Beantwoord

Scherm gaat ongevraagd aan bij binnenkomende meldingen.

• 19 maart 2017
  • 7 reacties
  • 4884 Bekeken

Het beeldscherm van mijn galaxy s6 edge gaat steeds aan als ik een melding binnenkrijg, terwijl ik dat niet zo heb ingesteld. Normaal gesproken gaat alleen het lampje branden. Ik heb alles al geprobeerd en ik tot nu toe heeft niks geholpen. Zijn er nog meer mensen met dit probleem? En is er iemand die mij misschien kan helpen?

Groetjes, Claudia
icon

Beste antwoord door ShadowLea 26 maart 2017, 07:04

Je bent niet de eerste. In de laatste twee weken zijn er duizenden met dezelfde klacht verschenen op XDA en Android Central.

Oorzaak: Een update van de Clean Master app. (Die app komt voorgeinstalleerd)
Oplossing: Clean Master app verwijderen. Kan dat niet, dan kun je de notificatie toestemmingen voor CleanMaster uitzetten.

Clean Master is sowieso rotzooi, dus eraf is beter.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Claudia88.,

Dat is inderdaad niet erg handig, dan raak je vast snel afgeleid?! :S

Zou je deze stappen eens kunnen doornemen:
► Kies Instellingen en ga vervolgens naar Apps
► Ga door de lijst van apps en kies de app waar je de meldingen niet van wilt ontvangen
► Selecteer Meldingen uitschakelen.

Dit zou namelijk voldoende moeten zijn om de meldingen aan te passen! Mocht dit nou niet werken, kun je dan een screenshot sturen van de instellingen van jouw apps en andere meldingen? We kunnen dan hopelijk zien waar het precies verkeerd gaat en hoe dit op te lossen is!

Hopelijk heb je gauw de tijd om het te testen en te reageren, zodat we snel achter de oorzaak komen! 🙂
Hoi! Dat is het nou juist. Ik heb alles geprobeerd. Als ik meldingen uitschakel dan licht mijn scherm nog steeds op, alleen zie ik geen melding. Ik had dat met mn vorige s6 edge ook al. Erger me er dood aan.
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Claudia,

Begrijpelijk!

Ik ben gelijk gaan kijken of er anderen zijn met een soortgelijk probleem. Na een korte zoektocht kwam ik dit topic tegen. Had je deze toevallig al gezien? Zou je de instructies in dat topic willen volgen? Ze adviseren namelijk om je toestel in Safe modus op te starten om hiermee vast te stellen of het probleem wordt veroorzaakt door je telefoon of door één van de applicaties.

Wordt dit door jouw toestel veroorzaakt dan kan je met behulp van de instructies in het bovenstaande topic dan kan je jouw Cache partition legen. Wellicht dat dit de oplossing is.

Laat je ons weten of je hiermee verder komt? We zijn erg benieuwd!
Ja het is gelukt! Het moet dus door een app komen..alleen welke ben ik nog niet achter. Heel erg bedankt!
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Claudia88.

Goed om te lezen dat je in ieder geval weet dat het niet aan je telefoon zelf ligt.

Je kan dit oplossen door een back-up te maken van je gegevens op je toestel, je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna je back-up terug te plaatsen zonder de applicaties. Zet daarna de applicaties 1 voor 1 handmatig terug en controleer in de tussentijd of je toestel weer hetzelfde probleem vertoont. Ik ben erg benieuwd wat hier precies de oorzaak van is.

Als je verder nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je Claudia! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Je bent niet de eerste. In de laatste twee weken zijn er duizenden met dezelfde klacht verschenen op XDA en Android Central.

Oorzaak: Een update van de Clean Master app. (Die app komt voorgeinstalleerd)
Oplossing: Clean Master app verwijderen. Kan dat niet, dan kun je de notificatie toestemmingen voor CleanMaster uitzetten.

Clean Master is sowieso rotzooi, dus eraf is beter.
Ik was er nog steeds niet achter welke app dit nou deed. Ik heb die clean master verwijderd, en hij doet nu weer normaal! Heel erg bedankt!

Reageer