Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

2306 reacties

Mijn reactie wettelijk onjuist? Moet ik straks voor een taakstraf naar bureau Halt voor mijn referentie aan de ansjovis van T-mobile? Zou Interpolis ook zeggen, "Nee, wij zijn alleen glashelder over het product dat u zag in de reclame." Zou Miele ook zeggen:"Van het model dat u heeft is er WEL een betere, fijne dag nog.' Of Carglass:"Nee, wij gaan alleen over sterretjes in de voorruit, u hoort nog van onze advocaat.'' Verder 'moet' ik helemaal niet begrijpen hoeveel bureaucratie ten grondslag ligt aan trage service en onduidelijke planning. Ook hoef ik geen begrip te tonen voor de werkdruk van die arme twee man die aan het werk moeten aan al die telefoontjes.

@Apie

Zoals in de reclame ook volledig duidelijk is gemaakt betreft die reclame alleen de Stel Samen Abbonmenten. Referentie aan de reclame over een totaal ongerelateerd onderdeel is zowel wettelijk als argumentabel onjuist.

Daarbij ben je volledig vrij zélf een toestel te kopen en een Simonly te nemen.

Je ziet het niet, maar T-Mobile laat veel andere dingen als protocols en processen verwerken in de software. Een hiervan is de 4G/3G switch. Welke aanpassingen er allemaal precies worden gedaan is niet openbaar beschikbaar.

Daarbij moet je wat begrijpen van het proces en de enorme hoeveelheid bureaucratie. Samsung moet zelf de update naar T-Mobile sturen, dit gebeurt pas NA de officiele release van de Unbranded. Daarna moeten een aantal mensen bij T-Mobile er mee aan de slag. Zij moeten dit voor ALLE toestellen op ALLE merken doen met hooguit 2 man. Nadat deze klaar is, moet dit terug naar de tussenpersoon van Samsung. Die muts moet dat dan weer dorozetten, en gezien over de afgelopen updates wil dat nog wel eens vergeten worden. Vervolgens moet het team van Samsung er weer naar kijken om alles goed te keuren. (HTC en Sony doen dit niet en patchen liever eventuele fouten achteraf.) Als dit afgekeurd wordt moet het wéér terug. Wordt het goedgekeurd dan moet het door de administratieve mallemolen naar de uitrol afdeling, waar ook nog eens voor ALLE toestellen een wachtrij is.

(Ik ben nog steeds fel tegen branded firmware).
Ik zou nu ook graag android 5 willen, waar en welke kan ik nu het beste gebruiken/downloaden? Heb een S5
Nee oke dat begrijp ik.
Maar het komt voor de s5 plus gebruikers raar over omdat de s4 enzo hem al wel heeft.
Snap dat jullie daar niks aan kunnen doen!
Bedankt voor de informatie we wachten gewoon af
Reputatie 4
Badge +7
Vorige week ging de uitrol van de Marshmallow update voor de Galaxy S5 al van start, en nu komen ook de eerste gebruik(st)ers met een Galaxy Note 4 aan de beurt. In de VS, om precies te zijn.
@Kaassausje, Oke dan weten we dat ook weer.

Maar eerlijk gezegd, ik vind deze versie maar niks. Alles wat kaal en koud. Vorige versie was mooier om te zien. Merk wel dat de batterij een uurtje langer vol houd. Maar dat vind ik dan ook de enigste voordeel van deze update. 😉
Hallo mijn s- advance gaat steeds na het openen van een app op leeg scherm en even later verschijnen de app.s een voor een op het scherm enig idee hoe dit kan? Gr hjz
Reputatie 5
@Allen ik snap heel goed dat jullie wachten op de update van de Galaxy S Advance. Er is iets misgegaan bij Samsung waardoor de uitrol van de update wat is vertraagd. Zij werken hard aan de oplossing, wij verwachten dat de update vrijdag of maandag uitkomt. Je kunt de update t.z.t. OTA of via Samsung Kies uitvoeren.
Reputatie 2
Tom,

Bedankt voor het Goede nieuws! Dus ergens deze week kan ik mijn Samsung Galaxy S3 updaten met een nieuwe versie, android 4.3? !

Ehh, helaas, het gaat om de S4 deze week.

Zodra T-Mobile het goedkeuringsdocument heeft ontvangen voor de S3, dan kan het nog ongeveer 2 weken duren, voordat je uiteindelijk kan updaten naar 4.3 met je S3.
Hallo is het al bekend waneer android 4.3 voor de branded galaxy note 2 uitkomt in Nederland

Ap: N7100xxdmb2
Cp: N7100xxdlk7
Csc: N7100nldma2

Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +9
Typisch hollands. "Alles hebben hebben hebben en het zal mij een worst wezen of het mogelijk of niet. IK WIL." Ga je er ook bij stampvoeten?

Als je argumenten niet wil horen en alleen maar je frustratie om je heen wil slaan zonder enig begrip, dan ben je op de verkeerde plek. Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen. De klaagmuur ligt in een ander werelddeel.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou nu ook graag android 5 willen, waar en welke kan ik nu het beste gebruiken/downloaden? Heb een S5

Voor de S5 G900F kun je het beste deze nemen. Dat is de Nederlands Unbranded versie. http://www.sammobile.com/firmwares/download/43605/G900FXXU1BOB7_G900FPHN1BOB1_PHN/
Reputatie 1
Vorige week ging de uitrol van de Marshmallow update voor de Galaxy S5 al van start, en nu komen ook de eerste gebruik(st)ers met een Galaxy Note 4 aan de beurt. In de VS, om precies te zijn.

Is die update voor de Galaxy S5 er ook al in Nederland? Ik heb namelijk van de week nog gekeken en weet zeker dat er toen geen update klaar stond...
Mijn telefoon bied nog geen update aan en ik vraag me af wanneer deze voor mijn telefoon beschikbaar komt. Kan iemand mij dit vertellen?

Samsung S7
CSC: G930FDDX1PBJ1
Product Code: SM2G930FZSADDE
Reputatie 2
Hallo mijn s- advance gaat steeds na het openen van een app op leeg scherm en even later verschijnen de app.s een voor een op het scherm enig idee hoe dit kan? Gr hjz

Hi hjz,

Dat durf ik zo niet te zeggen, het kan zijn dat er een app op de achtergrond problemen veroorzaakt. Wanneer heb je voor het laatst een fabrieksreset van je telefoon gedaan? Kijk anders bij Taakbeheer welke apps er draaien en sluit ze een voor een af.

Groeten Marten
Wanneer komt de 4.3 update voor de Note2?
echt veel bugs in huidige T-Mobile based rom.
Word een keer tijd dat de 4.3 voor de s4 komt.wacht al sinds eind oktober.heb er weinig vertrouwen in. maar dat gaan we deze week zien.anders word het volgende keer geen abbo meer bij tmobile.
Reputatie 7
Badge +9
@mitch1612 Dat snap ik. Waar heb je je toestel weg?

Wat je kan doen is naar een Samsung Service Center stappen en ze daar vragen je toestel om te laten zetten naar een PHN versie.

Je kan het ook zelf doen door de firmware er zelf op te flashen, dat duurt ongeveer 10 minuutjes.
Reputatie 2
De update komt net binnenrollen op mijn s4 van tmobile:D
Hi even een vraagje, wat bedoel je met "Bij het installeren van officiele firmware uit dezelfde regio blijft je KNOX counter zowiezo op 0x0(garantie geldig) staan"

Bij Sammobile is nu ook de UK versie van 5.02 te vinden. Maar dit is natuurlijk niet "mijn" regio dus zal de knox counter wel op 1 springen?!

Maar wat ik niet snap, we hebben het hier over Lollipop die nog steeds niet voor iedereen beschikbaar is, en de ideeen die jij biedt om deze alsnog te kunnen downloaden. En dat je zegt: dat zolang je, je eigen regio download dat het niet uitmaakt voor de knoxcounter. Maar waarom zou je via Sammobile de firmware willen downloaden wanneer deze in jouw regio code beschikbaar is, want dan is die toch gewoon te updaten is OTA of via Kies. Dit geldt alleen als je sneller dan hoort de update wilt en dus sws vast zit aan een andere regio code en dat knox.
Wanneer wordt het nu dan verwacht (of vast gepland) voor de S5+
Reputatie 4
Badge +7
Je zou hier eens kunnen kijken : Firmwares - SamMobile
http://www.sammobile.com/firmwares/
Mijn S7 edge laadt sinds de android 7 update veel langzamer op. Heeft iemand anders daar ook last van? En hoe kan ik dit probleem oplossen?
Hallo,

Ik had een vraagje over de update van de s3. Wanneer komt 4.2.2 uit? Of komt die niet uit.. Ik las laatst op een site dat hij rond de maand juni/juli uit zou komen. Kan het kwaad als je je toestel via het internet zelf update en de nieuwe software erop zet?

Groetjes
@canti

Ah, Nee, niet binnen de Play Store. Onder Instellingen --> Applicaties --> Alles.

Updates deinstalleren moet gebeuren voor de 'verwijderen' knop verschijnt. Dus onder Instellingen --> Applicaties --> Alles eerst op Updates verwijderen, en dan komt de knop 'verwijderen' op diezelfde plek te staan. Sorry voor de verwarring.

Hallo ShadowLea, sorry voor mijn late reactie, ik was ziek. Net als de reageerders op het bovenstaande, krijg ik standaard applicaties zoals Groupon en HRM ook niet verwijderd. Knop "verwijderen" verschijnt niet na "updates verwijderen", alle knoppen blijven grijs, dwz niet in gebruik. Volgens meneer Google is de enige manier om de telefoon in root te zetten en dan de applicaties te verwijderen.

De ervaring van @Bughead dat zulke applicaties wel gemakkelijk te verwijderen zijn in JB, is interessant en ook zeer welkom. Ik wacht dus rustig de uitrol van JB voor mijn Ace 2 af.
En voor de mensen met een s3 die kennen nog wel ff wachten .bij vodafone en kpn krijgen ze nu de update binnen .bij tmobile duurt het meestal een maand of meer langer .omdat ze moeten testen en apps der instoppen .(en weer afkeuren ditdat dus ga maar van het ergste uit .kpn en vodafone lopen zwaar voor ook met 4g internet . was laast ook nog op het nieuws

Reageer