Beantwoord

Scherm wordt bediend tijdens gesprek

• 21 juni 2018
  • 3 reacties
  • 728 Bekeken

Sinds een kleine jaar heb ik nu de s8 en ben er erg blij mee, er is maar een ding waar ik me direct al aan stoorde en dat is het feit dat op het moment dat je in gesprek bent je met je oor allerlei knoppen aan het bedienen bent. Dwz de mic. wordt uitgezet of vliegtuigstand gaat aan?! Dit is echt vreselijk irritant. Ik heb de sensortest gedaan met *#0*# scherm wordt groen alles lijkt gewoon te werken maar tijdens gesprek weer zelfde probleem.

2e probleem is sinds een week begonnen na een rondje hardlopen is er waarschijnlijk water in de oorspeaker gekomen waardoor deze nu zeer schraal geluid geeft.

Hoop dat er een oplossing voor is anders moet ik helaas overstappen naar wat anders de telefoon wordt zakelijk gebruikt en dan krijg je vaak rare situaties tijdens een gesprek..
icon

Beste antwoord door ShadowLea 23 juni 2018, 15:34

Gebruik je toevallig een hoesje? Die kunnen de sensor tijdens het bellen proberen. (Je kan natuurlijk ook altijd gewoon de aan/uit knop gebruiken om het scherm uit te zetten tijdens het gesprek.)

De speaker zou waterproof moeten zijn, maar daar wordt geen garantie op geleverd. (omdat val en stootschade de waterproofing kapot maakt.) Daar zul je waarschijnlijk een reparatie voor moeten aanvragen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Gebruik je toevallig een hoesje? Die kunnen de sensor tijdens het bellen proberen. (Je kan natuurlijk ook altijd gewoon de aan/uit knop gebruiken om het scherm uit te zetten tijdens het gesprek.)

De speaker zou waterproof moeten zijn, maar daar wordt geen garantie op geleverd. (omdat val en stootschade de waterproofing kapot maakt.) Daar zul je waarschijnlijk een reparatie voor moeten aanvragen.
Ik heb alleen een siliconen hoes om de telefoon heen zitten. En hoe kom je er nou bij dat de telefoon is beschadigd oid! Er zit niet een krasje op ik ben er erg zuinig op. Heb hem zelfs nooit in het water gehad, volgens samsung zijn deze toestellen waterproof er staat niks over bepaalde delen welke dat niet zijn. Dus dat verhaal van je vindt ik erg vaag.

Ik ga binnenkort naar de t mobileshop waar ik de tel gekocht heb.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Slxrtec,

Ik denk dat onze Samsung Expert doelde op de problemen die zijn ontstaan nadat het toestel in aanraking is geweest bij water. Het zou dan zo kunnen zijn dat de waterproofing van het toestel niet meer intact is en dat kan komen door schade aan het toestel. Dat hoeft dus zeker niet zo te zijn, maar ik snap de aanname die hierin gedaan is. Het is inderdaad voor dat probleem handig om het toestel ter reparatie aan te melden en dit kan ook via de winkel.

Had je het al eens getest door de hoes van het toestel af te halen bij het bellen? Zelf heb ik ook een Samsung Galaxy S8 (ook zeer tevreden gebruiker!) en bij mij vergrendelt het scherm als ik deze aan m'n oor houd. Als het dan niet automatisch gebeurt, vergrendel ik deze (zoals ShadowLea ook aangeeft) met de powerbutton, dan heb je dat probleem ook niet meer! 🙂

Laat je weten of het tot zover in ieder geval duidelijk is? Als we je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag!

Reageer