Beantwoord

SIM-unlock instructies voor Samsung B300

• 23 december 2014
  • 5 reacties
  • 1116 Bekeken

Op de website kan ik geen instructies vinden om mijn Samsung B300 telefoon simlockvrij te maken. De sim-unlockcode voor dit toestel heb ik wel zonder problemen van T-mobile ontvangen. Kan iemand mij helpen? ik wil dit toestel namelijk graag gebruiken voor een Spaanse SIM-kaart als ik daar verblijf.
icon

Beste antwoord door Minty 25 december 2014, 19:42

Probeer het anders eens door de onderstaande code in te toetsen alsof je deze gaat bellen, gevolgd door de beltoets.

#0111*unlockcode#

In plaats van 'unlockcode' voer je uiteraard de code in die je van T-Mobile hebt ontvangen. Ik hoop dat dit wel lukt! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Probeer het anders eens door de onderstaande code in te toetsen alsof je deze gaat bellen, gevolgd door de beltoets.

#0111*unlockcode#

In plaats van 'unlockcode' voer je uiteraard de code in die je van T-Mobile hebt ontvangen. Ik hoop dat dit wel lukt! 🙂
Reputatie 5
Stop eerst een simkaart van een ander netwerk in jouw telefoon (misschien heb je er eentje liggen of kun je die van iemand anders even gebruiken). Als je de telefoon daarna opstart zal deze een melding in de trant van 'netwerkblokkering' weergeven met daaronder de mogelijkheid om de unlockcode in te voeren.
Hartelijk dank voor uw antwoord. Helaas krijg ik alleen de melding 'onjuiste kaart' als ik een simkaart van een ander netwerk in mijn telefoon stop en deze opstart. En geen mogelijkheid om de unlockcode in te voeren.
Ik heb alle mogelijke toetsen ingedrukt m.u.v. de SOS noodoproep maar zonder succes. Ik heb twee verschillende simkaarten geprobeerd, t.w. van Simyo en het Kruidvat. Beide simkaarten werken wel gewoon in andere simlockvrije telefoons.
Is er misschien een andere oplossing/methode? Bvb heel erg bedankt.
Wederom bedankt voor uw tip. In eerste instantie leek dit ook niet te lukken omdat ik steeds een melding kreeg 'nog niet aangepast' met een groot rood uitroepteken in driehoek. Nadat ik echter de Kruidvat simkaart had geplaatst bleek deze te werken en de blokkering dus opgeheven. Hoop dus dat een Spaanse simkaart t.z.t. ook zal werken. Denk het wel.:D
Reputatie 5
Mooi dat het is gelukt! 😃 Als een simkaart van een andere aanbieder werkt, zullen simkaarten van alle andere aanbieders ook op het toestel werken. Alvast veel plezier gewenst in Spanje. 🆒

Reageer