Sticky Beantwoord

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert!


Reputatie 2
Hallo allemaal,

Om het forum wat overzichtelijker te houden kunnen jullie hier al je vragen over Samsung software updates & versies kwijt. Kan je een software update niet uitvoeren, wil je weten wanneer een update uitkomt, of vraag je je af welke software versie je hebt? Meld je in het topic!

Mijn collega's en ik zullen ons best doen de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Soms kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten op een reactie, omdat er het een en ander moet worden uitgezocht. Hoe dan ook krijg je antwoord. Zo niet, meldt het dan even met een quote van je vraag.

Een korte toelichting op mijn rol: ik ben in tegenstelling tot veel collega's hier op het forum geen Webcare agent. Eigenlijk heb ik geen contact met klanten, omdat ik als Toestelspecialist onze nieuwe telefoons en software update test en beoordeel. Dit doe ik met een collega, in samenwerking met onze internationale organisatie en telefoonmakers als Samsung. Op die manier proberen we zo vlekkeloos mogelijke telefoons en software op te leveren voor jullie.

Het voordeel is dat wij veel weten over software versies, we hebben immers alles dat uitgebracht wordt door T-Mobile Nederland wel een keer getest. Het nadeel is dat het reguliere werk voor moet gaan, ik kan maar enkele uren per week op het forum zitten.

Het uitzetten van problemen met software updates gebeurt ook door ons. Ik doe daarom mijn best zoveel en adequaat mogelijk te reageren, want jullie signalen over uitblijvende software updates worden zeker gewaardeerd! Zie voor meer informatie deze blog.

____________________________________
Mod-edit Marten : sinds 1-12-2013 heb ik een andere rol binnen T-Mobile. Mijn collega's (T-Mobile Moderators) en de klantexperts beantwoorden nu de vragen. Blijf ze vooral stellen 😉
icon

Beste antwoord door MartenZ 5 juni 2013, 14:38


Een verzoek voordat je gaat reageren: voer *#1234# in bij de telefoonapp.
Er komen nu drie software versies in je scherm. Plaats ze hier, samen met je vraag.


Zo kunnen wij zien of het T-Mobile software betreft en welke versie het is. We kunnen alleen wat melden over T-Mobile of Nederlandse open markt software, de andere versies werken we niet mee. Ben benieuwd naar jullie vragen :)


Handige informatie over je Samsung telefoon updaten:

Er zijn twee manieren om je Samsung Android software te updaten: FOTA (Firmware over the air) of via de computer, met Samsung Kies.

Bij FOTA kan je via wi-fi of zelfs 3G je telefoonsoftware direct bijwerken. Hierbij wordt slechts een klein noodzakelijk deel van de software geüpdate, de update is bijv. 10 tot maximaal 400 MB groot. Alle telefoongegevens blijven staan, de update wordt er als het ware omheen gedaan.

Het voordeel van FOTA is dat je snel de update binnen haalt op je telefoon, zonder tussenkomst van een computer. Het nadeel is dat de software na een x aantal updates een soort lappendeken wordt. Daarom raden we aan na een FOTA update de telefoon van een factory reset te voorzien. Een factory reset wist je telefoon en laat de software weer "als nieuw" draaien.

Bij updaten via computer wordt met het programma Samsung Kies de gehele telefoonsoftware vervangen. Vaak zijn de softwarebestanden 1 a 2GB (2000MB!) groot en duurt het updaten lang. De gehele software wordt vervangen behalve de zogeheten ‘end user data’. Dit is het stuk met persoonlijke instellingen.

Het nadeel van updaten via computer is Samsung Kies. Deze software werkt niet altijd even optimaal. Het is daarom belangrijk het Samsung Kies programma zelf altijd te updaten. Lukt een telefoon software update via Kies niet in een keer, probeer het nog een keer.

Het grote voordeel zit hem in het vervangen van de gehele software. Na een aantal FOTA updates is het zeer aan te raden om of een software update via Kies te doen of na een grote systeemupdate (van Android 4.0 naar 4.1 bijvoorbeeld) een factory reset van je telefoon te doen.

Sinds kort is er in Kies een nieuwe optie gekomen. De Kies recovery. Wanneer een FOTA of Kies update is mislukt kun je deze repareren middels de Kies recovery module. Met deze methode voer je een soort ‘clean install’ uit.

LET OP: Maak voordat je een factory reset of software update uitvoert altijd een backup van je belangrijke bestanden en contacten via computer of SD kaart.

Succes met updaten, alvast veel plezier met de nieuwe software!
Bekijk origineel

2318 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi allemaal,

Leuk om te lezen dat al meerdere de update op de S7 hebben gedownload! Deel vooral wat jullie ervan vinden met iedereen hier! 🙂
Goedemiddag.....

Het is allemaal nog wel een beetje wennen maar het ziet er zeker strak en soepel uit......misschien zijn er nog tips en trucs....
@Gronik68 De PHN versie van de S7Edge? Vertel, waar heb je die vandaan? Volgens mij nog niet uitgerold toch?Eerlijk gezegd heb ik geen idee of het om de PHN of TLN versie gaat.
Misschien dat jullie er wijs uit worden met dit screenshotje
@Gronik68....zo te zien is het de branded versie.....ik heb een ander nummer....
@Gronik68
Als je naar *#1234# (sterretje-hekje-cijfers-hekje) 'belt', krijg je 3 regels in beeld. Als je de CSC-code hier neer zet, kunnen we het met zekerheid zeggen. 😉
Roept u maar? :?
@Gronik68
Zou je niet alles willen quoten? Dan hoef ik niet zoveel te wissen. ;)

Dat is of de DNL of de TNL firmware volgens Sammobile, T-Mobile branded firmware dus.
@Kaassausje, Oke dan weten we dat ook weer.

Maar eerlijk gezegd, ik vind deze versie maar niks. Alles wat kaal en koud. Vorige versie was mooier om te zien. Merk wel dat de batterij een uurtje langer vol houd. Maar dat vind ik dan ook de enigste voordeel van deze update. 😉
Mijn telefoon bied nog geen update aan en ik vraag me af wanneer deze voor mijn telefoon beschikbaar komt. Kan iemand mij dit vertellen?

Samsung S7
CSC: G930FDDX1PBJ1
Product Code: SM2G930FZSADDE
Mijn S7 edge laadt sinds de android 7 update veel langzamer op. Heeft iemand anders daar ook last van? En hoe kan ik dit probleem oplossen?
@Ravinn,

Nee, bij mij juist sneller in alles.
Reputatie 4
Badge +7
Update naar Android 7 voor S6 en S6 Edge vertraagd door kwaliteitsproblemen volgens Samsung UK.
@sjoerdsjoerd
Zou je naar *#1234# (sterretje-hekje-cijfers-hekje) willen 'bellen', een screenshot van de 3 regels willen maken en die kunnen uploaden? Ik vermoed dat je een typfout hebt gemaakt, dat lijkt dan de T-Mobile Branded Germany versie te zijn. Als je de screenshot upload, kan het met zekerheid gezegd worden.

Wanneer je via de telefoon de foto op het forum wilt uploaden, moet je eerst even via 'menu' links bovenaan het forum kiezen voor 'desktopversie weergeven', dan krijg je onderin het reactieveld de optie 'afbeeldingen'. 🙂
@sjoerdsjoerd
Zou je naar *#1234# (sterretje-hekje-cijfers-hekje) willen 'bellen', een screenshot van de 3 regels willen maken en die kunnen uploaden? Ik vermoed dat je een typfout hebt gemaakt, dat lijkt dan de T-Mobile Branded Germany versie te zijn. Als je de screenshot upload, kan het met zekerheid gezegd worden.


Hoi Kaassausje, bij deze mijn printscreen toegevoegd. Het lijkt er toch echt op dat het er staat. Ik heb het abonnement destijds via Belsimpel bij jullie afgesloten. Mogelijk geeft dat wat verduidelijking.

Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +9
@sjoerdsjoerd
Dat is de firmware van T-Mobile Duitsland. Maakt op zich niets uit, je bent alleen afhankelijk van T-Mobile DE en Samsung Duitsland voor het update schema, in plaats van T-Mobile NL en Samsung Benelux.

Zodra de update voor T-Mobile DE wordt uitgerold, krijg jij hem ook.

Belsimpel verkoopt meestal toestellen uit andere landen, omdat die vaak meer voorraad en meer keuze hebben dan Nederland. (Vooral vaak met de kleuren en de 64GB modellen.) Hoewel ik moet zeggen dat dit wel de eerste keer is dat ik hoor van een Branded toestel via Belsimpel.
Goedemorgen, ik weet niet zeker of ik hier op de juiste plaats ben voor deze vraag, maar na de laatste systeemupdate van mijn Samsung Galaxy krijg ik steeds een melding: "Meldingen Agenda niet weergegeven. Als u meldingen wilt ontvangen van Agenda, tikt u op INS." Ik heb daar al een aantal keer op geklikt, en de agendameldingen staan gewoon aan. Toch blijf ik om de haverklap deze melding krijgen. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen :)

Groetjes,
Tessa
Reputatie 2
er wordt maar weinig gedeeld mbt nougat en de S6.
@sjoerdsjoerd
Dat is de firmware van T-Mobile Duitsland. Maakt op zich niets uit, je bent alleen afhankelijk van T-Mobile DE en Samsung Duitsland voor het update schema, in plaats van T-Mobile NL en Samsung Benelux.


Thanks voor de informatie! Dan wacht ik het nog even af of overweeg ik om zelf nieuwe firmware te installeren als ik het de moeite vind.
Reputatie 7
Badge +9
@Tess198 Hm, die is vreemd. Kun je de meldingen eens uit, en dan weer aan zetten?
Heb gisteren ook de update gedaan naar Nougat op mijn Edge 7, alleen het gespreksvolume is echt belachelijk laag.. Degene aan de andere kant van de lijn is bijna niet te horen. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Dag T-Mobile. Ik heb de android nougat update gehad sinds dien problemen met netwerk terwijl mijn verbinding gewoon prima is. Hiervoor nooit problemen gehad. Gaat om update android 7.0 versie: G903FXXU1DPLT


Komt er misschien nog een andere update?
Hoi hoi beste mensen van T-Mobile,

Is er al iets bekend over de Android 7.0 update voor de Samsung Galaxy S6(Edge), ik zie dat Vodafone inmiddels de update aan het uitrollen is.

Ik ben benieuwd, en vele met mij, wanneer we de update kunnen verwachten.

Grtz Manfred
Hoi! Ik heb nog steeds geen update (s7 edge) mijn broer ( s7 edge t-mobile) en mijn man (s7 edge vodafone) hebben hem al een week! Hoe kan het dat mijn telefoon geen update heeft?

Grts Stefanie
Reputatie 5
Badge +17
Hoi allen,

We begrijpen dat ook de Galaxy S6 (edge) gebruikers zo snel mogelijk over willen naar Nougat. Om jullie te voorzien van de benodigde informatie heb ik gelijk contact opgenomen met de afdeling die hier over gaat. Zodra ik meer informatie tot mijn beschikking heb laat ik het jullie natuurlijk meteen weten. ;)

@AndreZ & Polletje,

Balen zeg. Na een update zou de software juist soepeler en stabieler moeten zijn. Hebben jullie je telefoon al een keer opnieuw gestart? Zorgt dit niet voor een oplossing, dan wil ik je vragen om een back-up te maken van al je gegevens en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. 9 van de 10 keer is dit de oplossing voor problemen na het uitvoeren van een update.

Hoi Stef,

Erg vreemd. Jij zou de update natuurlijk ook moeten krijgen. Ik zie dat je jouw toestel niet via ons hebt aangeschaft. Zie je wel T-Mobile branding op je toestel (T-Mobile opstartscherm)? Heb je jouw toestel al een keer opnieuw gestart en via ons mobiele netwerk (niet via Wi-Fi) gezocht naar beschikbare updates?
Nee krijg geen T-Mobile branding bij her opstarten. Net opnieuw opgestart en via jullie netwerk geprobeerd maar nog steeds geen update. Ik had de vraag eerst bij samsung neergelegt en die stuurde me naar de provider en jullie stuurde mij weer naar samsung (kastje-muur) maar goed kreeg uiteindelijk van je collega de tip het hier te vragen.. zit daar nog zoveel verschil in qua toestellen dan..

Reageer