Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

2318 reacties

Goeiedag!
Mijn Galaxy Note (gt-n 7000) draait nog steeds op android 4.0.3. Ik krijg bij een check via Kies en OTA altijd de melding dat er nog geen software-update is. Klopt dat?
Hi Vincent,

Welke software versie bedoel je? Je haalt misschien unbranded en T-Mobile door elkaar hier. Unbranded hoeven wij helemaal niet vrij te liggen, dit regelt Samsung zelfstandig ;)

Op Sammobile trof ik het volgende aan. Deze T-Mobile software hebben wij op 3 juni al live laten gaan bij Samsung.

Verder hebben wij twee weken geleden T-Mobile branded versie XXUBMF4 getest en goedgekeurd. Die zal dan heel binnenkort beschikbaar komen :D

Groeten,
Marten

Hoe kan ik eigenlijk dat jullie sneller zijn dan de fabrikant?? Zou mij meer dan logisch lijken dat Samsung eerder is met updaten dan jullie?
wanneer komt die update nou eens voor een galaxy s3, vodaphone gebruikers hebben hem al. ben het zat dat me telefoon telkens maar vast loopt en opnieuw opstart. lekker voor een telefoon van ca 600 euro. wil je toch ook wel dat het goed werkt. het duurt weer is lang om een software update uit te brengen. 4.1.2 jelly bean.
PDA: I9000BOJPB
PHONE: I9000BOJP3
CSC: I9000GTNLJP4

Hi Marten,

Ik heb nog een Galaxy S, op zich niet echt iets mis mee, maar er zijn een aantal apps die niet meer op deze oude android software draaien. Graag wil ik upgraden naar minimaal 4.0, maar ik lees verschillende berichten hierover. Bij een aantal mensen werkt de telefoon niet meer, ook al hebben ze de instructies gevolgd dat ze de telefoon moeten uitzetten, ze krijgen 'm daarna niet meer aan. Dat is ook weer niet de bedoeling. 
Eigenlijik 2 concrete vragen: kan ik mijn I9000 upgraden naar Android 4.0, en zo ja: Is dit zonder risico?

Groetjes,
Raywoman

Hi Raywoman,

Voor de Galaxy S is geen officiële versie Android 4.0 uitgekomen. Wel kan je jouw telefoon via Samsung Kies nog updaten naar een 2.3.6 value pack. Dan zitten er functies van 4.0 in, zoals face-unlock :)

Het gaat om de volgende software versies:
I9000BOJW6
I9000XXJW4
I9000GTNLJW5
Android 2.3.6 (Gingerbread)
Uitgekomen op 11 September 2012.

Als je toch Android 4.0 wilt hebben zal je op zoek moeten gaan naar custom ROM's, door mensen zelf aangepaste software. Hier is veel over te vinden op internet, Google eens op "root Galaxy S i9000" bijvoorbeeld.

Dit is echter niet zonder risico, je kan je garantie verliezen als mogelijke defecten vanuit de software komen. Aan de andere kant: na 2 jaar is je garantie sowieso verloren. Ik weet niet hoe lang je de telefoon al hebt?

Succes er mee!

Groeten Marten

Hi Marten,

ik heb mijn telefoon al 2,5 jaar. Fijn om te horen dat het wel kan, maar hoe zit het met het niet meer werken van je telefoon, na uitzetten en of updaten?
En kan iemand mij hierbij helpen, die dit vaker heeft gedaan? Een wizzkid van de klantenservice ofzo. Het risico wil ik zelf wel lopen, als ik maar weet dat er altijd een mogelijkheid is om mijn backup terug te zetten. En ik heb echt Android 4.0 nodig niet alleen de functies, de apps draaien vanaf versie 4.0.

Groetjes,
Raywoman
Kies werkt niet kan mijn tel niet verbinden met kies zelgs met de nieuwste update waardeloze site

Heb je Microsoft.NET Framework 3.5 SP1 ook geinstalleerd, deze is namelijk nodig voor Kies
Reputatie 2
Weten jullie al wanneer de update voor de Galaxy s4 unbranded naar de toestellen komen? Zie meerdere berichten en op sammobile.com dat T-Mobile inmiddels de update heeft vrijgegeven en via OTA binnen is te halen?

Hi Vincent,

Welke software versie bedoel je? Je haalt misschien unbranded en T-Mobile door elkaar hier. Unbranded hoeven wij helemaal niet vrij te liggen, dit regelt Samsung zelfstandig ;)

Op Sammobile trof ik het volgende aan. Deze T-Mobile software hebben wij op 3 juni al live laten gaan bij Samsung.

Verder hebben wij twee weken geleden T-Mobile branded versie XXUBMF4 getest en goedgekeurd. Die zal dan heel binnenkort beschikbaar komen :D

Groeten,
Marten
Reputatie 2
Weten jullie al wanneer de update voor de Galaxy s4 unbranded naar de toestellen komen? Zie meerdere berichten en op sammobile.com dat T-Mobile inmiddels de update heeft vrijgegeven en via OTA binnen is te halen?

Hi Vincent,

Groeten,
Marten
Reputatie 2
Ik heb inmiddels al een keer of acht de telefoon terug gezet en het lijkt alleen maar erger te worden.
PDA:I9001XXQE
PHONE: I9001XXKPL
CSC: I9001XENP2
Build info: teu april 24 20:37 :35 KST 2012

Firmwareversie 2.3.6
Kernelversie 2.6.35.7-perf dpi@dell127#1
Buildnummer: gingerbread. XXKQE

Hi misterzwart,

Je hebt inderdaad de meest recente unbranded software voor dit model. Ik denk niet dat er nog een firmware update komt. Je kan wel via Kies Recovery je firmware herstellen / dezelfde software opnieuw installeren.

Succes! Laat even weten hoe het gaat :)

Groeten,
Marten
Reputatie 2
*#1234# bedoel je zo of moet ik het anders invoeren

Ja, dat invoeren bij de telefoon app
Reputatie 2

Hi Marten,

Ik heb nog een Galaxy S, op zich niet echt iets mis mee, maar er zijn een aantal apps die niet meer op deze oude android software draaien. Graag wil ik upgraden naar minimaal 4.0, maar ik lees verschillende berichten hierover. Bij een aantal mensen werkt de telefoon niet meer, ook al hebben ze de instructies gevolgd dat ze de telefoon moeten uitzetten, ze krijgen 'm daarna niet meer aan. Dat is ook weer niet de bedoeling. 
Eigenlijik 2 concrete vragen: kan ik mijn I9000 upgraden naar Android 4.0, en zo ja: Is dit zonder risico?

Groetjes,
Raywoman

Hi Raywoman,

Voor de Galaxy S is geen officiële versie Android 4.0 uitgekomen. Wel kan je jouw telefoon via Samsung Kies nog updaten naar een 2.3.6 value pack. Dan zitten er functies van 4.0 in, zoals face-unlock :)

Het gaat om de volgende software versies:
I9000BOJW6
I9000XXJW4
I9000GTNLJW5
Android 2.3.6 (Gingerbread)
Uitgekomen op 11 September 2012.

Als je toch Android 4.0 wilt hebben zal je op zoek moeten gaan naar custom ROM's, door mensen zelf aangepaste software. Hier is veel over te vinden op internet, Google eens op "root Galaxy S i9000" bijvoorbeeld.

Dit is echter niet zonder risico, je kan je garantie verliezen als mogelijke defecten vanuit de software komen. Aan de andere kant: na 2 jaar is je garantie sowieso verloren. Ik weet niet hoe lang je de telefoon al hebt?

Succes er mee!

Groeten Marten
*#1234# bedoel je zo of moet ik het anders invoeren
@235android

kies al een tijdje op me pc staan en natuurlijk de laatst nieuwe versie erop en dan geeft ie aan dat ik de laatst nieuwe versie heb.
probeer me telefoon ook via de T-mobile site aan te bieden voor reparatie maar krijg daar een foutmelding

Hi Marten,

Groetjes,
Raywoman
@ rrandy

Welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je dit even navraagt! Het antwoord vind je in de reactie van MartenZ (reactie nummer 52)! 🙂
Ik heb inmiddels al een keer of acht de telefoon terug gezet en het lijkt alleen maar erger te worden.
PDA:I9001XXQE
PHONE: I9001XXKPL
CSC: I9001XENP2
Build info: teu april 24 20:37 :35 KST 2012

Firmwareversie 2.3.6
Kernelversie 2.6.35.7-perf dpi@dell127#1
Buildnummer: gingerbread. XXKQE
Ik had een branded versie op me S3 staan tot dat ik hier op dit forum een topic zag staan van hoe je een unbranded versie er op kan zetten.
Dus mijn vraag is heel simpel.
Wanneer komt de update uit voor mijn S3?
Maakt niet uit als het Branded of Unbranded is!

Groetjes!

Randy
Reputatie 2
Hi misterzwart en hjz63,

In de eerste post van dit topic staat het volgende:

Een verzoek voordat je gaat reageren: voer *#1234# in bij de telefoonapp.
Er komen nu drie software versies in je scherm. Plaats ze hier, samen met je vraag.

Zouden jullie dit willen doen? Dan kunnen wij nagaan of de laatste software al op jullie telefoons staat. Alvast bedankt :)

Ik zou misterzwart ook vooral willen aanraden om eerst een herstel naar de fabrieksinstellingen te doen. Let op dat je wel van tevoren een backup van je gegevens maakt!

Groeten,
Marten
Kies werkt niet kan mijn tel niet verbinden met kies zelgs met de nieuwste update waardeloze site
Reputatie 6
misterzwart, welkom op het forum.
Je kunt het beste Samsung Kies downloaden op je pc en daarna via dit programma updaten.
mijn galaxy s plus heeft veel problemen
na opstarten kijk op de schermen waar de apps horen te staan en wat zie ik??? geen apps!!
toestel valt zo maar uit?
na herstart somige apps oke en andere half wazig te zien.
ook sd kaard niet te vinden
alles terug gezet naar fabrieks instellingen is hier een systeem update voor?
O jemig, heb ik het zelf 'gewoon' opgelost....

Heb via instellingen - account-  mijn google account alles opnieuw laten synchroniseren.. Is dat wat!

It's working!
Reputatie 2
Hallo,

Ik had een vraagje over de update van de s3. Wanneer komt 4.2.2 uit? Of komt die niet uit.. Ik las laatst op een site dat hij rond de maand juni/juli uit zou komen. Kan het kwaad als je je toestel via het internet zelf update en de nieuwe software erop zet?

Groetjes

Hi SJMKlomp,

Zie mijn eerdere post in dit topic. Over zo'n 4 weken gaan wij waarschijnlijk nieuwe software testen, versie onbekend.

Als je weet hoe je de software moet updaten kan het niet veel kwaad, maar het is wel op eigen risico. Je kan altijd even wachten tot de update via FOTA of Samsung Kies beschikbaar komt.

Groeten Marten
Hallo,

Ik had een vraagje over de update van de s3. Wanneer komt 4.2.2 uit? Of komt die niet uit.. Ik las laatst op een site dat hij rond de maand juni/juli uit zou komen. Kan het kwaad als je je toestel via het internet zelf update en de nieuwe software erop zet?

Groetjes
Reputatie 2
Hallo mijn s- advance gaat steeds na het openen van een app op leeg scherm en even later verschijnen de app.s een voor een op het scherm enig idee hoe dit kan? Gr hjz

Hi hjz,

Dat durf ik zo niet te zeggen, het kan zijn dat er een app op de achtergrond problemen veroorzaakt. Wanneer heb je voor het laatst een fabrieksreset van je telefoon gedaan? Kijk anders bij Taakbeheer welke apps er draaien en sluit ze een voor een af.

Groeten Marten

Reageer