Beantwoord

SD Kaartje wordt niet herkend S7 Edge

• 5 augustus 2017
  • 12 reacties
  • 6422 Bekeken

Ik heb voor de 2de keer een nieuw SD kaartje in me toestel geplaatst. Bij de eerste keer zag me toestel hem maar na een paar dagen zegt die dat er geen SD kaartje in zit.
Ik zie op andere sites dat ik niet de enigste ben.
Iemand een idee hoe ik me kaartje weer zichtbaar krijg? Het gaat om 128 GB wat volgens de handleiding moet kunnen, zet ik er een 2 gb kaartje in heb ik er geen enkel proleem
icon

Beste antwoord door HarryMe 7 augustus 2017, 19:17

https://www.bol.com/nl/p/micro-sd-card-64gb-class-10-met-sdhc-adapter-voor-smartphone-tablet-digitale-camera/9200000046830269/

Ziet eruit als zoiets...

Zijn toch helaas de kaartjes die vaker stuk gaan.

Ik houd het er in jouw geval ook op dat je kaartje zelf stuk is (ook omdat je aangeeft dat je 2GB kaartje wel werkt).

Hoop dat je geen data verloren bent nu!

Zelf houden we het bij merken zoals Samsung/ Lexar/ SanDisk.

En vooruit... een LG sd kaartje (welke bij Lexar geproduceerd is).

Zou ermee terug gaan naar de verkoper, en toch (ja, t is ff iets duurder) voor een kaartje gaan van bijvoorbeeld de drie die ik net noemde (minimaal class 10 U1 of U3!)

De hogere snelheid van duurdere kaartjes laat apps soepeler draaien en zijn van gecontroleerde kwaliteit.

Succes alvast, hoop dat je je sd kaartje weer terug kunt ruilen!
Bekijk origineel

12 reacties

ff nagekeken of me laptop het 128GB kaartje kan lezen, maar deze is dus kapot. Als ik de andere forums lees, is dat bij hun ook zo. Is dit niet gewoon een probleem bij Samsung?
Las ergens dat hij wel een kaartje heb gehad van Samsung en dit te maken zou hebben met leessnelheid?

Vind alleen vreemd dat me S7 het kaartje dan onbruikbaar maakt, ik zou dus dit kunnen kunnen verhalen bij Samsung?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gronik68,

De klasse 10 sd-kaart is gewenst voor je toestel. Van welke maak jij gebruik? Zou je jouw toestel in veilige modus kunnen starten? Mocht je dan nog steeds problemen ervaren dan kun je jouw toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maak dan wel eerst een back van je gegevens zodat ze niet verloren gaan.

Laat je even weten of het hiermee lukt?
Reputatie 3
Badge +4
Hoi Gronik68, welk sd kaartje gebruik je?
Sluit ik me aan bij Hajar.

(Denk aan kaartjes als de
Samsung Evo+/ Pro/ Pro+
SanDisk Ultra/ Extreme/ Extreme PRO
kies voor een kaartje vanaf Class 10 UHS-I.)
Ik heb Coolbleu een 128GB micro SD - Klasse 10 van mij onbekend of zelf naamloos merk gekocht.
Maar kaartje is niet meer leesbaar met cardreader op me laptop. Het opstarten in veilige modus heeft lijkt me dan ook zinloos. HEt 2 GB werkt prima, maar ik heb juist die 128 GB gekocht omdat 2 gb maar weinig is. 😉
FF fotoje erbij
Reputatie 3
Badge +4
https://www.bol.com/nl/p/micro-sd-card-64gb-class-10-met-sdhc-adapter-voor-smartphone-tablet-digitale-camera/9200000046830269/

Ziet eruit als zoiets...
Zijn toch helaas de kaartjes die vaker stuk gaan.
Ik houd het er in jouw geval ook op dat je kaartje zelf stuk is (ook omdat je aangeeft dat je 2GB kaartje wel werkt).
Hoop dat je geen data verloren bent nu!

Zelf houden we het bij merken zoals Samsung/ Lexar/ SanDisk.
En vooruit... een LG sd kaartje (welke bij Lexar geproduceerd is).

Zou ermee terug gaan naar de verkoper, en toch (ja, t is ff iets duurder) voor een kaartje gaan van bijvoorbeeld de drie die ik net noemde (minimaal class 10 U1 of U3!)
De hogere snelheid van duurdere kaartjes laat apps soepeler draaien en zijn van gecontroleerde kwaliteit.

Succes alvast, hoop dat je je sd kaartje weer terug kunt ruilen!
Ruilen gaat helaas niet, maar ik zal een nieuw kaartje bestellen en niet beknibbelen op de centjes.
Ja, ik ben wel data kwijt geraakt maar helaas is het niet anders, hopelijk heeft Dropbox ze binnen gehaald voor kaartje stuk ging.
Ik dank je voor je uitleg HarryMe en Hajar.
Reputatie 7
Badge +9
Je kan misschien je data nog herstellen als je een beetje technisch bent. Als je op de computer in device manager de kaart wel kunt zien, maar de partitie is onbekend of RAW, dan kan CHKDSK via CMD mogelijk de partitie nog repareren.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gronik66,

We denken graag met je mee. Ik hoop dat het met de nieuwe SD-kaart wel goed werkt. 🙂
Je kan misschien je data nog herstellen als je een beetje technisch bent. Als je op de computer in device manager de kaart wel kunt zien, maar de partitie is onbekend of RAW, dan kan CHKDSK via CMD mogelijk de partitie nog repareren. Wat ik ook probeer, kaartje is niet terug te vinden via me laptop en PC.

Ik ga voor een nieuw kaartje, en dan maar wat centjes meer besteden, nogmaals dank voor jullie hulp.
Reputatie 3
Badge +4
Graag gedaan Gronik68.
ShadowLea doelt op data recovery (google er evt. op).
Een onbetrouwbaar/ niet geschikt gebleken kaartje zou ik (ook na herstel) niet weer gebruiken.

Laat je weten als het weer werkt (met een nieuw kaartje)?
Ik snap wat ze bedoeld HarryMe, maar hij is echt dood en overleden. 😞

Reageer