Beantwoord

spam van tmobile

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Sturen jullie mij spam? Zo ja stop ermee! Zo nee wat kan hier aan gedaan worden?

Alvast bedankt!

http://app-update.whatsapp.com.earic.com/topic/whatsapp/white.php?lp=1&aff_sub3=NL_[TmobileNetherlandsbv]_3_a90_v22_2014-06-15
icon

Beste antwoord door ShadowLea 15 juni 2014, 22:32

Dit is een ouderwets geval van phishing spam. Niet op klikken, niet op reageren.

Updates van Whatsapp mogen alleen worden geinstalleerd via de Google Play Store (of de iTunes store, of de Windows Marktplace.) NERGENS ANDERS.

Phishing is echt heel makkelijk te herkennen: Wordt er van je gevraagd iets te doen op een andere manier dan normaal? En heeft de instantie zelf je hier niet per officieel bericht over geïnformeerd? Dan gewoon negeren.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +13
T mobile stuurt geen spam via whats app tevens is je linkje (gelukkig) niet aan klikbaar.
Of laat ik het zo zeggen hij linkt ergens anders naar door omdat niet de gehele link werkt.
Zet dus even een spatie ergens tussen zodat andere gebruikers geen schade krijgen die ze niet willen.
Check even pay info of je je niet per ongeluk ergens voor heb aangemeld.

En wat je er aan kan doen is niet erop klikken want zo word je lid van een derde partij wat je veel geld kost
https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/ftmsc-betaling-mobiele-betaling-deel-3-181844
Oops met knippen en plakken ging er wat niet goed......

De link werkt prima maar is NIET van Whatsapp en zolang een update niet naar Play word doorgestuurd mag het duidelijk zijn dat het niet handig is erop te klikken....

Dat men aan het einde van de link T-Mobile heeft staan is niets bijzonders, andere mensen zullen daar hun eigen provider vinden.

Het mag bekend zijn dat updates ALTIJD via de app store worden aangekondigd, elke andere bron is reden om deze links te laten liggen.

Als je naar de code van de pagina kijkt zul je zien wat men wilt....
Ok bedankt voor de reacties!! Nb: payinfo gaf aan dat ik geen abonnement had op iets.
Reputatie 7
Badge +9
Dit is een ouderwets geval van phishing spam. Niet op klikken, niet op reageren.

Updates van Whatsapp mogen alleen worden geinstalleerd via de Google Play Store (of de iTunes store, of de Windows Marktplace.) NERGENS ANDERS.

Phishing is echt heel makkelijk te herkennen: Wordt er van je gevraagd iets te doen op een andere manier dan normaal? En heeft de instantie zelf je hier niet per officieel bericht over geïnformeerd? Dan gewoon negeren.

Reageer