Vraag

Simkaart ontgrendelen

Sinds de laatste automatische update van mijn Samsung Galaxy S6, slaat het toestel het invoeren van mijn pincode over zodat ik niet kan bellen omdat mijn simkaart dan niet ontgrendelt is. Ook bij herhaald opnieuw opstarten, blijft het probleem bestaan. Heb verder wel alle functionaliteiten, maar kan niet bellen. Gaarne info hoe dit te verhelpen?

1 reactie

Reputatie 2
Het lijkt erop dat het toestel de simkaart niet meer kan lezen. In dit geval is het aan te raden om, indien mogelijk, een kruistest uit te voeren.

Bij een kruistest steek je een andere simkaart in het toestel en steek je de simkaart die al in het toestel zat, in een ander toestel. Werkt de simkaart in een ander toestel, dan ligt het aan het toestel. Werkt de simkaart niet in het andere toestel, ligt het aan de simkaart. Werkt de andere simkaart in beide toestellen, ligt het probleem ook aan de simkaart.

Mocht het probleem aan de simkaart liggen, is de beste optie een nieuwe simkaart bestellen. Dit kan via het forum, via My T-Mobile of via een T-Shop. Ligt het probleem niet bij de simkaart, dan kan je de tips in dit topic gebruiken om te kijken of je het probleem daarmee oplost. Is het probleem dan ook niet opgelost, zit er niets anders op dan het toestel te laten repareren.

Reageer