Vraag

simkaart vraagt pincode

• 4 februari 2013
  • 12 reacties
  • 976 Bekeken

sinds 2 dagen vraagt de simkaart iedere keer de pincode, terwijl mijn toestel (galaxy ace 5830i) niet uit is geweest, maar langer dan (ca 1 á 2 uur) niet gebruikt is. Het vervelende hiervan is dat ik dan ook niet bereikbaar ben. Iemand een oplossing?

12 reacties

sinds 2 dagen vraagt de simkaart iedere keer de pincode, terwijl mijn toestel (galaxy ace 5830i) niet uit is geweest, maar langer dan (ca 1 á 2 uur) niet gebruikt is. Het vervelende hiervan is dat ik dan ook niet bereikbaar ben. Iemand een oplossing?

niemand een oplossing?
Reputatie 7
@cobrst
Dit lijkt mij behoorlijk lastig! Je toestel verliest blijkbaar de verbinding met de simkaart waardoor de pincode opnieuw ingevoerd moet worden. Kun je de simkaart in een ander toestel testen? Dan kunnen we achterhalen of het een toestel of simkaart probleem is.

Ik hoor graag wat de uitkomst is 🙂
hallo enige tijd geleden alweer, maar nadat ik mijn vraag/klacht hier had gepost ging alles weer goed tot....de 22 de datum dat mijn nieuw maand ingaat.. toeval? dit duurde een aantal dagen en toen ging het weer goed, maar nu is gisteren mijn telefoon geupdated en nu heeft hij al zeker 5x om de pincode gevraagd. Een ander toestel is niet aanwezig om dit te uit te proberen.
Reputatie 6
@cobrst

Wanneer je de PIN invoert, is het toestel dan wel te gebruiken?
Hoe bedoel je, ik geef de pin in en dan start ie weer op alsof hij helemaal uit is geweest en dan met geluk blijft ie het een paar uur doen. Vandaag is hij er al 3x uitgegaan
Ik had trouwens al ergens anders ook gereageerd want ik ben niet de enige met dit probleem heb ik gezien. Daar had ik ook gemeld dat dit pas voorkomt sinds jullie mijn provider zijn daarvoor dus niet met hetzelfde toestel.
@cobrst

Wanneer je de PIN invoert, is het toestel dan wel te gebruiken?

zie mijn antwoorden hierboven, kwam er net trouwens achter dat agenda alarm en wekker het wel gewoon doen.
Reputatie 5
@cobrst heb je al uitgesloten dat het een software probleem betreft door je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Wel even je gegevens back uppen wanneer je dit doet! 🙂
@cobrst heb je al uitgesloten dat het een software probleem betreft door je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Wel even je gegevens back uppen wanneer je dit doet! :)

wil ik nog wel eens doen maar kan niet backuppen want ik ben het programma KIES kwijt (na crash PC) en krijg het er niet terug op, maar geloof niet dat dit de oplossing is gezien het aantal gevallen in het andere topic.
Reputatie 6
@cobrst

Je hebt deze vraag ook in een andere topic geplaatst. Echter, ik had daarin niet gelezen dat je KIES kwijt was. Het zou mogelijk moeten zijn om KIES weer te installeren op je PC. Een reset is in de meeste gevallen effectief. Daarom wil ik je vragen KIES te downloaden en alsnog een reset en update uitvoeren.
Sinds een paar maanden vraagt mijn Galaxy Ace (los toestel met apart T mobile abonnement) meerdere keren per dag om de pin code. ik heb al een nieuwe SIM kaart gekregen van T-mobile en ook al een software update laten uitvoeren in de zaak waar ik het toestel gekocht heb, dit alles zonder succes.
Zodra ik in het buitenland ben (roaming) heb ik geen problemen. Het probleem zit zit in de combinatie van T mobile provider met Galaxy Ace.

Heeft iemand een oplossing?  
Reputatie 6
Badge +16
@Hopeloos12

Welkom op het forum!

Ik kan me voorstellen dat je dit opgelost wilt hebben. Is het toevallig ook het geval dat jouw toestel uitvalt voordat je toestel om de pincode vraagt? Of gaat het hier om een toestel dat aan staat en plotseling om de pincode vraagt. Heb je toevallig al een andere simkaart in jouw toestel geprobeerd? Ik wacht je reactie af. 😉

Reageer