Beantwoord

Scherm Samsung Galaxy S7 Edge vult niet volledige schermgrootte

• 28 juli 2016
  • 8 reacties
  • 738 Bekeken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik als tevreden klant van T-Mobile mijn abonnement verlengd bij een T-Mobile shop. Hierbij heb ik gekozen voor verlening i.c.m. de Galaxy S7 Edge. Tot nu toe zeer tevreden over de telefoon, alleen valt het mij op dat het scherm niet volledig is. Hiermee bedoel ik dat het gedeelte wat licht geeft (afbeelding, video etc.) niet het volledige touchscreen bedekt. Aan alle kanten van het scherm, zit een zwarte rand. Het is niet in de eerste plaats hinderlijk, maar het valt voor mijn gevoel te veel op, en dit lijkt mij ook niet te horen. Zodoende is mijn vraag of ik ten eerste goed zit met hier de vraag te stellen en ten tweede hoe ik hiermee verder geholpen kan worden.. (teruggaan naar de winkel, Samsung benaderen of iets dergelijks :))

Alvast bedankt voor de suggesties!,
Gert
icon

Beste antwoord door ShadowLea 28 juli 2016, 19:07

Dat is heel normaal. Dat heet de bezel.

Die wordt steeds kleiner in nieuwere toestellen, maar is nog niet helemaal weg gewerkt. (Omdat daar het scherm mee bevestigt zit).

De bezelloze afbeeldingen die je van Samsung altijd ziet hebben óf een zwarte achtergrond, óf zijn 3D renders en geen echte foto's.
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Gert, welkom terug op het klantenforum.

Gaat het om een zwarte rand van pak-'m-beet 1 millimeter? Die heb ik op mijn Note 4 ook zitten, niks om je zorgen over te maken. 😉 Dat is gewoon het uiterlijk van de telefoon. Het viel me serieus pas echt op door dit topic, en ik gebruik de telefoon al bijna 2 jaar. 😃
Hey Kaaussausje,

Bedankt voor je reactie, het is inderdaad geen grote rand. Maar het feit dat jij het nu pas merkt laat mij denken dat ik met iets anders te maken heb. Maar desalniettemin bedankt voor de geruststeller 😉
Het is voor mij meer dat het zo klein is dat het mij niet opvalt, of misschien wel opvalt, maar niet in de grijze massa wordt opgeslagen als iets wat aandacht vereist. Het is gewoon het uiterlijk wat Samsung hanteert. Mogelijk is het bij mij dus ook gewenning, want hiervoor had ik een S2. Die heb ik even uit de kast geplukt, ook de S2 heeft een minuscule border tussen alles wat zichtbaar is op het scherm en de rest van het toestel.
Dan houden we het daarop, wellicht zal het mij binnenkort inderdaad niet meer opvallen. Het is in ieder geval niet zo dat ik het constant zie, meer als het scherm een bepaalde kleur heeft. Bedankt voor het reageren!
Hmmmm, anders een foto met je oude toestel maken van wat je bedoelt? Ben nu wel benieuwd namelijk 😃
Volgens onze Samsung Expert ShadowLea is het de bezel. Op deze pagina staat daar nog een leuk stukje over. (Is wel in het Engels.)
Reputatie 7
Badge +9
Dat is heel normaal. Dat heet de bezel.

Die wordt steeds kleiner in nieuwere toestellen, maar is nog niet helemaal weg gewerkt. (Omdat daar het scherm mee bevestigt zit).

De bezelloze afbeeldingen die je van Samsung altijd ziet hebben óf een zwarte achtergrond, óf zijn 3D renders en geen echte foto's.
Als ik mijn S7 vergelijk met die foto's die jij stuurt, ShadowLea, dan valt het nog heel erg mee. Het was me namelijk nooit opgevallen of was misschien minder zichtbaar bij mijn S4. Maar zoals ik al zei was het meer de vraag of dit normaal was, ja dus.

Bedankt allen!

Reageer