Beantwoord

Slecht geluid bij bellen

Sinds kort heb ik de sumsung 4 in gebruik. Als ik bel heb ik echter een heel zacht geluid terwijl alles voluit staat. Bellen doe ik nu dus met de radio uit en de telefoon bijna in mijn oor. Ik ben goed te verstaan en als ik bv muziek af speel is dat volume ook prima. Heeft iemand een idee wat voor oplossing hiervoor is ?
icon

Beste antwoord door Thalina 22 mei 2017, 15:05

Hoi Bianqua,

Bellen met jouw telefoon bijna in je oor is niet helemaal de bedoeling 😉 Begrijp ik het goed dat je de beller heel zacht hoort? Heb je tijdens het bellen al het volume omhoog proberen te doen met de knopjes aan de zijkant van jouw toestel? Als je tijdens het bellen jouw toestel op speakerphone zet, kun je het dan wel goed horen? Heb je het bij iedereen die jou belt of bij een specifiek persoon? En als je zelf iemand belt, heb je er dan ook last van? Kun je eens kijken of er stof of vuil in de microfoon van jouw telefoon zit? Zo ja, kun je dan heel voorzichtig dit schoonmaken met een tandenstoker of door te blazen?

Een hoop vragen maar hiermee probeer ik te achterhalen wat er precies aan de hand is. Ik zie je reactie graag tegemoet!

Bekijk origineel

6 reacties

Sorry , de Samsung 4 😉
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bianqua,

Bellen met jouw telefoon bijna in je oor is niet helemaal de bedoeling 😉 Begrijp ik het goed dat je de beller heel zacht hoort? Heb je tijdens het bellen al het volume omhoog proberen te doen met de knopjes aan de zijkant van jouw toestel? Als je tijdens het bellen jouw toestel op speakerphone zet, kun je het dan wel goed horen? Heb je het bij iedereen die jou belt of bij een specifiek persoon? En als je zelf iemand belt, heb je er dan ook last van? Kun je eens kijken of er stof of vuil in de microfoon van jouw telefoon zit? Zo ja, kun je dan heel voorzichtig dit schoonmaken met een tandenstoker of door te blazen?

Een hoop vragen maar hiermee probeer ik te achterhalen wat er precies aan de hand is. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hoi Thalina,
Bedankt voor je reactie, het klopt idd dat ik de beller heel zacht hoor en als ik hem op de luidspreker zet is het prima te verstaan. Het is bij alle gesprekken en het volume staat helemaal voluit. Hard blazen heb ik ook gedaan en de gaatjes zijn zo klein dat ik daar niet met een prikker in durf ;-)
Misschien heb je nog een ander idee ?
Groetjes
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bianqua,

Dan kunnen we inderdaad wel concluderen dat het aan de oorspeaker ligt, gezien jouw antwoord! Het lijkt er dan ook op dat het een hardwarematig probleem is.

Ik raad je dit topic aan voor alle laatste stappen en voorbereidingen voor je jouw toestel ter reparatie in zou moeten leveren. Het aanmaken van een back-up is bijvoorbeeld een goede stap om te onthouden, zodat je geen gegevens verliest. Ik begrijp dat je huiverig bent om de microfoon schoon te maken, maar het zou wel zonde zijn als het hiermee al opgelost zou zijn. Uiteindelijk is de keuze natuurlijk aan jezelf, dus als je daar te veel over twijfelt, dan kun je jouw toestel ter reparatie aanmelden.

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen en als je nog vragen hebt, dan horen we dat ook graag! 🙂
Vandaag bij Ficabels in Rotterdam binnen gelopen en het probleem uitgelegd. De jongeman aldaar heeft de speaker schoongemaakt ( deze zat zo goed als dicht door stof ) en hij doet het weer geweldig ! Bedankt voor alle tips 😉
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi Bianqua,

Ah super, ik ben blij om te lezen dat het is opgelost. Bedankt voor het delen van je oplossing. Veel belplezier met je Samsung. 😉

Reageer