Vraag

software-firmware update

Hoi ik zit met een dilema,mijn galaxy mini s4 kreeg een melding van een software update-nieuwe firmware update,ik ben bang als ik die toelaat allerlei problemen van krijg zoals zovelen op diverse forum's,ik heb al de androidversie 4.2.2. of heeft t daar niks mee te maken?

26 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je telefoon naar jouw mening prima werkt, hoef je niet te updaten. Het mag, het is geen verplichting ;)

Je hebt met een update inderdaad de kans dat er iets mis gaat. Je verandert immers aanzienlijk wat systeem files.

Als je telefoon naar jouw mening prima werkt, hoef je niet te updaten. Het mag, het is geen verplichting ;)

Je hebt met een update inderdaad de kans dat er iets mis gaat. Je verandert immers aanzienlijk wat systeem files.

Oke dank je voor info,maar wat voor voordeel zit er er in?
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet precies wat er in de updates zit (Samsung geeft geen lijst af met specifieke wijzigingen).

Het betreft een interne 4.2.2 update, dus er zit niet veel nieuws in. Hooguit een paar beveiligingsupdates, wat bugfixes en soms de activatie van LTE voor een provider.

Bij grote updates, zoals bijv. 4.3, krijg je nieuwe opties, andere vormgeving enz.
Oke @ShadoweLea dan zal ik deze update maar laten voor wat het is,en voor die LTE(4G) zullen we hier in brabant wel een poos moeten wachten neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +9
Ja, dat duurt nog wel even. 😞
Gisteren de melding geanuleerd komt de melding vandaag alweer,zou 't toch belangrijk zijn?

Gisteren de melding geanuleerd komt de melding vandaag alweer,zou 't toch belangrijk zijn?

nu heb ik kies opgestart en krijg ook de melding van een nieuwe firmware versie met de gegevens van PDA;ML4/PHONE;ML4/CSC;NA1(XEF)
kun je dit beter via de pc doen of via wifi?
Reputatie 7
Badge +9
In principe via WiFi, dan werk je zonder tussenkomst van een (zeer instabiel) programma. Minder kans op problemen. Maak voor de zekerheid een backup van alle belangrijke data (foto's, videos, contacten, smsjes, etc.) Soms wil een update nog wel eens mis gaan, en dan meot je de telefoon volledig resetten en ben je alles kwijt.

De update blijt zeuren, zo is het systeem helaas geschreven, ongeacht of de update belangrijk is of niet komt zodra deze is gedetecteerd elke zoveel uur een notificatie.
Oke nu is de melding weer weg,als ie weer komt dan maar proberen via wifi.
dank je voor uitleg.
Reputatie 6
Badge +13
@highland1

Je kunt ook naar instellingen gaan > Meer > Toestel-info > Software-update > Bijwerken. 
Dan kun je de update meteen installeren, hoef je ook niet te wachten! :)

Groet Leroy, 
Oke dank je voor info,ik zal s gaan proberen.

Oke dank je voor info,ik zal s gaan proberen.

Yes t is gelukt,maar wat betekend de code achter CSC.19195.XEFBNA1 ?
Reputatie 6
Badge +13
@highland1 

Dat is mooi! :)

CSC is je (Telefoon)landcode. 

Als we gaan ontleden dan krijg je: 

I9195= Samsung Galaxy S4 Mini
XEF= Frankrijk
BN= Duitsland, Engeland, Frankrijk, Oostenrijk, Polen, Italië (en nog een paar landen)
A= Januari (2014)
1= Versie 1 

Groet Leroy, 
Reputatie 7
Badge +9
Eigenlijk is het:

XEF = Frankrijk Unbranded
B = Europees
N = 2014
A = Januari
1 = Revisie 1.

Verder klopt het 😛
U weet een hoop 🙂

Eigenlijk is het:

XEF = Frankrijk Unbranded
B = Europees
N = 2014
A = Januari
1 = Revisie 1.

Verder klopt het :p

Dus met dit type hoef ik geen problemen te verwachten i.v.m.andere upgrade's zoals LTE?
Reputatie 6
Badge +13
@ShadowLea

Dan ging ik toch wel aardig de goeie kant op! :p

@highland1

Nee hoor, naar mijn weten zijn er geen problemen met die update. 🙂
Oke dank jullie beiden voor info:o
Reputatie 1
Nou ik heb deze update dus op me note 3 gezet want ik dacht bij mezelf, het zal wel belangrijk en nodig zijn anders geven ze geen update door. Goed de update werkt sofar prima en er zitten voor mij een aantal makkelijke nieuwe functies op. Deezer werkt nu een stuk makkelijker, zo heb je in je lock scherm nu de mogelijkheid tot het zien van de artiest en het op pauze zetten en doorskippen van het nr.
De kleuren van je icoontjes in de status bar zijn anders en het scherm ontgrendelen gaat nu meer met een eruit springend scherm.

Dit zijn de voor mij zichtbare positieve veranderingen tot dus ver.

Nu het negatieve wat ik ben tegen gekomen en waar ik me mateloos aan irriteer.
Als ik een foto of video wil afspelen krijg ik deze op mini formaat in me scherm. Ik kan niet inzoomen of de instellingen wijzigen, kortom ik heb een enorm scherm waar ik schandelijke kleine foto's en video's op afspeel.
Weet iemand waarom deze update dit zo heeft geregeld en hoe ik het eventueel weer terug kan zetten. Ik wil namelijk graag gebruik maken van die bijna 6 inch
Reputatie 7
Badge +9
@debraam

Probeer Quickpic (gallerij) en VLC of Diceplayer voor de videos.
Ik heb bij mijn miniS4 tot nu toe geen veranderingen ondervonden.
Reputatie 1
Ja top gelukt, wist geen eens dat VLC mobiel te krijgen was.
Bekende Keyboardlek wordt gepatcht in ieder geval.
Stagefright 1.0 en 2.0 wordt gepatcht.
Nog wat android achterdeuren waardoor bank apps o.a. makkelijk te hacken zijn.
En certificaten updates.
Wel updaten tot 2016 januari 29 naar 4.4.2 kitkat.
Ondanks dat er veel systeemfiles gepatcht worden zolang je 1GB geheugen hebt of meer op je telefoon, een backup van foto's en muziek hebt en van je microSD ook heb je niks te vrezen.
Mx player of bs player
Reputatie 4
Badge +7
2 jaar geleden superNoco, allang opgelost?

Reageer