Vraag

Slechte verbinding op internet

• 28 januari 2016
  • 13 reacties
  • 320 Bekeken

Ik heb al een paar jaar een slechte internet verbinding Steeds G, 2G, 3G, 4G, H++ of niks. Niets helpt ook het nieuwe 4G netwerk niet. Ik wil graag een nieuwe simkaart om uit te kunnen sluiten dat het daaraan ligt. Het toestel heeft ook de nieuwste Android 4.4 update. Nieuwer kan ik nog niet krijgen volgens mij. Binnenkort komt hopelijk de Android 6.0 uit

Dus graag een nieuwe sim kaart

13 reacties

Ik had dat met mijn note 3 ook. De telefoon kon het aantal netwerken niet aan en schakelde vaak over van Internet snelheid waardoor die constant vast liep. Toe aan een nieuwe telefoon misschien?
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Android versie maakt opzich niet zoveel uit.
Ik heb een aantal vraagjes:
- Op welke locatie(s) heb je last van een verminderde dekking?
- Heb je dit overal?
- Welke toestel heb je?
- Hoe oud is je simkaart?

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hi keest,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je geen goede internetverbinding hebt. Kun je aangeven van welk toestel jij gebruik maakt? Ik zie dat er een nieuwe simkaart onderweg is. Op deze pagina kun je de simkaart activeren. Laat je mij weten of je met de nieuwe simkaart wel een goede internetverbinding hebt?

Ik hoor graag van je! 🙂

- Op welke locatie(s) heb je last van een verminderde dekking? Goes en Kapelle en vooral internet
- Heb je dit overal? Ja en collega s hebben nergens last van met KPN
- Welke toestel heb je? Galaxy S3
- Hoe oud is je simkaart? 1jaar? ik heb denk ik vorig jaar nog een nieuwe gevraagd nu heb ik weer een nieuwe sim kaart binnen gekregen maar het zou aan het toestel kunnen liggen

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Heb je misschien een postcode voor me? Maak je gebruik van 2G, 3G of 4G?

Groet,
Hi keest,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je geen goede internetverbinding hebt. Kun je aangeven van welk toestel jij gebruik maakt? Ik zie dat er een nieuwe simkaart onderweg is. Op deze pagina kun je de simkaart activeren. Laat je mij weten of je met de nieuwe simkaart wel een goede internetverbinding hebt?

Ja en vooral om dat ik het al anderhalf jaar heb en er al eens een simkaart is opgestuurd en ik meerdere keren gereageerd heb en de batterij er uit heb gehad. Collegas met KPN hebben nergens last van hun netwerk is goed in zeeland

Ik heb trouens een Galaxy S 3

Ik hoor graag van je! :)
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Je kunt het beste ONDER de [/quote] de vraag beantwoorden, dit leest makkelijker.
Ik hier dat je zei dat de 4G snelheid niet sneller is dan op 3G.
Hoe veel streepjes dekking heb je? Zou je misschien eens een Speedtest doen met de Speedtest.net app van Ookla?

Groet,

- Op welke locatie(s) heb je last van een verminderde dekking? Overal in Zeeland met internet telefoon is goed
- Heb je dit overal? ja
- Welke toestel heb je? Galaxy S3
- Hoe oud is je simkaart? 1 jaar

Groet,
Keest, Galaxy S3 gaat geen Android 5 of 6 krijgen want het is een oud toestel in de optiek van techniek.

De S3 ondersteunt tevens geen 4G*, dus het is zelfs niet mogelijk dat je dat ziet op dat toestel. Daarbij zal dit toestel dus ook niet de verbeterde dekking die is ontstaan met het 4G netwerk kunnen ervaren.

Je bent met zo'n oud toestel beperkt tot maar specifieke frequenties en daardoor zie je het toestel veel switchen. Het kan namelijk enkel de 3G/H op 900Mhz oppakken en valt anders terug naar 2G. Als je beter bereik wil, raad ik je aan eens wat toestellen te gaan vergelijken van vrienden (eventueel met jouw sim) en je te verdiepen in welke frequenties de toestellen aankunnen.

*, edit..

Schijnbaar is er wel een 4G variant uitgebracht... Deze heeft echter een verdeling van 'beschikbare banden' die helemaal chaotisch is:
2G - 900/1800Mhz
3G - 900Mhz
4G - 1800Mhz

Dus, je zal blijven switchen tussen de verschillende types omdat je telefoon of op 900 of op 1800Mhz verbindt en dan pakt wat er beschikbaar is. Wil je een betere dekking... Een telefoon die beide frequenties op alle types aankan zal dan helpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Keest,

Het is inderdaad handig als je de nieuwe reactie eronder plaatst, in plaats van in en tussen de originele berichten. Dit is niet heel overzichtelijk, hetzelfde geldt voor het aanmaken van dubbele topics. Ik heb deze dan ook opengelaten en de ander gesloten, zodat we je op één plek gericht kunnen helpen.

Waarschijnlijk komt de nieuwe simkaart binnenkort binnen, hopelijk heeft dit een positief effect op je netwerkervaring. Ik zie echter ook dat onze Klantexpert Poco-Loco je van een antwoord heeft voorzien over jouw toestel, waardoor de dekking minder kan zijn. Heb je jouw simkaart al eens in een ander toestel geprobeerd om te kijken hoe het dan werkt? De dekking rondom jouw postcode zou namelijk erg stabiel moeten zijn, het is dus apart dat het specifiek bij jou niet goed werkt.

Laat even weten hoe het met de nieuwe simkaart werkt en wat je resultaat is als je jouw simkaart in een ander toestel plaatst!
Oke vandaag naar de T-mobile winkel geweest om de nieuwe simkaart er in te laten zetten. Ik heb het probleem weer uitgelegd en die man beweerde dat ik geen 4 G had. Ik zei waarom kan ik het dan soms wel ontvangen en soms niet. Oh dan heeft u wel 4G. Hij heeft het toestel bekeken, de instellingen en zei: jou oude kaart is gewoon goed de instellingen ook dus het enige waar het aan kan liggen is het netwerk van T-mobile of je toestel. En aangezien wij nu weer het beste netwerk hebben ligt het aan je toestel al anderhalf jaar dus want het abonnement loopt bijna af. Hij zei je kan het nu verlengen, dan krijg je een nieuw en beter toestel en dan is het opgelost. Ik heb gezegd dat ik er klaar mee ben en over ga op Vodafone of KPN en dan met wss een galaxy S6 edge. Ik vertrouw de dekking van T-mobile niet in Zeeland
Reputatie 6
Badge +17
Oke vandaag naar de T-mobile winkel geweest om de nieuwe simkaart er in te laten zetten. Ik heb het probleem weer uitgelegd en die man beweerde dat ik geen 4 G had. Ik zei waarom kan ik het dan soms wel ontvangen en soms niet. Oh dan heeft u wel 4G. Hij heeft het toestel bekeken, de instellingen en zei: jou oude kaart is gewoon goed de instellingen ook dus het enige waar het aan kan liggen is het netwerk van T-mobile of je toestel. En aangezien wij nu weer het beste netwerk hebben ligt het aan je toestel al anderhalf jaar dus want het abonnement loopt bijna af. Hij zei je kan het nu verlengen, dan krijg je een nieuw en beter toestel en dan is het opgelost. Ik heb gezegd dat ik er klaar mee ben en over ga op Vodafone of KPN en dan met wss een galaxy S6 edge. Ik vertrouw de dekking van T-mobile niet in Zeeland

Hallo,

Heb je een nieuwe simkaart gekregen? Is het ontvangst verbeterd?
Heb je inmiddels ook geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te stoppen, of om een andere simkaart in je eigen toestel te stoppen?

T-Mobile maakt gebruik van twee 4G frequenties. 900 MHz voor een groter bereik en 1800 MHz voor meer capaciteit en een hogere internet snelheid.
Helaas ondersteund jouw toestel alleen 1800 MHz, dus dat het 4G bereik soms zwak is, kan kloppen.
Wat gebeurt er als je je telefoon handmatig op 3G zet, heb je dan wel een beter bereik?

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kees,

Dankjewel voor je reactie. Jammer dat mijn collega in de T-shop jou niet heeft kunnen helpen. Ik zie dat je nog geen nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Heb je de simkaart al ontvangen? Zo ja, wil je die dan activeren en controleren of je daarmee wel een betere dekking ervaart? Hoe is je dekking op ons 3G netwerk?

We kijken graag met jou naar een oplossing, Kees.

Reageer