Beantwoord

Software update Samsung S6

• Doet lekker mee
  • 11 reacties
Hallo wie weet het antwoord.
kreeg een software update binnen.
En nu geeft mijn S6 op *#1234#

AP : G920FXXU3CO19

CP: G920FXXU3CO19

CSC:G920FPHN3COJ1

en volgens mij is dit een software release voor Frankrijk (XEF)

IK heb dit toestel echt bij T-Mobile Nederland gekocht.

Heb ik soms een Franse S6 ??
groeten wim
icon

Beste antwoord door ShadowLea 25 oktober 2015, 01:06

Nee, heb je niet. 🙂 Al was het wel een Franse, dan maakte dat nog niets uit. Alle West-Europese versies zijn los door elkaar te gebruiken, en alle firmwares uit west-europa kunnen op alle west-europese toestellen. Zo heb ik bijvoorbeeld altijd liever een Duitse of Engelse versie.

Bij CSC in *#1234# staat een 3 letterige code. In jou geval staat daar PHN.

Dit zijn de betekenissen van die codes:

PHN: Nederland Unbranded
TNL: T-Mobile Nederland Branded
VDF: Vodafone Nederland Branded
DBT: Duits Unbranded
XEF: Frans Unbranded
BTU: UK Unbranded
ITV: Italie Unbranded
XEO: Polen Unbranded
NEE: Noord Europees Unbranded

(Er zijn er meer, maar dit zijn de meest voorkomenden.)

Al deze versies zijn door elkaar te gebruiken, en worden ook gewoon in Nederland verkocht door onafhankelijke winkels. (Belsimpel levert bijvoorbeeld veel XEF). Versies hebben tegenwoordig geen effect meer op netwerkverbindingen.

De eerste levering van een toestel via T-Mobile is altijd PHN, omdat op dat moment de TNL firmware nog niet uit is, en klanten toch wel bij de release een toestel willen. :)

Het enige verschil tussen de CSC's is de frequentie waarmee je updates binnen krijgt, en de extra apps die erop staan. Zo is XEO altijd als eerste (In Polen zit het testcentrum.). Daarna zijn vaak BTU en DBT aan de beurt. PHN is meestal een van de 8-12en die de update krijgen, tenzij er een testupdate wordt gedraaid in kleinere releases (zoals met 5.0 het geval was ivm problemen.)

Wat betreft de rest van de informatie over de firmware versie kijk je naar de AP. Dat is de Android versie. CP is de firmware van de antenne, en CSC is de lokalisatie.

G920F = Toesteltype. De internationale S6, in dit geval.
XXU3C = Bootloader versie (Het onderdeel dat Android laad)
O = 2015 (N=2014, O=2015, P=2016, Q=2017, etc.)
I (De hoofdletter i, geen 1) = September. (A=Januari, B=February, C=Maart, D=April, E=Mei, F=Juni, G=Juli, H=Augustus, I=September, J=Oktober, K=November, L=December)
9 = Revisie van deze versie. Wil niet zeggen dat 1-8 ook zijn uitgekomen, deze zijn interne testversies. Versie 9 was goed genoeg om uit te brengen.

Soms wijkt deze af. Is alleen relevant als je specifiek de modem wil updaten.

CSC: G920FPHN3COJ1
G920F = Toesteltype.
PHN = Nederlands Unbranded.
3C = Bootloader aanduiding.
J = Oktober.
1 = Revisie 1.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi wim99.

Nee hoor, je hebt een Nederlands unbranded toestel.

Als je kijkt naar de regel CSC:G920FPHN3COJ1
Dat zegt het volgende: G920F (de code van de S6) PHN = Nederlands unbranded software en de versie is van Oktober 2015, versie 1.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Wim, niet te snel in paniek... waarschijnlijk is jou telefoon gewoon voor de Nederlandse markt! Bij mijn weten worden een aantal landen bediend met eenzelfde versie.

Zo zijn er Europese modellen, en Benelux+Duitsland+Frankrijk modellen.
Samsung Nederland doet niet veel meer als de taal op Nederlands zetten, het doosje opnieuw verzegelen en doorsturen naar T-Mobile!!

De softwareupdates worden dus ook gewoon ondersteund.

Wie kan er meer vertellen over de specifieke versies, dan graag delen!

Aanvulling: waarschijnlijk zijn deze updates om het Stagefright lek te dichten (Google er maar eens op).
Reputatie 7
Badge +9
Nee, heb je niet. 🙂 Al was het wel een Franse, dan maakte dat nog niets uit. Alle West-Europese versies zijn los door elkaar te gebruiken, en alle firmwares uit west-europa kunnen op alle west-europese toestellen. Zo heb ik bijvoorbeeld altijd liever een Duitse of Engelse versie.

Bij CSC in *#1234# staat een 3 letterige code. In jou geval staat daar PHN.

Dit zijn de betekenissen van die codes:

PHN: Nederland Unbranded
TNL: T-Mobile Nederland Branded
VDF: Vodafone Nederland Branded
DBT: Duits Unbranded
XEF: Frans Unbranded
BTU: UK Unbranded
ITV: Italie Unbranded
XEO: Polen Unbranded
NEE: Noord Europees Unbranded

(Er zijn er meer, maar dit zijn de meest voorkomenden.)

Al deze versies zijn door elkaar te gebruiken, en worden ook gewoon in Nederland verkocht door onafhankelijke winkels. (Belsimpel levert bijvoorbeeld veel XEF). Versies hebben tegenwoordig geen effect meer op netwerkverbindingen.

De eerste levering van een toestel via T-Mobile is altijd PHN, omdat op dat moment de TNL firmware nog niet uit is, en klanten toch wel bij de release een toestel willen. :)

Het enige verschil tussen de CSC's is de frequentie waarmee je updates binnen krijgt, en de extra apps die erop staan. Zo is XEO altijd als eerste (In Polen zit het testcentrum.). Daarna zijn vaak BTU en DBT aan de beurt. PHN is meestal een van de 8-12en die de update krijgen, tenzij er een testupdate wordt gedraaid in kleinere releases (zoals met 5.0 het geval was ivm problemen.)

Wat betreft de rest van de informatie over de firmware versie kijk je naar de AP. Dat is de Android versie. CP is de firmware van de antenne, en CSC is de lokalisatie.

G920F = Toesteltype. De internationale S6, in dit geval.
XXU3C = Bootloader versie (Het onderdeel dat Android laad)
I (De hoofdletter i, geen 1) = September. (A=Januari, B=February, C=Maart, D=April, E=Mei, F=Juni, G=Juli, H=Augustus, I=September, J=Oktober, K=November, L=December)
9 = Revisie van deze versie. Wil niet zeggen dat 1-8 ook zijn uitgekomen, deze zijn interne testversies. Versie 9 was goed genoeg om uit te brengen.

Soms wijkt deze af. Is alleen relevant als je specifiek de modem wil updaten.

CSC: G920FPHN3COJ1
G920F = Toesteltype.
PHN = Nederlands Unbranded.
3C = Bootloader aanduiding.
J = Oktober.
1 = Revisie 1.
Aan allen,

Enorm wat veel deskundigen.
Ik heb weer wat geleerd en ben niet meer ongerust.

Nogmaals allen bedankt
gr wim

Reageer