teruggestuurd. 
Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 

Hmm jammer. Probeer Odin 1.85 of 1.87 eens. De Odin 3 serie is voor nieuwe toestellen. Ik denk dat het wel goed komt, veel kan je toch niet slopen :)


KIES herkent mijn telefoon ook niet meer...
AAAAAH ik krijg de hele tijd een fail, zowel bij odin 3.04 als bj 1.87.
Nu is mijn scherm zwart en staat er een telefoontje en een computer erin met een laptop ertussen.
HELP

Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 

Hmm jammer. Probeer Odin 1.85 of 1.87 eens. De Odin 3 serie is voor nieuwe toestellen. Ik denk dat het wel goed komt, veel kan je toch niet slopen :)
Reputatie 2
Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 

Hmm jammer. Probeer Odin 1.85 of 1.87 eens. De Odin 3 serie is voor nieuwe toestellen. Ik denk dat het wel goed komt, veel kan je toch niet slopen 🙂
Niet dat ik zie. Ik heb nu odin 3.04 gedownload, maar krijg de bestanden er niet goed in, die ga ik nu opnieuw downloaden, maar het gaat allemaal niet heel soepel. Hoop dat het goed gaat aflopen. 

Backup is gemaakt, nu staan er bestanden op mijn pc, 
boot.bin
cache.img

Kies zegt dat mijn firmware up to date is, dus ik heb nu geen idee hoe ik de update kan starten.

Groet Wouter


Het werkt ook niet via Kies maar via Samsung Odin. Staan er geen instructies ergens op Sammobile?
Reputatie 2
Backup is gemaakt, nu staan er bestanden op mijn pc, 
boot.bin
cache.img

Kies zegt dat mijn firmware up to date is, dus ik heb nu geen idee hoe ik de update kan starten.

Groet Wouter


Het werkt ook niet via Kies maar via Samsung Odin. Staan er geen instructies ergens op Sammobile?
Dag Marten,

Ik heb het toestel gekocht bij Typhone. 
Ik ben nu via Sammobile Firmware van T-mobile aan het downloaden om erop te zetten. Hopenlijk werkt het dan wel.

Groet,
Wouter


Hi Wouter,

Dan hebben ze het toestel geimporteerd. Het gaat zo wel werken denk ik, laat even weten hoe het loopt. Belangrijk om eerst een backup te maken van je gegevens, want die verdwijnen als je de software op deze manier update.

Groeten,
Marten


Backup is gemaakt, nu staan er bestanden op mijn pc, 
boot.bin
cache.img

Kies zegt dat mijn firmware up to date is, dus ik heb nu geen idee hoe ik de update kan starten.

Groet Wouter
Reputatie 2
Dag Marten,

Ik heb het toestel gekocht bij Typhone. 
Ik ben nu via Sammobile Firmware van T-mobile aan het downloaden om erop te zetten. Hopenlijk werkt het dan wel.

Groet,
Wouter


Hi Wouter,

Dan hebben ze het toestel geimporteerd. Het gaat zo wel werken denk ik, laat even weten hoe het loopt. Belangrijk om eerst een backup te maken van je gegevens, want die verdwijnen als je de software op deze manier update.

Groeten,
Marten
@woko1978:

Hi Wouter Koelman,

Dat is een vervelend probleem inderdaad! Goed dat je een fabrieksreset hebt gedaan. Hoe heb je de software update uitgevoerd? Misschien een idee om dit via Samsung Kies opnieuw te doen, zie ook deze eerdere post.

Wat ik wel kan zien is dat je telefoon geen Nederlandse software heeft. Waar heb je hem gekocht?
Ik zou vooral ook willen aanraden om Nederlandse software (XEN of van T-Mobile) op het toestel te zetten, via een website als deze bijvoorbeeld. Let op dat je van tevoren een backup van je gegevens maakt. Die zal je kwijtraken in dit geval.

Succes met updaten! Alles beter dan het toestel kwijt zijn voor reparatie ;)

Groeten,
Marten


Dag Marten,

Ik heb het toestel gekocht bij Typhone. 
Ik ben nu via Sammobile Firmware van T-mobile aan het downloaden om erop te zetten. Hopenlijk werkt het dan wel.

Groet,
Wouter
Reputatie 2
Ja die ken ik wel maar waar moet ik hem invoeren?

In de telefoonapp dus 😉 Probeer eens te bellen naar *#1234#
Ja die ken ik wel maar waar moet ik hem invoeren?
Reputatie 2
Bedankt Marten. een fabrieksinstellingen reset helpt niet dat hebben vrienden van mij al geprobeerd. ik heb de CB berichten uitgzet en ik heb er aanzienlijk minder last van nu. ik hou het nog ff vol tot de volgende update. in ieder geval bedankt voor je reactie! heeft me alweer wat meer gerust gesteld ik wacht netjes en vol vertrouwen af!.

thanks!


Geen dank. Interessant om te zien dat het uitzetten van Cell Broadcast berichten lijkt te helpen, dit zou voor een Galaxy S3 niet mogen uitmaken. Zit er enige constantheid (vast tijdstip) in het vastlopen en opnieuw opstarten?
Bedankt voor je geduld en vertrouwen 🙂
Reputatie 2
Ik weet niet hoe ik #*1234# moet invoeren heb het op verschilllende manieren geprobeert help!!!

*#1234# is het, de telefoonapp ken je wel toch? 😉
Ik weet niet hoe ik #*1234# moet invoeren heb het op verschilllende manieren geprobeert help!!!
Hi LexXx,

Excuses voor de late reactie. Door een vakantie van mijn collega ben ik erg druk en heb ik helaas niet altijd tijd voor het forum. Om je een idee te geven: we zijn met zijn tweeën verantwoordelijk voor alle lokale softwaretesten (met ondersteuning vanuit T-Mobile International) :)

Heb je je telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen? Dat is sowieso aan te raden na een software update.

Over de Galaxy S3 update: Android 4.1.2 van eind februari is de laatste TNL versie inderdaad. Zoals het er nu naar uitziet krijgen we in week 30 (over 2 weken) nieuwe software om te testen. De update is binnen maximaal 2 weken na officiële goedkeuring beschikbaar voor iedereen. Nog even geduld aub.

Groeten,
Marten


Bedankt Marten. een fabrieksinstellingen reset helpt niet dat hebben vrienden van mij al geprobeerd. ik heb de CB berichten uitgzet en ik heb er aanzienlijk minder last van nu. ik hou het nog ff vol tot de volgende update. in ieder geval bedankt voor je reactie! heeft me alweer wat meer gerust gesteld ik wacht netjes en vol vertrouwen af!.

thanks!
Reputatie 2
@woko1978:

Hi Wouter Koelman,

Dat is een vervelend probleem inderdaad! Goed dat je een fabrieksreset hebt gedaan. Hoe heb je de software update uitgevoerd? Misschien een idee om dit via Samsung Kies opnieuw te doen, zie ook deze eerdere post.

Wat ik wel kan zien is dat je telefoon geen Nederlandse software heeft. Waar heb je hem gekocht?
Ik zou vooral ook willen aanraden om Nederlandse software (XEN of van T-Mobile) op het toestel te zetten, via een website als deze bijvoorbeeld. Let op dat je van tevoren een backup van je gegevens maakt. Die zal je kwijtraken in dit geval.

Succes met updaten! Alles beter dan het toestel kwijt zijn voor reparatie ;)

Groeten,
Marten
Reputatie 2
Ik heb een samsung galaxy s advance in ik merk aan niks dat ik bij tmobile zit.. Geen logos bij opstarten enz enz. Hoe kan het dan dat ik nog geen update heb gehad?

PDA: I9070XXLK2
PHONE: I9070XXLK2
CSC: I9070XENLC1
CSC


Hi LikeADroid

Je telefoon is unbranded. Dit valt te zien aan de CSC versie, die de customizatie (branding) bepaald. XEN staat voor Nederlandse open markt (unbranded) software.

Volgens het software overzicht dat ik hier heb is er inderdaad een update beschikbaar:

GT-I9070
XEN
29-5-2013 16:07
I9070XXLQE
I9070XXLQE
I9070XENMP3
Android 4.1.2 (JB)

Vanaf 29-5 mei dus. Kan je Samsung Kies op de computer installeren en het daarmee proberen?
Succes, laat even weten hoe het gaat :)

Groeten,
Marten
Reputatie 2
Goeiedag!
Mijn Galaxy Note (gt-n 7000) draait nog steeds op android 4.0.3. Ik krijg bij een check via Kies en OTA altijd de melding dat er nog geen software-update is. Klopt dat?


Hmm dat klopt vast niet helemaal. Heb je voor mij een overzicht van de softwareversies op je Note?
Dit kan je verkrijgen door *#1234# in te voeren op je telefoon app 🙂
Reputatie 2
Hoe kan ik eigenlijk dat jullie sneller zijn dan de fabrikant?? Zou mij meer dan logisch lijken dat Samsung eerder is met updaten dan jullie?

We werken samen he. "Onze" software is ook ontwikkeld door de fabrikant ;)

Wat wel eens kan gebeuren is dat Samsung Nederland een software update tegenhoudt omdat bepaalde apps niet werken, die voor de T-Mobile software niet zo belangrijk of aanwezig zijn. Wij kunnen dan wel onze software goedkeuren en hem op de servers laten plaatsen, door Samsung 🙂

Dit komt niet vaak voor, meestal zijn we ongeveer tegelijkertijd of iets later.
Reputatie 2
ik wacht nog steeds op antwoord....

Hi LexXx,

Excuses voor de late reactie. Door een vakantie van mijn collega ben ik erg druk en heb ik helaas niet altijd tijd voor het forum. Om je een idee te geven: we zijn met zijn tweeën verantwoordelijk voor alle lokale softwaretesten (met ondersteuning vanuit T-Mobile International) :)

Heb je je telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen? Dat is sowieso aan te raden na een software update.

Over de Galaxy S3 update: Android 4.1.2 van eind februari is de laatste TNL versie inderdaad. Zoals het er nu naar uitziet krijgen we in week 30 (over 2 weken) nieuwe software om te testen. De update is binnen maximaal 2 weken na officiële goedkeuring beschikbaar voor iedereen. Nog even geduld aub.

Groeten,
Marten
Reputatie 2
Hi Marten,

ik heb mijn telefoon al 2,5 jaar. Fijn om te horen dat het wel kan, maar hoe zit het met het niet meer werken van je telefoon, na uitzetten en of updaten?
En kan iemand mij hierbij helpen, die dit vaker heeft gedaan? Een wizzkid van de klantenservice ofzo. Het risico wil ik zelf wel lopen, als ik maar weet dat er altijd een mogelijkheid is om mijn backup terug te zetten. En ik heb echt Android 4.0 nodig niet alleen de functies, de apps draaien vanaf versie 4.0.

Groetjes,
Raywoman


Hi Raywoman,

Je kunt het beste even kijken op internet (google), bij forums van websites als XDA developers. Daar zit een actieve community op rootgebied, met tips en tricks voor ongeveer elke Android telefoon die ooit is uitgebracht.

Je kan je backup altijd terugzetten op een nieuwe telefoon, als je de oude Galaxy S in de soep draait (kleine kans met die community support). Ik zou contacten synchroniseren met je Google account, foto's en andere media bestanden copy-pasten naar je computer. Alleen je apps en app inhoud ben je kwijt.

Veel succes en rootplezier!

Groeten Marten
wanneer komt die update nou eens voor een galaxy s3, vodaphone gebruikers hebben hem al. ben het zat dat me telefoon telkens maar vast loopt en opnieuw opstart. lekker voor een telefoon van ca 600 euro. wil je toch ook wel dat het goed werkt. het duurt weer is lang om een software update uit te brengen. 4.1.2 jelly bean.

ik wacht nog steeds op antwoord....
Bericht was nog niet helemaal af:

Als ik mn updates check staat er niks, geen nieuwe update. Graag wil ik ook weten of mijn telefoon branded is (lijkt namelijk niet zo..)
Ik heb een samsung galaxy s advance in ik merk aan niks dat ik bij tmobile zit.. Geen logos bij opstarten enz enz. Hoe kan het dan dat ik nog geen update heb gehad?

PDA: I9070XXLK2
PHONE: I9070XXLK2
CSC: I9070XENLC1
CSC
PDA: I9100GXXLSR
Phone: I9100GXXLSP
CSC: I9100GDBTLS1

Goedendag,

Jongstleden maart heb ik de meest recente andoidversie (4.1.2.) op mijn S2 gezet.
Sindsdien valt de telefoon heel regelmatig uit. Althans, mijn telefoon gaat in standbye stand en komt daar niet meer uit. Word ik gebeld, dan hoort de beller hem wel overgaan, maar bij mij gebeurt er niets. Als hij niet uit de standbye stand komt, moet ik hem resetten. Meestal lukt dat wel met de twee knoppen tegelijk indrukken, maar soms moet de batterij eruit.

Begin april heb ik mijn telefoon als eens naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar dat heeft niet geholpen.
Er zijn dagen dat de telefoon maar 2 of 3 keer niet uit de standbye stand komt, maar soms ook wel 10 keer op een dag niet.
Het is heel irritant omdat je niet merkt dat je telefoon niet meer reageert totdat je er zelf iets mee wil doen. Ondertussen ben ik niet bereikbaar of als het 's nachts gebeurt, gaat mijn alarm niet de volgende dag.

Het uitvallen gebeurt geheel willekeurig. Ik heb wel eens geprobeerd bij te houden of het bij een specifieke app gebeurt, maar dat is niet het geval. Het is echt direct na de laatste software update gebeurt, dus ik wijt het daar maar aan.
Hebben jullie een oplossing of kan de update die ik heb gedaan teruggezet worden? Ik moet nog een jaar met dit toestel, maar dit is niet te doen.
Terugzetten naar fabrieksinstelling liever niet, dan ben ik weer alles kwijt.

Graag hoor ik een oplossing als die er is.

Groet,

Wouter Koelman

Reageer