Beantwoord

slecht bereik Samsung S7


Sinds ik een Samsung S7 heb, is het bereik met het telefoonnetwerk beroerd en vaak is er zelfs helemaal geen verbinding. SMS-berichten met bv. inlogcodes komen uren later aan, tijdens gesprekken wordt de verbinding verbroken etc. Volgens de helpdesk is er geen storing, ik heb de verbindingen en de hele telefoon gereset (terug naar fabrieksinstellingen), mijn simkaart in mijn oude telefoon gedaan (Samsung S4 zonder enkel probleem), bij de T-Mobileshop een nieuwe SIM-kaart erin laten plaatsen, en hij is ter reparatie aangeboden maar er is geen fout gevonden zegt men. Gisteren kreeg ik hem terug maar het probleem is nog net zo erg. Heeft iemand nog tips?
icon

Beste antwoord door Thalina 21 september 2016, 15:10

Hoi Ditisgeentelefoonnummer,

Begrijpelijk dat je dit geen fijne situatie is en dat je gewoon goed bereikbaar wilt zijn! Ik zie dat je op 1/9 met mijn collega hebt gesproken naar aanleiding van een dekkingsklacht en dat je toen aangaf dat het probleem was opgelost. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat het weer terug is. Was het toevallig met name gistermiddag? Toen is de mast bij jou namelijk 4 uur offline geweest voor modernisatie werkzaamheden. Verder heb ik nog even een netwerkspecialist naar jouw verbinding laten kijken en hij ziet dat je vandaag alleen maar 2G verbindingen hebt gehad. Kun je bij jouw instellingen 3G (WCDMA of 3G) aanvinken? Dit vind je bij Menu -> Instellingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkmodus. Deze moet staan op LTE/WCDMA/GSM. Ik vraag je eerst even 3G te proberen omdat je aangeeft dat je problemen hebt met sms'en en bellen.

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Bekijk origineel

12 reacties

Misschien komt het omdat Samsung s7 een nieuw toestel is en nog niet de goeie updates heeft gehad
Hallo,

Welkom op het forum, ik ga proberen u te helpen,
Heeft u bij u nieuwe toestel ook een nieuw smkaart gekregen?
Zo nee, dan kan het aan de oude simkaart liggen
Zo ja, .............zijn er meer klachten in u postcode gebied?
Reputatie 6
Hoi Ditisgeentelefoonnummer,

Welkom op het forum!

Vervelend dat je geen bereik hebt met je nieuwe toestel.

Een paar vragen om een en ander duidelijk te krijgen.

Had je voorheen ook T-Mobile en met welk toestel? Je geeft aan dat je simkaart vervangen is, geeft deze dezelfde klachten in een ander toestel? Zou je dit eens willen testen?

Welke postcode woon je? Zo kunnen we even kijken of er een storing is of hoe dekking is.

Let me know!
Hoi allemaal,

Bedankt voor de hulp. Ik was door werk niet in de gelegenheid te antwoorden de afgelopen halve week. Sorry daarvoor.

Hiervoor had ik een S4 die ik als los toestel heb gekocht en geen enkel probleem gaf op het T-Mobile netwerk, ook niet in mijn postcodegebied. Terwijl mijn S7 bij de technicus lag heb ik mijn oude S4 weer gebruikt en dit gaf geen enkel probleem, ook niet met de nieuwe SIM-kaart.

Volgens het toestel zijn alle updates geïnstalleerd.

In eerste instantie heb ik gewoon mijn oude SIM-kaart gebruikt in het nieuwe toestel. Kortom, aan de SIM-kaarten lag het niet.

Op dit moment is het grootste probleem dat het bereik over het algemeen slechter is vergeleken met mijn S4. Zo slecht zelfs dat gesprekken stoppen terwijl ik me niet verplaats.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ditisgeentelefoonnummer,

Begrijpelijk dat je dit geen fijne situatie is en dat je gewoon goed bereikbaar wilt zijn! Ik zie dat je op 1/9 met mijn collega hebt gesproken naar aanleiding van een dekkingsklacht en dat je toen aangaf dat het probleem was opgelost. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat het weer terug is. Was het toevallig met name gistermiddag? Toen is de mast bij jou namelijk 4 uur offline geweest voor modernisatie werkzaamheden. Verder heb ik nog even een netwerkspecialist naar jouw verbinding laten kijken en hij ziet dat je vandaag alleen maar 2G verbindingen hebt gehad. Kun je bij jouw instellingen 3G (WCDMA of 3G) aanvinken? Dit vind je bij Menu -> Instellingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkmodus. Deze moet staan op LTE/WCDMA/GSM. Ik vraag je eerst even 3G te proberen omdat je aangeeft dat je problemen hebt met sms'en en bellen.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hoi Thalina,

Ik heb inderdaad minder klachten maar het is heel vervelend als de verbinding tijdens een gesprek wegvalt.

Voor wat betreft 3G ... ik heb geen internetbundel omdat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft. Kan dit gevolgen hebben voor de telefoonverbinding? Hiervoor had ik nl. ook geen internetbundel.

Overigens was ik gisteren overdag niet thuis.

Terwijl ik dit schrijf zie ik dat de telefoonverbinding van 4 naar 0 en weer naar vier streepjes gaat. V.w.b. de instellingen had ik 2G/3G automatisch verbinden aangevinkt. Nu heb ik alleen 3G aangevinkt. Heb ik het daarmee goed gedaan?

Hartelijke groet,

Joachim
Reputatie 7
Badge +20
Hey Joachim,

Dat is behoorlijk irritant ja, dat moet je niet hebben..

Alleen 2G gebruiken kan inderdaad effect hebben op je netwerkervaring. Op 3G bieden we namelijk een verbeterde kwaliteit van het netwerk. We raden dus altijd aan om boven 2G te gaan zitten, dus dat je 3G hebt ingeschakeld is inderdaad goed. Je kunt ook het automatische verbinden inschakelen, dan wordt het sterkste netwerk geselecteerd in jouw omgeving. Merk je hier al een verschil mee bij je gesprekken?

Overigens heeft onze eigen DennisAmeling ook ooit een uitleg geschreven over de verschillen tussen 2G, 3G en 4G. Misschien ook leuk om even door te lezen?

Hopelijk heeft de tip van Thalina gezorgd voor een betere netwerkervaring! 🙂
Hello iedereen , ik heb even alles reacties van iedereen gelezen . En ik heb ook percies hetzelfde probleem .. ik 3jaar geleden de s4 met provider vodafone .. heb toen de s6 genomen met weer de provider vodafone en daar begonnen de problemen met netwerk .. whatsapp/facebook bellen, soundcloud luisteren of gebeld worden continu geen bereiken .. meerder male toestel ter reparatie gestuurd, meerde malen nieuwe simkaart en nieuwe toestel gekregen meer probleem ging maar niet weg .. uiteindelijk over gestapt naar tmobile met de volle hoop verholpen te zijn van dit netwerk probleem.. 1maand lang me tmobile simkaart in mijn s4 gestopt no probleem. Sinds 2 dagen gebruik ik mij s7 edge en ja hoor de netwerk problemen zijn er weer ..

Wat moet ik doen ? Wordt er zo moe van.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Stefsz,

Ai.. ik snap dat je hier flink van baalt! Op welk netwerk zit je nu? 4G? Heb je deze problemen overal of voornamelijk alleen op je thuislocatie? In dit topic vind je nog een aantal tips. Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met een van mijn collega's. Heb je de fabrieksreset al uitgevoerd?

Als ik het goed begrijp deed je simkaart het wel helemaal naar behoren in je S4. Zou je hem daar nog eens in willen doen? Als hij het daar nog steeds helemaal goed dat lijkt er dat er iets verkeerd gaat met je S7. Zou je ook eens willen kijken of de simkaart misschien beschadigt is? In de S4 gaat natuurlijk een micro-versie en in de S7 een nano-simkaart. Heb je de simkaart misschien geknipt of wellicht beschadigt tijdens het uitdrukken? :8

Ik ben benieuwd naar je reactie. We helpen je graag verder hier!
Hier precies dezelfde problemen met een s7.
Nieuwesimkaart geplaatst geen verschil.
Getest in telefoon van collega's en vol bereik.
Dus het ligt aan de s7 maar deze is gewoon goed bleek na onderzoek.
Wordt er wel heel heel heel moe van.
Jammer dat er geen ander toestel wordt aangeboden.
Of desnoods ander abonnement incl toestel.
Echt irritant dit.
Reputatie 7
Badge +18
RichardBotbijl schreef:

Hier precies dezelfde problemen met een s7.
Nieuwesimkaart geplaatst geen verschil.
Getest in telefoon van collega's en vol bereik.
Dus het ligt aan de s7 maar deze is gewoon goed bleek na onderzoek.
Wordt er wel heel heel heel moe van.
Jammer dat er geen ander toestel wordt aangeboden.
Of desnoods ander abonnement incl toestel.
Echt irritant dit.



En hoe werkt de S7 met een simkaart van een andere provider? (Tele2, KPN of Vodafone netwerk)

Hoe oud is je S7 en heb je die i.c.m. aan abonnement bij T-Mobile gekocht?
Abonnement loopt tot 03/2019.
Vanaf het begin al problemen.
Het zit hem in het toestel hij heeft gewoon slecht ontvangst op een of andere manier.
Collega's zitten film te kijken via t mobile in de kantine terwijl ik steeds offline ben.
Ben blij als ik van deze telefoon af ben.
Jammer dat ze geen ander abonnement aanbieden zou graag klant blijven bij T.M
Verders geen klachten alleen de pech met een slecht toestel.

Reageer