Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!

Toon eerste reactie

2318 reacties

Reputatie 6
Badge +4
@Nightcrawler322 als je bij software versie PHN hebt staan (weet niet uit mijn hoofd welke regel dat staat), dan heb een Nederlands toestel. Die krijgt de updates rechtstreeks van Samsung.

Waar jij het over hebt, gaat over branded T-Mobile telefoons, daar wordt software van T-Mobile op geïnstalleerd. Dan als je opstart zie je het mooie T-Mobile logo. En zoals hierboven staat is de processor geen Exynos, maar Qualcomm.
Hallo, ik vroeg mij af of er al nieuws was over android 9.0 voor de Samsung S8? Ik zie dat hij verkrijgbaar is, maar nog niet voor T-mobile?
Reputatie 7
Badge +15
Hallo,

Ik heb de Samsung Galaxy s9 en er is wel gemeld dat de S9 en S9 plus de update naar Android 10 krijgen heeft iemand daar misschien wat meer informatie over?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Waqqas

Deze Android site is algemeen goed om een idee te krijgen welke telefoons een update krijgen en wanneer. Over de planning van Samsung is blijkbaar nog niets bekend. Komt waarschijnlijk ook omdat ze eigen Samsung schil er weer omheen moeten bouwen. Stock Android telefoons komen meestal eerder aan de beurt.

Er is ook nog verschil tussen zogenaamde Branded en Niet Branded telefoons. Bij de eerste gaat de update soms via de provider en dan duurt het langer vanwege extra testen.

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +15
@Folkert

Zoals ik al verteld had is het wel al bekend dat de S9 reeks een update naar Android 10 krijgt maar wou graag weten wanneer precies. Geen probleem dan is het maar afwachten
Reputatie 7
Badge +18
@Waqqas

Ze moeten model voor model testen. Vervolgens rollen ze in delen uit, vaak per continent of zelfs per land. Als er dan iets mis gaat kunnen ze ingrijpen. Zou niet de eerste keer zijn.

Mijn Nokia krijgt m pas begin 2020, ik wacht rustig af, Android 9 draait prima.

Ik zie in de Samsung Members app staan dat de S9 in januari Android 10 kan gaan krijgen. Wat is de planning bij jullie hiervoor?

Reputatie 7
Badge +15

@HvdM ik heb ook een Samsung s9 en ik heb net Android 10 binnengehaald, toestel is niet van T-mobile.

Edit: net gecontroleerd en er was blijkbaar sinds november geen update-check uitgevoerd door mijn telefoon wat gek is want dat hoort die automatisch te doen. Inmiddels staat er een 1.7GB download te wachten op me.

Aangezien ik nog flink wat ruimte op mijn bundel heb deze maand gaat hij nu mooi snel over 4G downloaden. :grin:

Reputatie 7
Badge +15

@HvdM

Op mijn S9 was de laatste installatie begin november, de november beveiligingspatch. Er was geen december beveiligingspatch in december en de januari patch kwam samen met Android 10, de grootte bij mij was om precies te zijn 1764,36 MB.

Ik controleerde letterlijk elke dag of Android 10 er was.

We zitten nu bijna halverwege februari en mijn S9+ heeft nog geen update naar Android 10 mogen ontvangen. Waarom duurt dit zo lang T-mobile?

We zitten nu bijna halverwege februari en mijn S9+ heeft nog geen update naar Android 10 mogen ontvangen. Waarom duurt dit zo lang T-mobile?

Ik heb het zelfde probleem terwijl me vrouw hem wel al heeft gehad...

Reputatie 7
Badge +20

Hi allemaal,

De Android 10 update voor Samsung is nog niet beschikbaar bij ons en het is nog niet bekend wanneer wij die gaan vrijgeven. Zodra er meer informatie is, zullen wij het laten weten!

Hi allemaal,

De Android 10 update voor Samsung is nog niet beschikbaar bij ons en het is nog niet bekend wanneer wij die gaan vrijgeven. Zodra er meer informatie is, zullen wij het laten weten!

Toch vreemd als me vrouw ook een T-Mobile toestel heeft..

Reputatie 3

Ik had een Nokia 8.1 van T-mobile, hierop kreeg ik geen update naar Android 10 en geen Patches meer na oktober, ik dacht dat dit aan Nokia zou liggen. Dus nu heb ik een Samsung S10 Lite ook van T-mobile maar die krijgt de Patch voor februari ook maar niet binnen, terwijl deze al wel uit is. De CSC code is OXM, T-mobile heb ik gebeld maar die weten van niets als ik vraag of dit toestel via grijze import is geleverd.

Mijn vrouw heeft sinds een week de A71, ook van T-mobile, en die heeft gisteren netjes de Patch van februari ontvangen.

Ik heb mijn S10 lite al 4 weken en ik krijg niets.

Reputatie 3

Ik heb vorig jaar via T-mobile een nieuwe Nokia 8.1 gekocht echter deze krijgt om de een of andere reden geen updates meer, deze blijft hangen op Android 9 en de security patch van oktober.

Dus ik heb wederom een nieuwe telefoon aangeschaft, de Samsung S10 Lite, weer via T-mobile, standaard uit de doos op Android 10 en SP van januari, echter deze wil ook niet meer updaten naar een nieuwe SP (service/security patch) van Februari of Maart, wat in hemelsnaam doet T-mobile met hun toestellen want dit kan geen toeval zijn.

Ik wordt hier goed ziek van en koop nooit geen toestel meer bij T-mobile.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb vorig jaar via T-mobile een nieuwe Nokia 8.1 gekocht echter deze krijgt om de een of andere reden geen updates meer, deze blijft hangen op Android 9 en de security patch van oktober.

Dus ik heb wederom een nieuwe telefoon aangeschaft, de Samsung S10 Lite, weer via T-mobile, standaard uit de doos op Android 10 en SP van januari, echter deze wil ook niet meer updaten naar een nieuwe SP (service/security patch) van Februari of Maart, wat in hemelsnaam doet T-mobile met hun toestellen want dit kan geen toeval zijn.

Tja, dat is een nadeel van een bdsnded toestel.

Ik heb precies hetzelfde probleem met hetzelfde toestel. Ik ben in februari  van een s9 overgestapt naar een s10 lite en heb nu al geen updates meer ontvangen. 

Reageer