Beantwoord

Scherm niet automatisch aan-uit bij openen en sluiten flipcase

• 19 februari 2016
  • 12 reacties
  • 60488 Bekeken

Het scherm van mijn Samsung Galaxy A3 2016 gaat niet aan bij het openen van de originele Flipcase van Samsung en uit bij het sluiten van de flipcase. Dit heeft hij de eerste dag wel gedaan. Heeft er iemand een oplossing zodat hij dit weer gaat doen?
icon

Beste antwoord door Mitch 20 februari 2016, 13:12

Hoi Julietweernink,

Ik ben even aan een zoektocht begonnen op internet, aangezien we het tot maandag moeten doen zonder support van Samsung. Heb je al geprobeerd om je scherm goed schoon te maken? Misschien is de sensor niet goed schoon.

Ik lees op internet dat je ook een app kunt downloaden in de Google Play Store > Smartscreen. Deze app geeft je flipcover/toestel ook deze functie.

Je geeft aan dat het eerder wel mogelijk was. Wellicht kun je je toestel herstellen naar fabrieksinstellingen. Maak dan wel eerst even een back-up van je gegevens.

Laat je even weten als het weer werkt?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Hoi Juliet,

Kun je eens bij Instellingen > Accessoires bekijken of de instelling voor het Automatisch ontgrendelen is aangevinkt?

Groetjes,

Lot
Samsung WebCare
Mijn telefoon heeft het kopje accessoires niet bij instellingen staan..
Reputatie 2
Staat die niet onder Instellingen > Systeem (het groene rijtje)?

Lot
Samsung WebCare
Nee, helaas niet.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Julietweernink,

Ik ben even aan een zoektocht begonnen op internet, aangezien we het tot maandag moeten doen zonder support van Samsung. Heb je al geprobeerd om je scherm goed schoon te maken? Misschien is de sensor niet goed schoon.

Ik lees op internet dat je ook een app kunt downloaden in de Google Play Store > Smartscreen. Deze app geeft je flipcover/toestel ook deze functie.

Je geeft aan dat het eerder wel mogelijk was. Wellicht kun je je toestel herstellen naar fabrieksinstellingen. Maak dan wel eerst even een back-up van je gegevens.

Laat je even weten als het weer werkt?
Bedankt voor de tips. Door het downloaden van de app werkt het weer 🙂
Reputatie 6
Badge +16
Hi Juliet,

Super! Mooi dat het is opgelost. Bedankt voor je update. 😉
Reputatie 2
Schakel je telefoon uit en haal je hoesje eraf. Dan plaats je hem terug en schakel je telefoon weer aan. Je telefoon herkent de flip cover weer en het werkt weer als nieuw
Reputatie 7
Badge +20
Hi Zuchtje,

Dankjewel voor het delen van de tip! Hier hebben klanten zeker wat aan! 🙂
Hetzelfde probleem gehad en op de volgende manier opgelost. Bij de Samsung Galaxy A3 2017 moet de telefoon als die aan staat en ontgrendeld is pas in de flipcover geplaatst worden. Dan wordt de flipcover door de telefoon herkent en werkt het weer normaal.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Robjeduc,

Geweldig dat je jouw oplossing hier nog even met ons deelt! 😃 Het topic wordt nog regelmatig bezocht, dus alle oplossingen zijn welkom, bedankt!
Bedankt voor de oplossing robjeduc, eindelijk doet mijn flipcover het weer

Reageer