Beantwoord

Scherm Samsung S4 blijft uit

• 16 april 2017
  • 4 reacties
  • 1022 Bekeken

Hi,

Gisteren heb ik mijn samsung s4 laten vallen en sinds dien is het scherm zwart gebleven. Er is geen barst op het scherm te zien, maar de lichten links en rechts onder doen het nog wel. Het meldingslichtje doet het ook nog.... wat is er nu kapot en hoe kan ik dit oplossen?? Ben nu dus ook mijn foto's en alles kwijt 😞
icon

Beste antwoord door Kaassausje 16 april 2017, 12:06

Hoi LSam, welkom op het klantenforum.

Zou je de S4 eens aan willen sluiten op de pc/laptop, wordt 'ie dan nog herkend?
Als je een schermbeveiliging en een Samsung Account hebt, kun je via deze pagina je scherm ontgrendelen. Op die manier kun je in ieder geval je foto's etc. nog proberen te redden. (Je zou eventueel nog even kunnen proberen of je nog een back-up van andere dingen kunt maken.)

Waarschijnlijk is het alleen met een reparatie nog te redden, je zou eventueel een Samsung Service Center kunnen bezoeken, als er eentje in je buurt zit. Anders kun je of via T-Mobile, of via de partij waar je telefoon vandaan komt een reparatieproces in gang zetten.

Let wel: omdat het door een val is veroorzaakt, kan het zijn dat de kosten van de reparatie voor jezelf zijn. Valschade valt niet onder de normale garantie. Je zou dan eventueel via je inboedelverzekering kunnen proberen een claim in te dienen, als die het dekt.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi LSam, welkom op het klantenforum.

Zou je de S4 eens aan willen sluiten op de pc/laptop, wordt 'ie dan nog herkend?
Als je een schermbeveiliging en een Samsung Account hebt, kun je via deze pagina je scherm ontgrendelen. Op die manier kun je in ieder geval je foto's etc. nog proberen te redden. (Je zou eventueel nog even kunnen proberen of je nog een back-up van andere dingen kunt maken.)

Waarschijnlijk is het alleen met een reparatie nog te redden, je zou eventueel een Samsung Service Center kunnen bezoeken, als er eentje in je buurt zit. Anders kun je of via T-Mobile, of via de partij waar je telefoon vandaan komt een reparatieproces in gang zetten.

Let wel: omdat het door een val is veroorzaakt, kan het zijn dat de kosten van de reparatie voor jezelf zijn. Valschade valt niet onder de normale garantie. Je zou dan eventueel via je inboedelverzekering kunnen proberen een claim in te dienen, als die het dekt.
Hi,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb net mijn telefoon aangesloten op mijn laptop, maar dan geeft hij dus aan dat er geen bestanden te vinden zijn. Volgens mij heb ik ook geen Samsung account want het lukten niet om in te loggen...
Weet u toevallig wat er dan aan gerepareerd moet worden want het scherm is niet stuk dus misschien is het iets anders???
Badge +9
Hoi LSam,

Het scherm bestaat uit 3 delen. Het glas (en zo ik hierboven lees) is deze niet kapot. Het touchpaneel (zit vaak verwerkt in het glas) en als laatste de LCD (voor het gemak zeg ik even LCD, maar dit kan ook Amoled zijn).
Als het LCD paneel kapot is, dan heb je geen/verstoord beeld, maar kan het glas verder nog heel zijn.

Standaard wordt bij reparaties de fabrieksinstellingen wel teruggezet. Dit i.v.m. testsoftware alsook dat problemen in het OS hier ook mee hersteld worden.
Ik vermoed dat bij de reparatie dus het beeldscherm vervangen gaat worden.
Reputatie 7
Badge +9
Gekke suggestie: Vaak werkt na een val de touch sensor nog wel, maar de display niet. In veel gevallen kun je nog wel ontgrendelen, ook terwijl het scherm zwart blijft.

Probeer eens blind te ontgrendelen als je hem op de PC aansluit. Dus wel de handelingen, ook terwijl je het niet kunt zien.

Wat betreft het scherm zelf, tenzij je zeer technisch bent, een steriele ruimte hebt en weet wat je doet, is een reparatie de enige optie.

Reageer