Beantwoord

Schermrotatie Samsung Galaxy 5 Neo

  • 19 februari 2018
  • 1 reactie
  • 2265 Bekeken

Van de een op de andere dag werkt mijn schermrotatie niet meer. De optie kalibreren kan ik nergens vinden in de menu's. Deze staat niet bij het menu dispay. Hoe kan ik het verhelpen? Ook mijn cameraweergave staat op zijn kop.
icon

Beste antwoord door David 20 februari 2018, 10:11

Hoi PatKamp,

Heb je de Samsung al eens opnieuw opgestart in de veilige stand? Je doet dit door het toestel uit te schakelen en en zet het vervolgens weer aan. Houd tijdens het opstarten de ‘volume omlaag’ knop ingedrukt. Links onderin het scherm verschijnt nu de melding ‘Veilige stand’. De rotatiefunctie kan nu weer werken. Start vervolgens je toestel weer even opnieuw op, dan zou het goed moeten gaan!

Als het dan nog niet werkt, ben ik benieuwd of je onlangs een software update hebt uitgevoerd? Dit is namelijk ook een oorzaak die vaker voorkomt. In dat geval raad ik je aan om een reset van de telefoon uit te voeren. Je kunt dit doen met behulp van de stappen uit onze Toestelhulp. Zorg er dan wel voor dat je eerst een back-up van je gegevens maakt, zodat je niets verliest.

Ik ben benieuwd of het opgelost is en hoe je het uiteindelijk hebt weten te regelen! Houd ons op de hoogte! 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hoi PatKamp,

Heb je de Samsung al eens opnieuw opgestart in de veilige stand? Je doet dit door het toestel uit te schakelen en en zet het vervolgens weer aan. Houd tijdens het opstarten de ‘volume omlaag’ knop ingedrukt. Links onderin het scherm verschijnt nu de melding ‘Veilige stand’. De rotatiefunctie kan nu weer werken. Start vervolgens je toestel weer even opnieuw op, dan zou het goed moeten gaan!

Als het dan nog niet werkt, ben ik benieuwd of je onlangs een software update hebt uitgevoerd? Dit is namelijk ook een oorzaak die vaker voorkomt. In dat geval raad ik je aan om een reset van de telefoon uit te voeren. Je kunt dit doen met behulp van de stappen uit onze Toestelhulp. Zorg er dan wel voor dat je eerst een back-up van je gegevens maakt, zodat je niets verliest.

Ik ben benieuwd of het opgelost is en hoe je het uiteindelijk hebt weten te regelen! Houd ons op de hoogte! 🙂

Reageer