Beantwoord

SM-T805 upgraden

• 6 oktober 2016
  • 11 reacties
  • 223 Bekeken

Wie is verantwoordelijk voor upgraden SM-T805 Tablet welk abonnement bij t-mobiel loopt.
Op Androidwereld staan veel mensen die al een upgrade hebben naar 6.01
Dat ik hoop dat hier iemand iets weet.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 9 oktober 2016, 09:16

Als het helpt, mijn NotePro LTE P905 was 1199 euro in Nederland (800 in Duitsland), en heeft ook geen 6.0.1 gekregen.

Prijs zegt niets over ondersteuning. Meer mensen kopen de WiFi editie omdat die goedkoper is, en ze hem vrijwel alleen in huis willen gebruiken. Meer verkoop = Meer ondersteuning.

Updates worden individueel door locale chapters van Samsung ontwikkeld (PHN dus door Samsung Nederland, niet Samsung International, en die ontwikkelen voor alle Nederlandse firmwares). Er is dus helaas nooit tijd alles in één keer te ontwikkelen.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi gabriel,

Tik op Instellingen | ALGEMEEN | Toestel-info | Updates handmatig downloaden
.
Als je een computer bezit kan je upgraden door gebruik te maken van Samsung Kies.

Download de nieuwste versie van Samsung Kies van de Samsung-website. Start Samsung Kies en sluit het apparaat aan op de computer. Samsung Kies herkent het apparaat automatisch en geeft beschikbare updates weer in een dialoogvenster. Klik op de toets Upgraden in het dialoogvenster om het upgraden te starten.

Schakel de computer niet uit en maak de USB-kabel niet los terwijl het apparaat bezig is met bijwerken.

Sluit geen andere media-apparaten aan op de computer terwijl het apparaat wordt bijgewerkt. Dit kan het bijwerkproces verstoren.
Allemaal al gedaan Daarom ook juist de gestelde vragen
Vragen. dank
Reputatie 7
Badge +9
Kun je eens bellen (de 5 duidt aan LTE editie dus hij zou een Telefoon app moeten hebben) naar *#1234# en dan de verschenen regels hier noteren?
AP T 805XXU1BOJ1
CP T805XXU1BOD3
CSC T805PHN1BOJ1
Hoi Gabriël.

Het stukje "PHN" zegt dat er Nederlands Unbranded firmware op je tablet staat, daarvan is 5.0.2 de meest recente versie, aldus deze pagina. Het wachten is op Samsung.
Eerste plaats dank voor reactie.
Dit staat in Androidworld op 3 okt.2016

T800XXU1CPHF
Samsung Galaxy Tab S 10.5 ontvangt Marshmallow-update
34 12Nieuws
Colin Baak 03 oktober 2016
De Galaxy Tab S 10.5 kan worden voorzien van Android Marshmallow, versie 6.0.1. De update is te downloaden op Nederlandse PHN-varianten en is rond de 800MB groot

dat ik weet nu wat PHN is, maar de upgrade helaas nog niet.
Ik neem aan dat Androidworld geen rekening heeft gehouden met modellen. Het "PHN" versie is slechts van toepassing op de Galaxy Tab S op dit moment: https://samsung-firmware.org/model/SM-T800/
Reputatie 7
Badge +9
De T800 is niet hetzelfde als de T805.

De T800 is de WiFi-only editie, de T805 is de 4G+WiFi editie. Beide hebben andere hardware, en dus ook andere firmware.

Firmware van de WiFi editie kan niet op een 4G toestel worden geïnstalleerd.
Dus eigenlijk is er waarschijnlijk voor dus de duurste Tablet S (immers die was plm. € 100,00) geen upgrade naar 6.01

Raar eigenlijk - dat ik moet maar hoop houden.

Dank voor jullie antwoorden,
vr.gr. Gabriel
Reputatie 7
Badge +9
Als het helpt, mijn NotePro LTE P905 was 1199 euro in Nederland (800 in Duitsland), en heeft ook geen 6.0.1 gekregen.

Prijs zegt niets over ondersteuning. Meer mensen kopen de WiFi editie omdat die goedkoper is, en ze hem vrijwel alleen in huis willen gebruiken. Meer verkoop = Meer ondersteuning.

Updates worden individueel door locale chapters van Samsung ontwikkeld (PHN dus door Samsung Nederland, niet Samsung International, en die ontwikkelen voor alle Nederlandse firmwares). Er is dus helaas nooit tijd alles in één keer te ontwikkelen.
Dank voor reactie. Toch vreemd bij Samsung dat ik wel juist voordeel SM-T805 een nieuwe handleiding voor de 6. binnen kon halen.
Met vriendelijke. groet

Reageer