Vraag

Scherm klikt automatisch bij Samsung S5 neo

• 3 juni 2017
  • 7 reacties
  • 226 Bekeken

Mijn telefoon (Samsung Galaxy S5 Neo) klikt af en toe uit het niets automatisch meerdere keren achter elkaar. Dit houdt pas op als ik mijn telefoon vergrendel en weer unlock. Daarna is het vaak even weg, maar dan begint het weer. Ik heb mijn telefoon al twee keer terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar het probleem is hiermee niet verholpen. Hoe is dit probleem op te lossen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Gebruik je toevallig een hoesje of screenprotector?
Ja dat klopt, ik gebruik inderdaad een hoesje. Een zogeheten Wallet Case. Heeft dat er mee te maken?
Reputatie 7
Badge +9
Het kan wel eens voor komen dat een hoesje, vooral goedkopere hoesjes, nét contact maakt met de touch sensor.

Gelukkig vrij makkelijk te testen door het hoesje tijdelijk even te verwijderen. 🙂
Ook zonder hoesje blijft hij klikken. Heel apart. Zijn er misschien andere oplossingen of ideeen waar dit door zou kunnen komen?
Reputatie 7
Badge +9
Veelvoorkomende oorzaken zijn beschadigingen in het scherm, waterschade en valschade. Die zijn helaas alleen op te lossen met een reparatie.

Soms komt het door software, maar je hebt al aangegeven dat een reset niet helpt.
Valt die reparatie binnen de garantie? Ik heb mijn telefoon nog geen 2 jaar, wordt mijn telefoon dan kosteloos gerepareerd?
Dat kan alleen het reparatiecentrum bepalen. Als zij concluderen dat het door water-, val-, klem- of stootschade is veroorzaakt, dan is de rekening sowieso voor jezelf, die dingen vallen niet onder de garantie.

Reageer