Beantwoord

Schermvergrendeling uitzetten op Samsung Galaxy Core Prime

• 25 februari 2018
  • 6 reacties
  • 11858 Bekeken

Hallo,

Omdat Google erop aandrong mijn schermvergrendeling te beveiligen, dacht ik, oké dat wil ik wel proberen. En kijken hoe me dat bevalt. Heb het nu met een patroon beveiligd.

Wel, het bevalt me niets. Ik moet iedere keer dat patroon vegen als ik op mijn mobiel wil kijken.
Ik kan het echter niet meer terugzetten. Ik wil gewoon weer ouderwets vegen, maar die optie is nu uitgeschakeld. Er staat "uitgeschakeld door beheerder, coderingsbeleid of opslag aanmeldingsgegevens.

Hoe kan ik weer terug naar simpel vegen?

Ik heb een Samsung Galaxy Core Prime.
icon

Beste antwoord door Lorene 25 februari 2018, 15:36

Gelukt! :)
Je hebt me op een spoor gezet. Heb gegoogled op schermvergrendeling uitzetten en vond dit voor mijn toestel:
instellingen - beveiliging - aanmeldgegevens wissen. Dit gedaan. Daarna instellingen - vergrendelscherm. Daar stond nog "met patroon beveiligd". Patroon tekenen en toen stond de optie "Vegen" beschikbaar. Klaar = Kees.
Dus even goed bedankt voor je hulp 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Lorene.

Zou je het volgende eens willen proberen? Ga naar instellingen > meer > beveiliging > apparaatbeheerders > android apparaatbeheer en vink de volgende optie aan: “Android Apparaatbeheer toestaan een kwijtgeraak apparaat te vergrendelen of te wissen”.
Dank voor je tip. Heb het geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

Mijn instellingsopties zijn als volgt: instellingen - beveiliging - apparaatbeheerders - en hier heb ik 2 opties staan: "greenify automatisch" en "vind mijn apparaat" (hiermee kan Google Play-services alle gegevens wissen, wachtwoord schermontgrendeling wijzigen en scherm vergrendelen). Geen "android apparaatbeheer "gevonden. Ik heb "vind mijn apparaat" maar uitgeschakeld.

Wat nu?
Gelukt! :)
Je hebt me op een spoor gezet. Heb gegoogled op schermvergrendeling uitzetten en vond dit voor mijn toestel:
instellingen - beveiliging - aanmeldgegevens wissen. Dit gedaan. Daarna instellingen - vergrendelscherm. Daar stond nog "met patroon beveiligd". Patroon tekenen en toen stond de optie "Vegen" beschikbaar. Klaar = Kees.
Dus even goed bedankt voor je hulp 🙂
Ik ben zo vrij geweest om mijn eigen antwoord te markeren. Omdat dit de oplossing blijkt te zijn.
Hoi Lorene.

Fijn dat het alsnog gelukt is. De aanmeldgegevens wissen was inderdaad een tweede ding wat je kon controleren. (Werkt -ook- niet altijd, soms is die knop grijs.)

Het is natuurlijk prima dat je je eigen antwoord hebt gemarkeerd als juiste antwoord, daar is die knop voor bedoeld. 😉 Fijn dat je een terugkoppeling geeft, wie weet heeft een ander daar in de toekomst ook weer wat aan.

'Vind mijn apparaat' kun je beter aan laten staan trouwens, gewoon 'voor het geval dat'. 🙂
'Vind mijn apparaat' kun je beter aan laten staan trouwens, gewoon 'voor het geval dat'.

Zal ik doen. Bedankt!

Reageer