Beantwoord

Schermrotatie icoontje verplaatst na software update

Hi,

Na de meest recente software update iets raars meegemaakt.

Op 25% accu kreeg ik een hack-achtige melding (een pop-up die 2/3 van het scherm besloeg en niet weg te klikken was) met de mededeling dat het energieniveau 25% bedroeg en dat ik 2 dingen uit kon zetten voor accuduur verlenging, waaronder schermrotatie.

Omdat wegklikken van de pop-up niet lukte uiteindelijk braaf beide functies uitgezet. Daarna getracht de instellingen weer terug te krijgen. Dat lukt dus niet. Ook niet met volle accu.

Schermrotatie is (bij de software update?) uit de notificatiebalk gehaald en ook via instellingen, scherm, etc, niet meer te vinden. Tevens gezocht op rotatie, schermdraaien, draai, roteren etc. Niks te vinden.

Wie weet waar ze het ikoontje verstopt hebben? BVD
icon

Beste antwoord door stef1411 16 mei 2017, 19:19

@tonino heb even een mooi artikel voor je! https://androidworld.nl/tips/ongewenste-battery-saver-notificatie-verwijderen/ via @Androidworld

Hierbij wordt precies beschreven waar het accu waarschuwing vandaan komt.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Tonino, welkom op het klantenforum.

Kan het zijn dat de optie momenteel een andere benaming heeft? Op sommige toestellen verandert de naam als auto-rotate uit staat namelijk. De Engelse benaming is 'Portrait Unlock', zou je eens naar iets met portret (o.i.d.) willen zoeken?

Als je het alsnog niet kunt vinden, geef dan even aan van welk toestel je gebruik maakt en welke Android-versie je momenteel hebt. Dan kan er wat specifieker gezocht worden.
Bedankt voor je reactie. Ben inmiddels wat verder.

Bij alle icoontjes in het pull-down menu verandert uitsluitend de kleur (grijs of helder blauw) als je een functie aan of uit zet.

Behalve.... bij het rotatie-icoontje. Deze verandert van gekanteld rechthoekje met pijltjes er om heen naar een rechtopstaand rechthoekje...

Dat is dus getackeld.

Echter... enkele dagen geleden kreeg ik opnieuw de melding mbt lage accuspanning. Nu stond er een optie bij "negeren". De pop-up verdween.

Gisterenavond opnieuw, dit keer weer zonder optie "negeren". Het maakt dan niet uit waar ik op druk, de pop up blijft 2/3 van het scherm beheersen.

Het enige wat ik dan kan doen is de telefoon bijladen, want hij is niet meer te gebruiken.

Erg agressief. Kan deze overijverige melding uitgezet worden.

Betreft een S6 edge. Software update heeft een ruime week geleden plaatsgevonden.
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Tonino,

Goed om te lezen dat je inmiddels meer duidelijkheid hebt over de schermrotatie. :)

Erg vreemd zeg! Je zou zo'n melding gewoon af moeten kunnen sluiten. Bij hoeveel % krijg je deze melding te zien? Heb je jouw toestel al een keer helemaal uit- en aan gezet?

Heb je de mogelijkheid om een volledige back-up te maken van je gegevens en je toestel één keer helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? In de meeste gevallen worden problemen na een update op deze manier opgelost. Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
De melding komt in beeld bij 25% resterende accucapaciteit. Die keer dat ik kon "negeren" zag ik de melding vrij snel en klikte op "negeren".

De keren dat ik "negeren" niet als optie zag, had ik de melding aanvankelijk niet in de gaten en was op het moment dat ik wel keek, de accucapaciteit 18%. De optie "negeren" was weg en het toestel was geblokkeerd.

Ook na het uitzetten van de 2 functies blijft de schermpopup 2/3 het scherm beheersen. Laden is de enige optie.

Voor de update heb ik capaciteiten gezien van enkele procenten en bleef de telefoon gewoon bruikbaar.

De Adroidversie is overigens 7.0.
Reputatie 3
Badge +1
@tonino heb even een mooi artikel voor je! https://androidworld.nl/tips/ongewenste-battery-saver-notificatie-verwijderen/ via @Androidworld

Hierbij wordt precies beschreven waar het accu waarschuwing vandaan komt.
Voorstel aan moderator:

Maak van stef1411 aub een ZEER gewaardeerde antwoordgever.

Bedankt! De gijzelneming van m'n phone is done!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tonino,

Goed om te horen dat het is gelukt met het antwoord van Stef! 🙂 En dat je zo blij bent met zijn hulp, dat zijn wij ook zeker! Dankjewel Stef!

Geniet van het mooie weer vandaag! En als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten op het forum. We staan voor je klaar!
Reputatie 3
Badge +1
@tonino

Super om te horen dat probleem is opgelost. Mocht er nog vragen zijn weet je ons te vinden!

En super bedankt voor je compliment!

Fijne dag vandaag,
Groet stefan
Reputatie 3
Badge
Beste,

Ik gebruik nu Samsung Galaxy S5 nog tot 14 Juni.
Op 15 juni gebruik ik een nieuwe Samsung Galaxy S6 Edge
Mijn vraagje is of die Peel remote kan verwijderen via Play Store of Galaxy Apps ?
Want ik gebruik nooit Peel Remote in mijn S5 ( is uitgeschakeld )

Pierre
Reputatie 3
Badge +1
Meen dat het een systeem app is en dus niet te verwijderen is, enkel uitschakelen.

Vandaag heb ik het met een vertegenwoordiger van Samsung premium support over dit probleem gehad, dit probleem is bekend en wordt aan gewerkt. In de tussentijd is het uitschakelen van de app de beste oplossing.
Reputatie 3
Badge
Beste Stef,

Dank voor jouw antwoord... Hopelijk wordt snel opgelost van Peel Remote anders word het lastig met melding van accucapaciteit

Reageer